Ik moest toch even lachen van deze tekst: Zeker, maar daar staat wel tegenover dat er véél meer mogelijk is dan in de tijd waarin die middelen nog niet bestonden.Als dat zo zou zijn had er toch gewoon verder over het privenet gebeld kunnen worden. Bijna iedere medewerker zal een eigen mobiel hebben. Dus technisch moet het een fluitje van een cent zijn om over te schakelen op prive als het eigen netwerk instort.
Ik lees veel over de onmogelijkheden maar geen enkele indicatie hoe het in een noodprocedure moet.
Even voor het goede als dit "geweldige" product er dus 2 dagen uit zou liggen luieren al die spoormensjes wat rond wachtend op witte rook uit de aansturingsburelen?
Niet toepasbaar maar wel de denkwijze, wij hadden een langdurige telefoonstoring en waren onbereikbaar. De planner die op een kantoor elders zat is dus maar naar de fabriek gereden om zijn werk vanuit daar provisorisch voort te zetten.
Nouja, wanneer je GSM-R defect is mag je gewoon je treinnummer uitrijden.Dus als bijvoorbeeld net na het vertrek in Den Helder je GSM-R kapot gaat, mag je tot Nijmegen door. Want dan pas veranderd ‘t treinnummer.En je moet dan inderdaad je nummer van je Werktelefoon doorgeven aan de treindienstleider.Ik snap overigens wel dat ze voor de veiligheid kiezen om alles plat te leggen in dit geval.
Ach ja , ik lach vooral om die addepten die slecht tegen tegenspraak kunnen.
addepten
uitlachende
"geweldige"
spoormensjes
En als dat wal - boord kontakt nu alles was ...................... maar er hangt nog veel meer aan. O.a. positie bepaling. Kortom met deze storing kon de treindienstleiding niet meer zien welke trein waar reed.
Met één trein is dat wel te doen ja. Hoe zit het trouwens met de regionale en goederenvervoerders, zijn die ook afhankelijk van GSM-R of reden die wel?
Er zit voor Prorail geen verschil in welke vervoerder een trein rijdt voor hun exploitatie, het spoor lag danook landelijk plat.
Ik zag overigens dat de regionale vervoerders zoals Arriva wel bleven rijden. Hebben die een eigen communicatiesysteem?