Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Zoekfunctie ? door Gerard
Vandaag om 09:14:37
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Pauldg
Vandaag om 08:58:21
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
De (3d) knutsels van Ronald. door Matthijs van Heijningen
Vandaag om 07:51:56
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
  

Auteur Topic: TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie"  (gelezen 204193 keer)

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7833
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Andre van Duin gaat programma presenteren voor omroep Max, najaar 2021
« Reactie #150 Gepost op: 28 september 2021, 23:31:37 »
Zou het mogelijk zijn ,dat na afloop van de uitzendingen ,of mss al eerder , naar dit dit forum verwezen wordt ,
of is dit ongewenste reclame ??
De massa is helemaal niet geïnteresseerd in een geeky forum zoals dit. De familie moet off-line aan het modelbouwen, even lekker zonder het Internet zonder advies en het gewoon zelf proberen.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8641
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Andre van Duin gaat programma presenteren voor omroep Max, najaar 2021
« Reactie #151 Gepost op: 29 september 2021, 08:18:35 »
Hoi

Wat ik graag zou zien... techniek. Wheatering. Baanontwerp- en aanleg. Digitale aansturing. 3D printen. Dat soort dingen. No nonsense zaken. Maar goed, wie weet.

@Johan: Het is geen Teleac cursus  ;)  :) Maar vermaak. Bij het programma klein maar fijn werd er ook niet echt op de technieken ingegaan. Wel aangestipt. Het zal inderdaad wel meer op het visuele aspect van de modelspoor zitten dan op de uitleg van "technieken". Dat zie je ook bij beurzen. Zodra er geen treintje op de baan rijdt of beweging is gaat het "grote" publiek er snel langs. Een baan zonder beweging trekt niet. Mogelijk alleen voor de echte liefhebbers met een bepaalde belangstelling voor zaken. Voor TV werkt het niet anders  ;)

Misschien nog wat reclame maken voor eurospoor tijdens de uitzendingen, zodat mensen die dit kijken maar niet weten dat er zo'n beurs is in aanraking te laten komen met onze mooie hobby.

Als je bedoelt in de uitzengingen zelf: Eurospoor is commerciële organisatie. Dus reclame maken daarvoor mag bij de publieke omroep niet. Eurospoor kan wel zelf een spotje in de ster-reclameblokken rondom het programma uitzenden. Of dat binnen de mogelijkheden en wensen van Eurospoor is de vraag.

Zou het mogelijk zijn ,dat na afloop van de uitzendingen ,of mss al eerder , naar dit dit forum verwezen wordt , of is dit ongewenste reclame ??

Wanneer denk je dat de opnames gemaakt zijn en de afleveringen gereed zijn om uit te zenden?  ;) Reclame mag niet bij de publieke omroep. Dus net als "Eurospoor" mag je zelf naar de ster-reclameblokken een spotje uitzenden als Beneluxspoor.net als je reclame wil maken. Trouwens moet je dan ook reclame maken voor de buurfora zoals 3railforum, MSW, Modelspoorforum, Nspoorforum en MSM-forum om geen scheve gezichten te krijgen?

Maar nog 2 weken  :) Ik laat mij verrassen. De trailer is in ieder geval mooi geworden. Ze hebben een mooi baantje in trailer staan. Dat heeft dat baantje wel verdiend. (y)

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

jowi

  • Offline Offline
  • Berichten: 2375
Re: Andre van Duin gaat programma presenteren voor omroep Max, najaar 2021
« Reactie #152 Gepost op: 29 september 2021, 10:09:39 »
@Johan: Het is geen Teleac cursus[/url][/b]  ;)  :) Maar vermaak. [...] Voor TV werkt het niet anders  ;)
Precies, ik begrijp het wel, maar ik erger me aan de 'grappige' dingen die gedaan worden waardoor het wat mij betreft geen promotie van de hobby is maar het belachelijk maken van 'mensen die met treintjes spelen'. Zo zag ik in 1 van de promo filmpjes, een (veel te grote) vleermuis opduiken uit een berg. Dat soort dingen kan ik dus niet tegen. Maar goed, ik hou sowieso niet van banen waar mannekes pis op voorkomen, of het eeuwige grappige naaktstrand, of een kermis, of andere 'ludieke' zaken. Maar voor tv publiek die zich willen vergapen aan rare hobbies is dat vast erg leuk.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25181
    • Pagina van klaas
Re: Andre van Duin gaat programma presenteren voor omroep Max, najaar 2021
« Reactie #153 Gepost op: 29 september 2021, 10:31:30 »
Jowi, ik raad je aan om niet te gaan kijken, maar de reacties af te wachten van forumgenoten die wel hebben gekeken.
Via uitzending gemist heb je altijd een herkansing.

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re: Andre van Duin gaat programma presenteren voor omroep Max, najaar 2021
« Reactie #154 Gepost op: 29 september 2021, 11:35:14 »
Mag het weer een beetje minder persoonlijk a.u.b.

Dat houdt het forum wat vriendelijker.
Je hoeft het programma ook niet gezien te hebben om een mening te mogen hebben.

Anderzijds, één keer laten weten dat het jouw programma niet is, of dat je hoopt op een anders soort (Teleac) programma, dat zou ook voldoende moeten zijn...

Met dank.

Gr, Bert
Team moderatoren

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8641
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Andre van Duin gaat programma presenteren voor omroep Max, najaar 2021
« Reactie #155 Gepost op: 29 september 2021, 11:48:52 »
Hoi Johan / JoWi,

[...] waardoor het wat mij betreft geen promotie van de hobby is maar het belachelijk maken van 'mensen die met treintjes spelen'.  [...]

Denk dat het spelen met treintjes het minste onderdeel van de hele serie is... meer het bouwen van het landschap. Het moet wel in het thema passen. Goed, niet iedereen bouwt een modelbaan in het thema "Film". Al ken ik daar wel mooie mooi voorbeelden van. Goed, dat de presentator dan iets "grappigs" doet is bij ieder programma aanwezig. Het moet niet al te zwaar zijn ;)

Zo zag ik in 1 van de promo filmpjes, een (veel te grote) vleermuis opduiken uit een berg. Dat soort dingen kan ik dus niet tegen. Maar goed, ik hou sowieso niet van banen waar mannekes pis op voorkomen, of het eeuwige grappige naaktstrand, of een kermis, of andere 'ludieke' zaken. Maar voor tv publiek die zich willen vergapen aan rare hobbies is dat vast erg leuk.

Tja... Er zijn nog apartere hobby's. Of je als je druk bent de RC-hobby zo blij moest zijn met het programma Car Wars is ook de vraag  ::) Dit nieuwe programma is vermaak. Je kan het ook zien: Knap gebouwd  ;)  :) Ze bouwen in korte tijd een complete baan met landschap. De meeste mensen hier halen dat in hun hele leven niet  ;D Het zal geen groot "opa flodder" gehalte hebben. Daar hebben ze niet de tijd voor  ;D

Ik neem de hobby gewoon te serieus denk ik.

Mogelijk  ::) Het is maar hoe je er zelf in staat.  :)

Nu wil ik ook een clown parade en disneykasteel op mijn baan.

Kom je er wel mee naar een beurs? Anders heeft het grote (en juiste) publiek er nog niets aan  ;D

Groet Ronald.
« Laatst bewerkt op: 29 september 2021, 11:50:46 door Ronald Koerts »
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Scratchbuilt

  • Offline Offline
  • Berichten: 1798
Re: Andre van Duin gaat programma presenteren voor omroep Max, najaar 2021
« Reactie #156 Gepost op: 29 september 2021, 12:46:02 »
Goeie tip! Van die vleermuis. Nu wil ik dus ook een vleermuis op mijn modelbaan. En ik heb momenteel niet eens een modelbaan, kun je nagaan.... Een vleermuis heb ik trouwens ook niet, dus dat is nog even een dingetje.....

Je ziet, ik neem mezelf (mensen die zichzelf heel erg serieus nemen zijn meestal onuitstaanbaar) en het leven niet serieus (want het kan morgen wel over zijn dus dat serieuze gedoe kost me veel te veel tijd) en mijn treintjeshobby al helemaal niet. Vleermuizen daarentegen zijn serieuze insecteneters!

Ik vind Andre van Duin serieus leuk dus ik ga kijken.

  :angel:

Albert
Als we elkaar allemaal onze zonden zouden opbiechten dan zouden we elkaar allemaal uitlachen om ons gebrek aan originaliteit. - Kahlil Gibran

jowi

  • Offline Offline
  • Berichten: 2375
Re: Andre van Duin gaat programma presenteren voor omroep Max, najaar 2021
« Reactie #157 Gepost op: 29 september 2021, 14:00:13 »
Kom je er wel mee naar een beurs? Anders heeft het grote (en juiste) publiek er nog niets aan  ;D
Ik beoefen de hobby niet voor publiek, maar voor mezelf. Maar als ik iets wil tonen waar ik trots op ben (De Hef in N schaal bijvoorbeeld) dan deel ik dat ook wel met het juiste publiek, en dat juiste publiek zit niet op tv, maar hier op het forum.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re: Andre van Duin gaat programma presenteren voor omroep Max, najaar 2021
« Reactie #158 Gepost op: 29 september 2021, 14:10:02 »
Met al die flatscreens in de huiskamer tegenwoordig lijkt me dat ook geen goed idee.

Anyway, er zijn dus zelfs forumleden te zien dadelijk in het programma.
Het komt in diverse modelspoorbladen dus die mensen die kijken (en voor jou wellicht toch het juiste publiek zijn) komen dan ook waarschijnlijk hier en zien dan ook jou Hef in 1:160.(en je fraaie site)

En dat door een tv programma.
Ik heb hier meer vertrouwen in dat het wat gaat betekenen voor de hobby dan het programma van SBS vorig jaar.

Dat er nu een werkende vulkaan en grote vleermuis te zien is, zie ik toch liever dan de zoveelste prachtige brug over een riviertje met fraaie dennenbomen in een Frans/Duits/Zwitsers landschapje. (Dat ken ik nou wel (hoewel natuurlijk vakwerk en pluim richting die bouwers, en dat zal ik zelf ook bouwen ipv die vleermuis en vulkaan))

Het is weer eens wat anders en toch zeer fraai gebouwd.
En we hebben maar een tipje van de sluier gezien natuurlijk.
« Laatst bewerkt op: 29 september 2021, 14:35:58 door Chris »

Piet Groot

  • Offline Offline
  • Berichten: 595
Re: Andre van Duin gaat programma presenteren voor omroep Max, najaar 2021
« Reactie #159 Gepost op: 29 september 2021, 14:35:48 »
Ik ga zeker kijken, na afloop geef ik misschien mijn mening.
Maar dat er aandacht aan onze hobby wordt besteed is gewoon winst (y)

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3785
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Andre van Duin gaat programma presenteren voor omroep Max, najaar 2021
« Reactie #160 Gepost op: 29 september 2021, 16:16:16 »
 Zo'n programma is een mooie kans om de modelspoorhobby onder de aandacht van een groot publiek te brengen. Verjonging blijft nodig en hopelijk wordt die hiermee aangewakkerd. We gaan het zien! Letterlijk ;D
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7176
Re: Andre van Duin gaat programma presenteren voor omroep Max, najaar 2021
« Reactie #161 Gepost op: 29 september 2021, 16:25:32 »
Mooi man, vooral die baan aan het begin  8)

 8)
Mvh Steef

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8417
Re: Andre van Duin gaat programma presenteren voor omroep Max, najaar 2021
« Reactie #162 Gepost op: 29 september 2021, 16:30:33 »
Ben nog niet overtuigd. Zag alweer het oh zo lollige spiegelei, de pet en het fluitje voorbijkomen.

[Analyseermode aan]
1 Andre van Duin als een conducteur in een rijtuig. Wel met pet en uniform, maar zonder fluit en spiegelei. Ik weet niet uit welk jaartal dat uniform komt maar op deze manier heb daar geen bezwaar tegen.
2 Ietjes verderop André die, zo lijkt het voor mij, de start aangeeft van een bouwonderdeel. Dat gebeurt wel met fluit en spiegelei, maar André draagt gewone kleren. Daar ga ik ook niet over klagen.
Dus toch maar een kijken naar dat programma.
[Analyseermode uit]

Mag de titel van het programma hier al vermeldt worden?
   
« Laatst bewerkt op: 29 september 2021, 16:34:15 door Jeronimos »
Jeroen

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15310
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Andre van Duin gaat programma presenteren voor omroep Max, najaar 2021
« Reactie #163 Gepost op: 29 september 2021, 16:41:11 »
Ja.

Tijmen

  • Offline Offline
  • Berichten: 173
    • Modify Miniatures
Re: Andre van Duin gaat programma presenteren voor omroep Max, najaar 2021
« Reactie #164 Gepost op: 29 september 2021, 17:41:57 »
BNLS heeft echt niet altijd de beste naam onder hobbyisten, het is dan ook niet een volledige afspiegeling van de hobby.
Verder ben ik er wel van overtuigd dat dit progamma goede dingen kan gaan doen voor de hobby. Als de impact al een beetje richting die van HHB gaat heeft iedereen daar profijt van; fabrikanten willen dan weer meer investeren en dus meer modellen uitbrengen.