Natuurlijk gelijk de grenzen van het apparaat opgezocht, 'spontane' resets zijn helemaal niet spontaan, maar gewoon reproduceerbaar als je de IB op 1 van z'n communicatie poorten overstuurt met data... Op zich niet zo netjes, maar als je weet wat je moet doen om het niet te laten gebeuren, is het helemaal niet erg.
En gaat in Bps oftewel Bits Per Second.
Rene, Karst, Het is dus zo het een verzameling is van alle data die verzonden enontvagen wordt, en daarbij is het een vast staand feit, dan een Intellibox vorlledig aangestuurd via het LocoNet protocol minder snel last heeft van een reset. Via de RS232C is de buffer veel kleiner en is een reset eerder aan de orde. Maar dit zijn al hele oude koeien die we nu uit de sloot aan het halen zijn, dit heb ik 8 jaar geleden ook al eens uitgezocht en aan jullie mede gedeeld.Waar ik wel blij mee ben is dat dit bevestigd wordt.MvgWim.
Er draaien meer dan één procesoren met eigen kristal en verschillende frekwenties in de behuizing van de IB. De afscherming onderling is onvoldoende.
De ECoS zit wat afscherming stukken beter in elkaar en er is slechts één processor met één frekwentie aanwezig. Met één processor is het apparaat stukken stabieler dan een IB.
Hi Wim. Eigen ervaring hier dat resets bij IB ook optreden zonder enige vorm van aansluiting aan een PC. Het apparaat is gewoon onvoldoende afgeschermd voor stoorsignalen van buiten af.
Ook Loconet draagt bij in een vervuilt digitaal signaal.Eigen ervaring met programeren van mfx decoder.
Maar goed mijn ervaringen zal door jou en KZ wel weer catagorisch naar het land de fabelen verwezen worden................................