Doel:€250.00
Donaties:€250.05

Per saldo:€0.05

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 25-10-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 20:36:48
Nieuwe app en firmware versie (1.0.6) voor de DK50018 schakeldecoder door Bert_Apd
Vandaag om 20:24:41
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 20:13:46
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg. door GD
Vandaag om 20:06:08
Hernieuwde kennismaking door Wico
Vandaag om 20:03:23
Basic onderhoud locomotieven door Wico
Vandaag om 20:00:06
Lawrie's Mechanical Marvels door GD
Vandaag om 19:44:35
Raadplaatje door Jeronimos
Vandaag om 19:44:28
Zoldergem - nieuwe start op zolder in HO-schaal - 7m x 3.4m door basjuh1981
Vandaag om 19:43:57
EifelBurgenBahn door basjuh1981
Vandaag om 19:42:37
Ook geen Preisers meer in de VS door basjuh1981
Vandaag om 19:40:12
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 19:17:32
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Olav
Vandaag om 19:05:13
Nieuwe website online: mrmodelrailroad.com door Reinout van Rees
Vandaag om 18:53:22
Wie kan mij helpen met een 3d printer om iets te printen door Eegtrain
Vandaag om 18:42:57
Stoom Stichting Nederland, perikelen… door hrp
Vandaag om 17:59:18
Twee-assige rongenwagens door Blausee-Mitholz
Vandaag om 17:05:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 16:49:53
VERPLAATST: Problemen door woningbouw bij de SSN? door Bert van Gelder
Vandaag om 16:48:31
TV-Programma "De Grote Kleine TreinenCompetitie" door Ronald Halma
Vandaag om 15:31:49
Stralen van messing modellen; welke materialen gebruiken? door CeesJ
Vandaag om 14:56:50
VIRM kop in de schaal 1:5 door Mitchell
Vandaag om 14:55:13
Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve door valkyrienineball
Vandaag om 14:43:59
Modelspoorwinkels in Google Earth door spoorzeven
Vandaag om 14:34:21
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
Vandaag om 14:33:37
Brekina MAN-schienenbus (64000), maakt lawaai na stilstand. Olie helpt niet. door Matthijs1308
Vandaag om 12:30:40
Jubileum? door bask185
Vandaag om 12:28:13
Bahnstrecke 5867 door Lars Smelter
Vandaag om 11:27:41
NS E? of GTU? door Arjan6511
Vandaag om 11:03:03
Bestaat het type Y slaaprijtuig (voor service personeel) van VSOE in H0? door Rondje_HO
Vandaag om 10:59:37
  

Auteur Topic: NS 1600-1700-1800 infodraadje.  (gelezen 3306 keer)

Freek Jonkers

  • Offline Offline
  • Berichten: 204
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #30 Gepost op: 16 juni 2021, 22:28:24 »
In 2010. Maar in 2011 hebben er ook nog 2 stammen voor proef gereden echter van korte duur.
Ik denk dat de desbetreffende locs wel terug te vinden zijn op Somda onder materieel DDM1

Freek J.

In 2010/2011 reed men nog DDM1 met 1800.
In 2011/2012 reed men DDM1 met 1700 (na de winter zijn er nog paar stammen kortstondig blijven rijden).
Wel leuk om in Somda je eigen overzichten weer te zien (en uiteraard het commentaar).
De volgende 1700'n hebben als trek/duw kracht gefungeerd:
1769, 1770, 1772, 1773, 1774, 1775, 1776, 1777, 1779, 1780, 1781.
Die Lokken hebben dus tijdelijk CW's gehad zodat ze met DDM1 konden rijden, wat later weer ongedaan is gemaakt.

Freek J.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3500
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #31 Gepost op: 17 juni 2021, 11:49:18 »
Die Cw is niet ongedaan gemaakt, een deel van die lokken is daarna nooit meer in dienst gekomen en een ander deel is nog steeds als DDM1 lok uitgevoerd.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 855
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #32 Gepost op: 17 juni 2021, 11:55:33 »
De RailPromo 1700’en zouden dus nog met het Museum DDM1 rijtuig kunnen communiceren  ;) ;)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3500
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #33 Gepost op: 17 juni 2021, 12:01:02 »
In theorie wel  ;D

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2612
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #34 Gepost op: 17 juni 2021, 13:00:23 »
Zitten we hier nu allemaal stiekem te hopen op een situatie zoals DB met de 218ers van RP, maar dan met onze eigen 1700's? ::) ::)
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS3 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Duvel

  • Offline Offline
  • Berichten: 398
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #35 Gepost op: 17 juni 2021, 15:00:15 »
Als we toch fantaseren... zou de 1768 nog met een DDZ-stuurstand kunnen communiceren?
Met vriendelijke groeten, altijd.

Freek Jonkers

  • Offline Offline
  • Berichten: 204
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #36 Gepost op: 17 juni 2021, 20:57:15 »
Die Cw is niet ongedaan gemaakt, een deel van die lokken is daarna nooit meer in dienst gekomen en een ander deel is nog steeds als DDM1 lok uitgevoerd.

Was dus het plan ..................... maar ja plan ........... verkeerde aanname dus, zucht!
Ik ben er eerlijk gezegd na 2012 het zicht op kwijt geraakt, druk met een zeker voor jou niet onbekend brok software.

Freek J.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3500
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #37 Gepost op: 18 juni 2021, 16:24:40 »
Als we toch fantaseren... zou de 1768 nog met een DDZ-stuurstand kunnen communiceren?
Grote kans van niet, want bij de verbouwing van DDZ is er wel het eea aan de techniek aangepast en was het uitgangspunt dat ze nooit meer anders dan met een mDDM zouden gaan rijden.

Daarnaast is een DDZ een Ex-DDAR, en is de 1768 nou net een DDM1 variant (en ook bewust daarom gekozen bij het NSM) en zou dat dus voor de DDZ verbouwing al niet gekund hebben :)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 3650
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #38 Gepost op: 18 juni 2021, 17:38:36 »
Maar hoe zit dat met de 1656 dan? Kan deze ook nog met DDM-1 overweg?

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3500
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #39 Gepost op: 18 juni 2021, 18:01:18 »
Ja hoor, geen probleem :)

De aanpassing van de 1700'en is ook van dien aard dat er wat bedrading en relais aangepast zijn zodat de Bvk van een DDM1 stam nog steeds denkt dat die gewoon met een 1600 rijdt. Aan de stam zelf is niks aangepast.