Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door spoorijzer
Vandaag om 14:03:26
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Zillertalbahn002
Vandaag om 13:58:31
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door ES44C4
Vandaag om 13:57:33
NS Mat 35 Maple Leaf door Karben
Vandaag om 13:57:13
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door Herb73
Vandaag om 13:52:50
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 13:40:27
Faller H0 baanplan (2.90 x 1.25m) stoomdepot met een onlogisch spoor door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:25:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:23:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Loki
Vandaag om 13:04:29
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988 door Arjan6511
Vandaag om 12:49:31
Mijn geweatherde modellen door Frank103
Vandaag om 12:39:25
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:38:09
Rondom Charlois door Montanbahn
Vandaag om 12:32:40
Wie (welk bedrijf) kan snijden én graveren in polystyreenplaten? door Kees-Jan
Vandaag om 11:56:10
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door KNed
Vandaag om 11:49:09
soundprobleem piko 2000 decoder door Coen Burki
Vandaag om 11:46:53
Raadplaatje door henk
Vandaag om 11:30:14
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 11:27:50
Een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 11:23:25
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing door Gerard
Vandaag om 11:10:18
Dak van Fleischmann Vla Flip krom getrokken door Ferdinand Bogman
Vandaag om 11:07:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door basjuh1981
Vandaag om 11:07:05
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 11:05:20
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 09:59:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:22:58
Bahnstrecke 5867 door spoorijzer
Vandaag om 07:56:53
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door basjuh1981
Vandaag om 07:41:56
Gezocht decals wit op transparant door ruudns
18 November 2025, 23:02:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
18 November 2025, 22:24:13
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Wim1969
18 November 2025, 22:18:43
  

Auteur Topic: NS 1600-1700-1800 infodraadje.  (gelezen 7302 keer)

Freek Jonkers

  • Offline Offline
  • Berichten: 211
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #30 Gepost op: 16 June 2021, 22:28:24 »
In 2010. Maar in 2011 hebben er ook nog 2 stammen voor proef gereden echter van korte duur.
Ik denk dat de desbetreffende locs wel terug te vinden zijn op Somda onder materieel DDM1

Freek J.

In 2010/2011 reed men nog DDM1 met 1800.
In 2011/2012 reed men DDM1 met 1700 (na de winter zijn er nog paar stammen kortstondig blijven rijden).
Wel leuk om in Somda je eigen overzichten weer te zien (en uiteraard het commentaar).
De volgende 1700'n hebben als trek/duw kracht gefungeerd:
1769, 1770, 1772, 1773, 1774, 1775, 1776, 1777, 1779, 1780, 1781.
Die Lokken hebben dus tijdelijk CW's gehad zodat ze met DDM1 konden rijden, wat later weer ongedaan is gemaakt.

Freek J.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4078
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #31 Gepost op: 17 June 2021, 11:49:18 »
Die Cw is niet ongedaan gemaakt, een deel van die lokken is daarna nooit meer in dienst gekomen en een ander deel is nog steeds als DDM1 lok uitgevoerd.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 941
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #32 Gepost op: 17 June 2021, 11:55:33 »
De RailPromo 1700’en zouden dus nog met het Museum DDM1 rijtuig kunnen communiceren  ;) ;)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4078
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #33 Gepost op: 17 June 2021, 12:01:02 »
In theorie wel  ;D

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2791
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #34 Gepost op: 17 June 2021, 13:00:23 »
Zitten we hier nu allemaal stiekem te hopen op een situatie zoals DB met de 218ers van RP, maar dan met onze eigen 1700's? ::) ::)
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Duvel

  • Offline Offline
  • Berichten: 447
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #35 Gepost op: 17 June 2021, 15:00:15 »
Als we toch fantaseren... zou de 1768 nog met een DDZ-stuurstand kunnen communiceren?
Met vriendelijke groeten, altijd.

Freek Jonkers

  • Offline Offline
  • Berichten: 211
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #36 Gepost op: 17 June 2021, 20:57:15 »
Die Cw is niet ongedaan gemaakt, een deel van die lokken is daarna nooit meer in dienst gekomen en een ander deel is nog steeds als DDM1 lok uitgevoerd.

Was dus het plan ..................... maar ja plan ........... verkeerde aanname dus, zucht!
Ik ben er eerlijk gezegd na 2012 het zicht op kwijt geraakt, druk met een zeker voor jou niet onbekend brok software.

Freek J.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4078
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #37 Gepost op: 18 June 2021, 16:24:40 »
Als we toch fantaseren... zou de 1768 nog met een DDZ-stuurstand kunnen communiceren?
Grote kans van niet, want bij de verbouwing van DDZ is er wel het eea aan de techniek aangepast en was het uitgangspunt dat ze nooit meer anders dan met een mDDM zouden gaan rijden.

Daarnaast is een DDZ een Ex-DDAR, en is de 1768 nou net een DDM1 variant (en ook bewust daarom gekozen bij het NSM) en zou dat dus voor de DDZ verbouwing al niet gekund hebben :)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4574
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #38 Gepost op: 18 June 2021, 17:38:36 »
Maar hoe zit dat met de 1656 dan? Kan deze ook nog met DDM-1 overweg?

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4078
Re: NS 1600-1700-1800 infodraadje.
« Reactie #39 Gepost op: 18 June 2021, 18:01:18 »
Ja hoor, geen probleem :)

De aanpassing van de 1700'en is ook van dien aard dat er wat bedrading en relais aangepast zijn zodat de Bvk van een DDM1 stam nog steeds denkt dat die gewoon met een 1600 rijdt. Aan de stam zelf is niks aangepast.