Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door Frank 123
Vandaag om 17:50:26
Piko lok digitaal rijdt direct weg door bellejt
Vandaag om 17:48:47
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 17:45:39
Al mijn goede ideeën... door maartenvdb
Vandaag om 17:22:59
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 17:18:39
Aachenau West door Montanbahn
Vandaag om 16:32:57
Gewoon wat busfoto's door mass am see
Vandaag om 16:27:11
diorama, voor lange treinen. door Wim Vink
Vandaag om 16:12:37
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ronald Halma
Vandaag om 15:58:27
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bask185
Vandaag om 15:50:37
Station Roodeschool door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:57
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Hans Reints
Vandaag om 14:34:08
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 14:24:44
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:14:55
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:07:41
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door MartinRT
Vandaag om 13:20:45
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 12:57:17
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door AlbertG
Vandaag om 12:10:11
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:20:49
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door RBlok
Vandaag om 10:23:55
20 en 21 april MobExpo door Ronald Halma
Vandaag om 10:14:31
19 Toen door spoorzeven
Vandaag om 10:12:46
Cranicher Altbahn door Eric v C
Vandaag om 10:09:34
Pfarrerwinkel bahn door Eric v C
Vandaag om 09:59:38
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door 3dbuildr
Vandaag om 09:55:45
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
Vandaag om 09:45:09
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door spoorijzer
Vandaag om 09:35:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 09:33:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634) door T.Spat
24 april 2024, 22:37:28
  

Auteur Topic: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"  (gelezen 206329 keer)

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15437
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #645 Gepost op: 04 november 2021, 13:34:47 »
Oh, hoe weet je nu dat ik het niet over Rod de FCT steward heb ??? :P

Omdat die geen treintjes had ;D ;D

mdjr78

  • Kenner en liefhebber
  • Offline Offline
  • Berichten: 1513
  • Britse ModuleBaan, Msg Ht
    • Mijn Flickr pagina
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #646 Gepost op: 04 november 2021, 13:37:19 »
Gisteren weer gekeken.

Een landschap met stukken kaas is op zich origineel, maar heeft niets met modelbouw te maken!


Deed me een beetje hier aan denken:
https://www.royspeople.com/

Ik zou het ook niet als eigen modelbaan bouwen, maar past volgens mij perfect in het concept van het programma. Het ging vooral om de humoristische inslag van de diverse scene’s. Ik heb er in ieder geval van genoten en vond het persoonlijk interessanter dan de bijdrage van team roze.

Groeten,
Werner

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15437
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #647 Gepost op: 04 november 2021, 13:45:52 »
Bij toeval deze uitzending gezien (ik vind het geen mooi programma dat heb ik al eerder duidelijk gemaakt).
Ik vind dat zowel bij de grote treinen competitie als bij op 1 de indruk gewekt word dat Marklin het treinen merk is.


Nog 1 keer dan omdat goed lezen voor jou blijkbaar niet mogelijk is; De Kleine Meppel heeft als hoofdsponsor Marklin materialen ter beschikking gesteld. Is al diverse malen besproken maar blijkbaar zie of begrijp je dat niet. Verder dacht ik toch echt gelezen te hebben dat je niet meer ging kijken. Dus verbazingwekkend dat je toch reageert ::)

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #648 Gepost op: 04 november 2021, 13:54:42 »
En waar is de naam Marklin dan genoemd of in beeld gekomen bij de kleine treinen competitie?

Ik heb verder ook heel mooi rollend materieel gezien op de baan bij team oranje wat geen Marklin materieel is.

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Pauldg

  • Online Online
  • Berichten: 6487
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #649 Gepost op: 04 november 2021, 13:57:12 »
Wanneer het over bekende Nederlanders met modeltreinen gaat worden al sinds de publieke omroep nog maar twee netten had steeds twee personen opgevoerd: Ed Nijpels en Erik de Zwart. Dat 35 jaar laten nog steeds diezelfde namen rondgaan doet vermoeden dat dit de uitzonderingen zijn op de regel dat BN'ers niet aan treinen doen.  :)
Boomshanka!

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #650 Gepost op: 04 november 2021, 14:01:47 »
Jelmer,
Tegen het einde van de uitzending dacht ik een ferme doos voorbij te zien komen waar iets op stond van MERK.......
Wat de letters op mijn puntjes waren is me ontschoten. Het leek me een aardige vorm van verhaspeling van het Merk.
Groetjes,
Ronald
« Laatst bewerkt op: 04 november 2021, 14:25:44 door hrp »
Groet,
      Ronald

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #651 Gepost op: 04 november 2021, 14:12:54 »
We mochten uiteraard geen reclame maken of wat dan ook. Maar het 3RailForum wagentje kon ik toch niet laten.  O:-D

Rutger van team Oranje had zelfs even een 3-rail forum wagen staan in beeld. Shrijft ook duidelijk dat er geen reclame gemaakt mocht worden.
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9165
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #652 Gepost op: 04 november 2021, 14:27:55 »
Wanneer het over bekende Nederlanders met modeltreinen gaat worden al sinds de publieke omroep nog maar twee netten had steeds twee personen opgevoerd: Ed Nijpels en Erik de Zwart. Dat 35 jaar laten nog steeds diezelfde namen rondgaan doet vermoeden dat dit de uitzonderingen zijn op de regel dat BN'ers niet aan treinen doen.  :)

Zo oud ben ik nog niet..

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Online Online
  • Berichten: 12332
    • sleutelspoor
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #653 Gepost op: 04 november 2021, 14:33:31 »
Wanneer het over bekende Nederlanders met modeltreinen gaat worden al sinds de publieke omroep nog maar twee netten had steeds twee personen opgevoerd: Ed Nijpels en Erik de Zwart. Dat 35 jaar laten nog steeds diezelfde namen rondgaan doet vermoeden dat dit de uitzonderingen zijn op de regel dat BN'ers niet aan treinen doen.  :)

Ik denk dat je je daar wel eens schromelijk in kan vergissen. Niet iedere bekende Nederland wil publiekelijk met het "treintjes spelen" geassocieerd worden.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #654 Gepost op: 04 november 2021, 14:45:14 »
Wanneer het over bekende Nederlanders met modeltreinen gaat worden al sinds de publieke omroep nog maar twee netten had steeds twee personen opgevoerd: Ed Nijpels en Erik de Zwart. Dat 35 jaar laten nog steeds diezelfde namen rondgaan doet vermoeden dat dit de uitzonderingen zijn op de regel dat BN'ers niet aan treinen doen.  :)

Genoeg bekende Nederlanders doen aan modeltreinen.
Ik hang er regelmatig mee aan de lijn om een bestelling op te nemen. En bij de Firma Bentink bijvoorbeeld heeft er 1 zelfs de boodschap ingesproken als je in de wacht staat  ;D
Het is de media die niet beter weet en dan maar weer het blik De Zwart of Nijpels opentrekken.
« Laatst bewerkt op: 04 november 2021, 14:49:08 door Chris »

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25302
    • Pagina van klaas
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #655 Gepost op: 04 november 2021, 15:14:59 »
Volgens mij deed prins Claus ook aan modeltreinen. Maar die is er nooit mee in een praatprogramma geweest.

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 2177
    • Biesje.nl
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #656 Gepost op: 04 november 2021, 15:18:08 »
Ze hadden natuurlijk ook het 'blik' van het programma zelf open kunnen trekken voor de talkshow. De deelnemers zijn inmiddels ook 'bee enner' en zullen inmiddels wel aan camera's gewend zijn.

Het blijft jammer dat ze het altijd zo denigrerend neer moeten zetten als 'spelen met treintjes'. Als je tegen een fanatieke voetbalfan zegt dat ie een kleuter is omdat ie nog steeds achter een bal aanrent, dan krijg je ook de wind van voren. En iemand die de hele dag aan een auto sleutelt 'speelt met autootjes' dan? Elke hobby kan je wel kinderachtig neerzetten. Maar daar is het een hobby voor, even ontsnappen aan het 'volwassen' leven en ontspannen.

De media wilt gewoon het beeld van Opa Flodder in stand houden lijkt het. Maar dat doen ze wel vaker met heel veel dingen. Ze gaan niet op zoek naar hoe het eigenlijk is, maar of stereotype beelden bevestigd worden. Op een of andere manier schept dat geruststelling bij de consument denk ik. Die hoeft het wereldbeeld niet aan te passen. Maar met het gevarieerde deelnemersveld van DGKT is dat beeld wel aan het verdwijnen denk ik. Verschillende leeftijden zijn vertegenwoordigd

Ik vond deze aflevering wel vermakelijk. De ontbijt tafel vond ik origineel en dapper en dat werkt goed in een competitie. Maar ik zie ook liever mijn treinen in een realistisch landschap. Komen die achtergronden van het Ruhrgebied nou ook uit het schap van DKM? Dan kan het de deelnemers toch niet echt kwalijk genomen worden dat de achtergrond niet Nederlands is? Net als de Duitse treinen in de Back To The Future baan en zo.

Mvg,

Robert

 

Bor de Wolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 610
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #657 Gepost op: 04 november 2021, 15:26:25 »
Wanneer het over bekende Nederlanders met modeltreinen gaat worden al sinds de publieke omroep nog maar twee netten had steeds twee personen opgevoerd: Ed Nijpels en Erik de Zwart. Dat 35 jaar laten nog steeds diezelfde namen rondgaan doet vermoeden dat dit de uitzonderingen zijn op de regel dat BN'ers niet aan treinen doen.  :)

We hebben ook nog altijd Joop van Zijl. Wikipedia vermeldt zelfs expliciet dat Joop liefhebber is van modeltreinen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Joop_van_Zijl

Bor

Ludmilla

  • Offline Offline
  • Berichten: 31
  • Verzamelaar
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #658 Gepost op: 04 november 2021, 15:38:43 »
Clown Bassie had ook altijd een modelbaan. Denk dat het gezien zijn gezondheid nu wat minder is.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Online Online
  • Berichten: 12332
    • sleutelspoor
Re: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"
« Reactie #659 Gepost op: 04 november 2021, 15:38:49 »


2e kolom
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.