Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Handmatige bediening van wissels d.m.v. stangen door spoorijzer
Vandaag om 09:04:33
Vraag over 20 voets container met vlakke zijwanden door henk
Vandaag om 09:02:16
On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht door Ronald Halma
Vandaag om 08:51:50
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door Ronald Halma
Vandaag om 08:50:11
Modelbaan Beltheim. door Hans GJ
Vandaag om 08:39:25
Perronhoogte TP3 door Ronaldk
Vandaag om 08:36:50
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 08:31:57
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 08:29:34
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 08:28:57
De spoorhaven van Zuidbarge. door mass am see
Vandaag om 08:25:21
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 08:18:33
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Basilicum
Vandaag om 08:12:20
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:07:49
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door NS264
Vandaag om 07:49:38
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Thom
Vandaag om 02:40:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:54:59
Bouw Bührtal III door Schachbrett
Vandaag om 00:36:33
Schneidersein door MartinRT
Vandaag om 00:00:05
NS/32 door RK
18 maart 2024, 23:49:38
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
18 maart 2024, 23:03:28
Kranenberg, een exercitie in code 70 door wob
18 maart 2024, 22:14:45
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 maart 2024, 22:07:31
Loconet over TCP/IP door bask185
18 maart 2024, 22:00:49
bezetmelder aantal lengte en treinstellen door Bobos
18 maart 2024, 21:36:41
Les Billards du Vivarais door Hans1963
18 maart 2024, 21:36:19
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
18 maart 2024, 21:34:50
Resetten decoder via Twin Center Fleischmann door Pieter Bregman
18 maart 2024, 21:33:18
Foto's gevraagd Den Haag CS, oude toestand door Pauldg
18 maart 2024, 21:30:41
Zee. Land. door Huup
18 maart 2024, 21:23:57
Digikeijs DR80010 door TBBW
18 maart 2024, 20:03:37
  

Auteur Topic: Tesla op de rails ‘Dramatically more powerful’: world’s first battery-electric f  (gelezen 4285 keer)

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11394
    • Mijn fotoarchief
Vroeger, toen ik nog klein was, hadden elektrische treinen draden boven de rails en daar haalde de locomotief dan zijn stroom vandaan. 'Bovenleiding' zeiden ze er tegen.

Eigenlijk gewoon een veredeld verlengsnoer.

nighttrain1

  • Team beurzen, Powered bij Oltronix: 2x300VA
  • Offline Offline
  • Berichten: 5534
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Èn dan plots sta je daar met lege accu’s in the middle of nowhere, komt meneer Musk dan met een start accu onder z’n arm de loc even opladen?   ;D
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 3919
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Altijd opvallend dat dit een terugkomende vraag is bij accu's; niemand die zich afvraagt of Shell langs komt als je met een lege tank staat..  ;D
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

nighttrain1

  • Team beurzen, Powered bij Oltronix: 2x300VA
  • Offline Offline
  • Berichten: 5534
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Dan mag je met een lege jerrycan naar een pomp lopen en met een gevulde zware terug, nu moet je met een zware accu heen en terug. Want het verschil tussen een lege accu en een volgeladen accu is niet echt heel groot.  ;D
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 3919
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Zo kan je van alles een nadeel maken... net zoals een tank, is een accu niet zo maar op. Punt is: het is een 'gewoon' systeemeigenschap en daar kan je rekening mee houden. Als blijkt dat een eigenschap inderdaad onhandig is, dan zal een concept aangepast of opgegeven moeten worden. 

Toevoeging! Maar als je paard honger heeft kan je 'm gewoon in de weide naast de weg laten grazen en drinken... ;D
« Laatst bewerkt op: 19 september 2021, 13:03:01 door Benelux795 »
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7027
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Als een trein honger heeft, mot ie de panto tegen de waslijn drukken.

Groeten
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 3919
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Is eerder mee geexperimenteerd en wordt ook opnieuw aan gewerkt...  ;D

Zowel diesel met panto, alswel accu met panto, bijv:
https://www.railway-technology.com/news/stadler-locomotives-turkish-rail-freight-operator/
https://www.alstom.com/press-releases-news/2021/9/alstom-presents-its-battery-powered-multiple-unit-train-saxony

Overigens kwam de OBB al een tijdje terug met de panto-batterij combi met supercap's (naast litium-ion batterijen):
https://www.railjournal.com/locomotives/bb-evaluates-hybrid-shunting-locomotives/
« Laatst bewerkt op: 19 september 2021, 16:34:03 door Benelux795 »
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7027
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Dacht dat het vooral gaat om de Amerikaanse markt.

Het land van de onbegrensde mogelijkheden, waar ze het eminente belang van investeren met publiek geld steeds weer verwarren met bolsjewisme.

Maar gezien de erbarmelijke staat van het Amerikaanse onderwijs is dat helemaal niet zo verwonderlijk.

Groeten
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 3919
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Het land van de onbegrensde mogelijkheden, waar ze het eminente belang van investeren met publiek geld steeds weer verwarren met bolsjewisme.

Haha  (y)
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8416
Deze loc zou 2,4 Mw hebben, ze zijn bezig met de ontwikkeling van een 7 Mw loc. Dat zou wat zijn want 6000 PK/4,5 Mw sterke dieselelektrische locomotieven zijn nooit populair geweest in de US. En deze krijgt dan (afgerond) 9400 PK/7 Mw. Poeh.


Jeroen

henk

  • Online Online
  • Berichten: 21624
Zo’n lok opladen is onhandig, kapitaalgoederen moeten bewegen.

Batterijen hoeven niet in de loc. Er vaart sinds kort een elektrisch binnenvaartschip met de accu’s in snel verwisselbare containers. Dat kan met een trein ook heel goed.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 3919
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Opladen zou ook rijdend via bovenleiding of 3de rail kunnen...? Wel snelladen dan...
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn