Nee er is geen vaste frequentie. Bits met een '1' duren ca 58us en bits met '0' 116us.
...De decoder ontvangt DCC en regelt zelf zijn motor met PWM. Deze frequentie ligt wel vast en is 20kHz of hoger zodat wij geen nare pieptonen kunnen horen.
.....En precies dit soort dingen duwen me toch in de richting om gewoon maar niet meer te posten....
2.Er is dus verschil in lichtsterkte tussen Maus en Lenz bij de standaard bij Lenz ingestelde spanning van 16V.Als ik de spanning van Lenz opvoer naar 21V is er sprake van (ongeveer) gelijke lichtsterktes. (Dat is overigens bijna de maximaal in te stellen waarde van 22V)(Het flakkeren van een gedimde functie wordt overigens niet beïnvloed door het opvoeren van de spanning)En nu het toch ter sprake komt:Citaat van: bask185 op Vandaag om 09:03:09...De decoder ontvangt DCC en regelt zelf zijn motor met PWM. Deze frequentie ligt wel vast en is 20kHz of hoger zodat wij geen nare pieptonen kunnen horen.Het vreemde is dat er bij het Lenz-systeem geluiden hoorbaar zijn bij stilstaande locs (zonder geluidsdecoder) terwijl dat bij de Maus niet het geval is.Ik heb al een aardig lijstje met vragen voor Lenz....
Het is overigens met de LVZ200 mogelijk om Railcom te (de)activeren.
C). Het kan geen kwaad om in ieder geval de software te controleren. En dit is geen stom advies omdat dat Gerts pagina slechts 2j oud is.D). Ik persoonlijk vind het erg ironisch dat men anno 2021 bij het unboxen direct problemen heeft met deze centrale. Zoals bij Gert 'slechts' 2j geleden. Ik vind het ook ironisch dat het Gerts lange drama verhaal de 2e hit op google is als LZV200 invoert. Ik weet nu al dat ik waarschijnlijk geen Lenz centrales ga kopen.
Ik begrijp niet goed wat Bas Wob bedoelt met nog een manier om te dimmen. Waar staat daarover in de gebruiksaanwijzing?