Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:20:49
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door rjr
Vandaag om 11:09:45
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 11:03:02
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door RBlok
Vandaag om 10:23:55
20 en 21 april MobExpo door Ronald Halma
Vandaag om 10:14:31
19 Toen door spoorzeven
Vandaag om 10:12:46
Cranicher Altbahn door Eric v C
Vandaag om 10:09:34
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 10:00:17
Pfarrerwinkel bahn door Eric v C
Vandaag om 09:59:38
Frans/Belgisch H0e baantje door Scratchbuilt
Vandaag om 09:58:00
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door 3dbuildr
Vandaag om 09:55:45
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
Vandaag om 09:45:09
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door spoorijzer
Vandaag om 09:39:18
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door spoorijzer
Vandaag om 09:35:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 09:33:32
Station Roodeschool door Sven
Vandaag om 08:56:02
Al mijn goede ideeën... door henk
Vandaag om 08:38:22
Aachenau West door mass am see
Vandaag om 08:21:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Arjen B.
Vandaag om 07:37:56
Gewoon wat busfoto's door GerardvV
24 april 2024, 23:43:57
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door MathynK
24 april 2024, 23:15:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634) door T.Spat
24 april 2024, 22:37:28
Ice 3 (22784) front/ sluit schakelt niet om door Bram.A
24 april 2024, 22:25:19
Bouwtekeningen Hembrug en/of Strausbrug door Erik01
24 april 2024, 21:31:41
NS 8400 van Werps door Ivo tB
24 april 2024, 21:23:44
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
24 april 2024, 21:14:47
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Modellbahnwagen
24 april 2024, 19:19:03
Ton bouwt goederenwagens door puntenglijder
24 april 2024, 19:13:00
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door Simplex
24 april 2024, 18:52:50
  

Auteur Topic: Spoornetwerk niet goed voorbereid op zwaar winterweer, miljarden extra nodig  (gelezen 4600 keer)

Freek Jonkers

  • Offline Offline
  • Berichten: 210
Re: Spoornetwerk niet goed voorbereid op zwaar winterweer, miljarden extra nodig
« Reactie #30 Gepost op: 01 juli 2021, 23:26:28 »

Het is niet logisch dat Prorail apart met andere gebruikers om tafel gaat zitten, alhoewel derden in de evaluatie wel worden genoemd.
Daarbij moet je niet alleen denken aan gebruikers betreffende reizigersvervoer, maar ook goederenvervoer.
Weliswaar worden dus derden genoemd, maar  dat betekend dan weer niet dat ze automatisch deel hebben genomen aan de evaluatie.


https://www.rijksoverheid.nl/documenten/kamerstukken/2021/06/30/evaluaties-winterweer-en-telefoniestoring-en-voortgang-introductie-icng

Off-topic: Zijn we nu ook meteen op de hoogte betreffende de voortgang van ICNG en telefonie.

Freek J.
« Laatst bewerkt op: 02 juli 2021, 08:59:42 door Bert van Gelder. Reden: Citaat verwijderd. Graag REAGEER-knop gebruiken, NIET de CITAAT-knop »

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Spoornetwerk niet goed voorbereid op zwaar winterweer, miljarden extra nodig
« Reactie #31 Gepost op: 02 juli 2021, 10:40:31 »
Hoe weet je dat zo zeker? Of hebben ze hun evaluatie niet aan de openbaarheid prijs gegeven?
100% zeker weten doe ik het niet, maar aangezien de overkoepelende organisatie van de andere personenvervoerders niks naar buiten heeft gebracht, verbaast mij dat. Over het algemeen is de baas van Arriva er als de kippen bij om zijn ongenoegen te uiten, via allerlei kanalen ;)
Groeten Joop, machinist Lls

Noordster

  • Offline Offline
  • Berichten: 151
Re: Spoornetwerk niet goed voorbereid op zwaar winterweer, miljarden extra nodig
« Reactie #32 Gepost op: 03 juli 2021, 16:20:26 »
Ja, dat gevoel had ik er ook bij 😏

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3869
Re: Spoornetwerk niet goed voorbereid op zwaar winterweer, miljarden extra nodig
« Reactie #33 Gepost op: 04 juli 2021, 00:27:51 »
Het is niet logisch dat Prorail apart met andere gebruikers om tafel gaat zitten, alhoewel derden in de evaluatie wel worden genoemd.
Daarbij moet je niet alleen denken aan gebruikers betreffende reizigersvervoer, maar ook goederenvervoer.
Weliswaar worden dus derden genoemd, maar  dat betekend dan weer niet dat ze automatisch deel hebben genomen aan de evaluatie.
Helemaal niet logisch om met goederenvervoerders apart om tafel te gaan zitten, hun belangen zijn anders dan dat van reizigers verkeer en omvatten ook andere gebieden waar het reizigersverkeer niet mee van doen had zoals een betuweroute, een havenlijn en dat van de omstandigheden op de goederenemplacementen als Kijfhoek, Waarhaven, Maasvlakte enz...

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11764
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Spoornetwerk niet goed voorbereid op zwaar winterweer, miljarden extra nodig
« Reactie #34 Gepost op: 04 juli 2021, 19:54:35 »
Het is niet logisch dat Prorail apart met andere gebruikers om tafel gaat zitten, alhoewel derden in de evaluatie wel worden genoemd.
Daarbij moet je niet alleen denken aan gebruikers betreffende reizigersvervoer, maar ook goederenvervoer.
Weliswaar worden dus derden genoemd, maar  dat betekend dan weer niet dat ze automatisch deel hebben genomen aan de evaluatie.

Freek J.
Dat strookt toch niet ??
Alsof de hinder voor de goederenvervoerders,anders/minder is als voor de reizigers branche  ::)
Problemen aan/op het spoor treffen elke partij die op het spoor actief is.
Dus is elke uitsluiting van partijen die niks met raampjes treinen doen,een misser.

Uit eindelijk klinkt dit dan wel weer alsof ze een nieuw  excuus hebben gevonden om nogmaals te vragen om extra geld.
En we hebben hier feitelijk al redelijk milde winters ten over staan van vroeger,dus alsof de problemen nieuw zijn,dat geloof ik niet ::)
Het beleid en en de resources zijn eerder het probleem denk ik.
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Spoornetwerk niet goed voorbereid op zwaar winterweer, miljarden extra nodig
« Reactie #35 Gepost op: 04 juli 2021, 21:02:58 »
Je trekt een conclusie op een mening/vermoeden van een “buitenstaander”  maar “we” weten verder niet met wie ProRail om te tafel heeft gezeten.  ;)
Groeten Joop, machinist Lls

Freek Jonkers

  • Offline Offline
  • Berichten: 210
Re: Spoornetwerk niet goed voorbereid op zwaar winterweer, miljarden extra nodig
« Reactie #36 Gepost op: 04 juli 2021, 22:40:07 »
Inderdaad het is een veronderstelling.
Overigens denk ik dat de problemen voor wat Prorail betreft bij andere gebruikers niet anders was. Uitzondering daarop zou de Betuwelijn kunnen zijn.
Een veronderstelling is ook dat Prorail door de gebruikers (bijvoorbeeld schriftelijk) op de hoogte is gesteld van de door hun ondervonden problemen. Als die niet anders waren als de problemen die NS ondervond ............................ stel ik mezelf de vraag of deelname aan de evaluatie iets toegevoegd had.
Daar komt dan nog bij dat NS ook tekst en uitleg moet geven aan den Haag.

Nogmaals, er wordt gebruik gemaakt (in de tekst van de evaluatie) van de term derden, dus anderen dan NS.

Niet meteen conclusies trekken over een stukje verbazing alhier geuit!

Freek J.
« Laatst bewerkt op: 04 juli 2021, 22:44:12 door Freek Jonkers »

Carel Ruysink

  • Offline Offline
  • Berichten: 1060
Re: Spoornetwerk niet goed voorbereid op zwaar winterweer, miljarden extra nodig
« Reactie #37 Gepost op: 04 juli 2021, 22:57:02 »
Het is toch al sinds mensenheugenis kwakkelen met de sneeuwbestendigheid van het spoor in Nederland. Maar lang kon je maareen keer per uur een trein nemen of twee max. De mensen konden zich nog neer leggen bij overmacht. zowel de bazen als de arbeiders.
Nu willen we spoorboekloos rijden over vier sporen en wonen dik een uur treinen van het werk dus wordt de urgentie groter van sneeuwvastheid.
En nu het regeerakkoord er aan zit te komen moet opeens iedereen, dus ook Prorail, heel hard roepen om zijn miljarden veilig te stellen.
Ben benieuwd of ze gaan meetellen.  ;)

Carel
Als je bang bent voor de dood dan heb je geen leven

Freek Jonkers

  • Offline Offline
  • Berichten: 210
Re: Spoornetwerk niet goed voorbereid op zwaar winterweer, miljarden extra nodig
« Reactie #38 Gepost op: 05 juli 2021, 12:46:24 »
Maar voorlopig is er nog geen regeer accoord en zijn die miljarden dus ook niet gereserveerd/uitgegeven.

Eigenlijk is de boodschap simpel. Wordt er een winterbestendig net geeist om NS aan zijn verplichtingen te laten voldoen, dan zal dus de knip getrokken moeten worden. Wil men niet investeren dan kan je met winterse omstandigheden ellende verwachten en dan rest de reiziger acceptatie.
Het acceptatie vermogen van de reiziger wordt steeds minder en men wijst maar lukraak met vingers naar een vermeende schuldige. In dit geval is Prorail de zondebok omdat ze aangeven hoeveel geld er nodig is om het net winterbestendig te krijgen.
Het lijkt me heel realistisch dat men een "prijsopgave" doet. Ik zou dan ook wel eens willen weten wat daar mis mee is.

Freek J.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3869
Re: Spoornetwerk niet goed voorbereid op zwaar winterweer, miljarden extra nodig
« Reactie #39 Gepost op: 06 juli 2021, 03:01:00 »
Een winterbestendig net eisen kan nooit alleen om de verantwoordelijkheden van NS draaien.
Misschien zijn ze dan wel de grootste reizigersvervoer der, maar zeker niet de enige en ook niet de enige om wie het gehele net dus draait.

Dat de schuld bij ProRail gelegd word is niet zo gek gezien het feit dat het praktisch alleen kwam door een falend netwerk waar ProRail de beheerder en tevens verantwoordelijke van is.

Carel Ruysink

  • Offline Offline
  • Berichten: 1060
Re: Spoornetwerk niet goed voorbereid op zwaar winterweer, miljarden extra nodig
« Reactie #40 Gepost op: 06 juli 2021, 09:27:12 »
Omdat ProRail de boel heel snel plat heeft gelegd. Vorige winters kwamen heel wat treinen tot stilstand omdat ze niet tegen stuifsneeuw konden.
Nu kwamen de treinen er niet eens aan toe om te bewijzen dat ze wel stuifsneeuwbestendig zijn.  ;D (y)

Carel
Als je bang bent voor de dood dan heb je geen leven

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11764
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Spoornetwerk niet goed voorbereid op zwaar winterweer, miljarden extra nodig
« Reactie #41 Gepost op: 06 juli 2021, 18:00:08 »
Eigenlijk is de boodschap simpel. Wordt er een winterbestendig net geeist om NS aan zijn verplichtingen te laten voldoen, dan zal dus de knip getrokken moeten worden. Wil men niet investeren dan kan je met winterse omstandigheden ellende verwachten en dan rest de reiziger acceptatie.
Het acceptatie vermogen van de reiziger wordt steeds minder en men wijst maar lukraak met vingers naar een vermeende schuldige. In dit geval is Prorail de zondebok omdat ze aangeven hoeveel geld er nodig is om het net winterbestendig te krijgen.
Het lijkt me heel realistisch dat men een "prijsopgave" doet. Ik zou dan ook wel eens willen weten wat daar mis mee is.
Winterbestendigheid is niet enkel voor NS van belang,maar ook voor goederenvervoerders.
Het probleem lijkt me dat prorail 1st dingen weghaalt en bezuinigd op personeel en als er dan problemen opdoemen,dan wil prorail geld om eigen maatregelen ongedaan te maken.
Dat heeft niks te maken met zondebok willen zijn/als zijnde worden bestempeld.
En dat zelfde verhaaltje zal ook wel weer opduiken als er een wissel probleem issue opduikt.
Dan vraagt pror**l wel gaan vragen om geld om weer wissels terug te leggen die ze 1st zelf hebben weg gegumd omdat ze on nodig waren  ::)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0