Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:59:23
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door markuspetter
Vandaag om 18:58:24
Br 38 Piko Superen. door Vroeger
Vandaag om 18:46:10
Lima IRM pimpen door StefanNL_Plays
Vandaag om 18:45:25
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 18:35:16
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 18:28:35
Roco 290 digtaliseren door Herb73
Vandaag om 18:20:20
betreft de YD7001 door Ben
Vandaag om 18:17:43
Ronald doet de Fork Challenge! door Frank 123
Vandaag om 17:53:54
Artitec DE2 instellingen in Lokpilot 3 .5 MTC decoder door bellejt
Vandaag om 17:43:37
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 17:31:11
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 17:22:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 17:20:07
S88n bus splitsen door Eric v C
Vandaag om 17:16:19
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:43:45
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 16:39:08
Roco gebogen wissels 2,5 mm door Albert de Heer
Vandaag om 16:20:42
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 15:03:37
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Gert Arkema
Vandaag om 15:01:14
Philotrain 3737 rijeigenschappen verbeteren door Rico [momfer]
Vandaag om 14:59:51
Sfeer op je modelbaan door MOVisser
Vandaag om 14:44:58
20 jaar BNLS door MOVisser
Vandaag om 14:43:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 14:34:32
365 "Het is weekend foto's" door Montanbahn
Vandaag om 13:49:21
Piko 2025 door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:17:14
Roco Plan T door NL-modelspoor
Vandaag om 11:41:48
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 11:03:36
NZH A 1001 - 1004 door Dave.......
Vandaag om 09:20:11
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
Vandaag om 08:54:20
Yamorc YD6016LN en diodeschakeling door Overet
Vandaag om 08:13:20
  

Auteur Topic: Tesla op de rails ‘Dramatically more powerful’: world’s first battery-electric f  (gelezen 4983 keer)

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11639
    • Mijn fotoarchief
Vroeger, toen ik nog klein was, hadden elektrische treinen draden boven de rails en daar haalde de locomotief dan zijn stroom vandaan. 'Bovenleiding' zeiden ze er tegen.

Eigenlijk gewoon een veredeld verlengsnoer.

nighttrain1

  • BNLS Forum modulebaan aanspreekpunt.
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 5777
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Èn dan plots sta je daar met lege accu’s in the middle of nowhere, komt meneer Musk dan met een start accu onder z’n arm de loc even opladen?   ;D
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 4970
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Altijd opvallend dat dit een terugkomende vraag is bij accu's; niemand die zich afvraagt of Shell langs komt als je met een lege tank staat..  ;D
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

nighttrain1

  • BNLS Forum modulebaan aanspreekpunt.
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 5777
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Dan mag je met een lege jerrycan naar een pomp lopen en met een gevulde zware terug, nu moet je met een zware accu heen en terug. Want het verschil tussen een lege accu en een volgeladen accu is niet echt heel groot.  ;D
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 4970
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Zo kan je van alles een nadeel maken... net zoals een tank, is een accu niet zo maar op. Punt is: het is een 'gewoon' systeemeigenschap en daar kan je rekening mee houden. Als blijkt dat een eigenschap inderdaad onhandig is, dan zal een concept aangepast of opgegeven moeten worden. 

Toevoeging! Maar als je paard honger heeft kan je 'm gewoon in de weide naast de weg laten grazen en drinken... ;D
« Laatst bewerkt op: 19 September 2021, 13:03:01 door Benelux795 »
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7195
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Als een trein honger heeft, mot ie de panto tegen de waslijn drukken.

Groeten
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 4970
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Is eerder mee geexperimenteerd en wordt ook opnieuw aan gewerkt...  ;D

Zowel diesel met panto, alswel accu met panto, bijv:
https://www.railway-technology.com/news/stadler-locomotives-turkish-rail-freight-operator/
https://www.alstom.com/press-releases-news/2021/9/alstom-presents-its-battery-powered-multiple-unit-train-saxony

Overigens kwam de OBB al een tijdje terug met de panto-batterij combi met supercap's (naast litium-ion batterijen):
https://www.railjournal.com/locomotives/bb-evaluates-hybrid-shunting-locomotives/
« Laatst bewerkt op: 19 September 2021, 16:34:03 door Benelux795 »
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7195
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Dacht dat het vooral gaat om de Amerikaanse markt.

Het land van de onbegrensde mogelijkheden, waar ze het eminente belang van investeren met publiek geld steeds weer verwarren met bolsjewisme.

Maar gezien de erbarmelijke staat van het Amerikaanse onderwijs is dat helemaal niet zo verwonderlijk.

Groeten
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 4970
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Het land van de onbegrensde mogelijkheden, waar ze het eminente belang van investeren met publiek geld steeds weer verwarren met bolsjewisme.

Haha  (y)
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8595
Deze loc zou 2,4 Mw hebben, ze zijn bezig met de ontwikkeling van een 7 Mw loc. Dat zou wat zijn want 6000 PK/4,5 Mw sterke dieselelektrische locomotieven zijn nooit populair geweest in de US. En deze krijgt dan (afgerond) 9400 PK/7 Mw. Poeh.


Jeroen

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22472
Zo’n lok opladen is onhandig, kapitaalgoederen moeten bewegen.

Batterijen hoeven niet in de loc. Er vaart sinds kort een elektrisch binnenvaartschip met de accu’s in snel verwisselbare containers. Dat kan met een trein ook heel goed.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 4970
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Opladen zou ook rijdend via bovenleiding of 3de rail kunnen...? Wel snelladen dan...
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn