Ik word me er overigens wel steeds meer van bewust dat ik met Onshape helemaal ben overgeleverd aan de grillen van die organisatie. Omdat alles alleen online werkt, loop je kans dat ze op een duister moment de voorwaarden veranderen en er alleen nog betaalde accounts mogelijk zijn. [...]
Dank voor de links Henk.Ik wordt me er overigens wel steeds meer van bewust dat ik met Onshape helemaal ben overgeleverd aan de grillen van die organisatie. Omdat alles alleen online werkt, loop je kans dat ze op een duister moment de voorwaarden veranderen en er alleen nog betaalde accounts mogelijk zijn.
[...] de hobbyist kan - wellicht voor altijd - gratis gebruik maken van dit prachtige CAD-pakket.
Ik kan je overigens verzekeren dat Onshape geen enkele drive heeft om de gratis variant op te doeken.
Zoals je inmiddels waarschijnlijk ook al weet “praat” Onshape met alle grote vergelijkbare parametrische ontwerp-programma’s. Een van de handigste formaten daarbij is Parasolid. [...] Misschien dat je je daar wat prettiger bij voelt.