yup. De aannemers hebben een schier onuitputtelijke pool met werknemers.
Alle sneeuwschuivers, die er bij de NS in het verleden waren heeft men toch afgevoerd?En 'vergeten' door nieuwe vervangen?
Freek Jonkers. Hebben we tijdig gehandeld?
Is er een (beperkte) dienstregeling mogelijk waarin zo min mogelijk wissels getrokken hoeven te worden?
Hadden we voldoende sneeuwschuivers?
Is het mogelijk om het materieel beter voor te bereiden om winterse omstandigheden, wat waren de kritische punten/kritisch materieel?
Ik denk dat er met simpele maatregelen er al dingen verbeterd kunnen worden.
Niet onuitputtelijk, maar wel voldoende. Bij zulk winterweer kunnen ze toch niks anders doen.
Voor sneeuwruimdiensten worden tegenwoordig museumsorganisaties ingezet, juist als gevolg daarvan.
Er is zo lang mogelijk doorgereden om de infra berijdbaar te houden, maar het was op een gegeven moment vechten tegen de bierkaai.Die dienstregeling was er. Alleen, er waren grote problemen met het in controle houden van de wissels, ook al zaten ze virtueel geklemd. Er ligt er 1 in het Spoorwegmuseum en dat was het wel, geloof ik.Het rijdend materieel was het probleem niet. Er heeft nergens een trein defect gestaan, op 1 na. Dat was bij station Dronten, omdat die op een sneeuwwal was gereden en daarbij de voorspoiler aan gort gereden heeft. Ik zou zeggen, stuur de simpele maatregelen even door naar de Infrabeheerder, misschien kunnen en willen ze er iets mee doen.
Wat ik niet goed snap is, dat alleen NS en ProRail geëvalueerd hebben. De overige vervoerders hebben ook ernstige hinder ondervonden.