Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Opstelbaan door HenkN
Vandaag om 22:20:34
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 22:08:42
Fleischmann 4902 K set met KPEV 7316 door RedKing
Vandaag om 22:08:20
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 22:04:43
Dönsdorfer Bauberichte door Reinout van Rees
Vandaag om 22:01:19
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Reinout van Rees
Vandaag om 21:55:42
Catalogus nummers diverse wagons (Trix, Lilliput en Fleischmann) door grossraumwagen
Vandaag om 21:49:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 21:44:37
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Vroeger
Vandaag om 21:40:16
Ronald doet de Fork Challenge! door Frank 123
Vandaag om 21:12:33
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 21:07:31
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door AP3737
Vandaag om 21:05:46
Veevervoer ss/ ns door prutser
Vandaag om 20:56:01
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door AP3737
Vandaag om 20:49:41
Trix DXI van DC naar AC door puntenglijder
Vandaag om 20:49:05
Database software door AlbertG
Vandaag om 20:28:57
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paulus1201
Vandaag om 20:27:58
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:45:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:30:23
Witmoosdorf door Bert55
Vandaag om 19:29:10
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 18:57:58
Rheinburg, TP V/VI door Joz
Vandaag om 18:06:05
Kato K10816 (class 66) drijfstangen vervangen door Wesley J
Vandaag om 17:32:39
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door R1954
Vandaag om 17:16:53
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:37:18
Roco ns 309 ac>dc door Bob11
Vandaag om 16:18:47
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door Falkenberg
Vandaag om 15:53:26
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
Vandaag om 15:50:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 15:48:30
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Jeronimos
Vandaag om 15:29:09

Auteur Topic: Dienstregeling Betuweroute, het goederenspoor  (gelezen 4089 keer)

Jacob Bax

• Offline Offline
  • Hmm, worst!
    • Jacob's Website
Dienstregeling Betuweroute, het goederenspoor
« Gepost op: 29 May 2021, 23:46:30 »
Heeft iemand een link waar ik kan zien, waar en wanneer er een goederentrein langs komt op de Betuweroute.
HO, IB ll, Koploper.
Tijdperk: Nu en wat ik mooi vind

tijgernootje

• Offline Offline
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Dienstregeling Betuweroute, het goederenspoor
« Reactie #1 Gepost op: 30 May 2021, 12:01:40 »
Tenzij je iemand kent die b.v als treindienstleider op kijfhoek werkt of een mcn kent van een goederen vervoerder,ben ik bang dat dat een NEE is.
De mij laatst bekende site was rolandrail,maar ook die is er een tijd terug mee gestopt om dat soort info voor de buitenwereld leesbaar te maken.
Het enigste wat je kan doen is erheen gaan en een paar uurtjes op wacht gaan staan  ;)
Neem een stoeltje mee en wat drinken,en wacht op wat komen gaat  (y)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Blausee-Mitholz

• Offline Offline
« Reactie #2 Gepost op: 30 May 2021, 12:05:44 »
Of je gaat werken bij een spooraannemer of Prorail dan kun je zelf in de intene systemen kijken.

Mvg Johan

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #3 Gepost op: 30 May 2021, 12:55:35 »
nuttige tip, Johan.... ::)

"Het enigste enige wat je kan doen is erheen gaan en een paar uurtjes op wacht gaan staan:"

@Jacob: Kunt je ook registreren op SION-rail, en dan "Spots en Tips" in de gaten houden, wel eerst even de spoorse afkortingen uit het hoofd leren en vooral het deel "hoe meld ik een spot"

https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

tijgernootje

• Offline Offline
« Reactie #4 Gepost op: 30 May 2021, 17:51:10 »
Dat laatste Arjan is enkel handig als je er vanuit gaat dat iemand ook een telefoon met internet bundel heeft  ;)
Als het om op voorhand al iets te kunnen plannen (vrijdag bv plannen voor de zaterdag) zoals ik vermoed dat gevraagd word,dan schiet je zonder internet bundel weinig op  met genoemde site.
Geef toe het is een handige site(ben er al lang geregistreerd "member"),alleen op voorhand plannen aan de hand van die site zit er niet in.
Met vr gr

Floris

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #5 Gepost op: 30 May 2021, 18:12:03 »
Daar ging ik wel van uit ja, ook handig om te kunnen lezen waarom er al 3 uur niks komt (storing oid).
Sion leek en lijkt me nog steeds een betere optie dan op de bonnefooi er heen rijden zoals jij beschreef.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

André82

• Offline Offline
« Reactie #6 Gepost op: 30 May 2021, 21:29:06 »
Gewoon gaan kijken als er geen werkzaamheden zijn tussen Emmerich en Oberhausen. Ook elke dag is anders en goederentreinen zijn nog wel eens te laat zodat elke dag weer anders is met het aanbod van treinen.

Thom

• Offline Offline
« Reactie #7 Gepost op: 31 May 2021, 11:25:26 »
Dat laatste Arjan is enkel handig als je er vanuit gaat dat iemand ook een telefoon met internet bundel heeft  ;)
Als het om op voorhand al iets te kunnen plannen (vrijdag bv plannen voor de zaterdag) zoals ik vermoed dat gevraagd word,dan schiet je zonder internet bundel weinig op  met genoemde site.
Geef toe het is een handige site(ben er al lang geregistreerd "member"),alleen op voorhand plannen aan de hand van die site zit er niet in.
Wat heeft een internetbundel nou te maken, met een dag van te voren iets gaan plannen?

Dat kan je dan toch gewoon thuis doen, nog buiten het feit dat praktisch iedereen wel gewoon een internetbundel heeft in 2021.

En als je er even de tijd voor neemt dan kun je best wel een hoop plannen op voorbehoud door gewoon te kijken naar spots van andere dagen, en dezelfde dagen in weken ervoor, dan kun je al een aardig beeld krijgen.

Jacob Bax

• Offline Offline
  • Hmm, worst!
    • Jacob's Website
« Reactie #8 Gepost op: 31 May 2021, 11:57:31 »
Hartelijk dank voor de tips,  vooral "werken bij ProRail" had ik nog niet aan gedacht.
Ben net met pensioen, dus die tijd kan ik wel vrijmaken. ;D
HO, IB ll, Koploper.
Tijdperk: Nu en wat ik mooi vind

tijgernootje

• Offline Offline
« Reactie #9 Gepost op: 31 May 2021, 19:44:04 »
ook handig om te kunnen lezen waarom er al 3 uur niks komt (storing oid).
Sion leek en lijkt me nog steeds een betere optie dan op de bonnefooi er heen rijden zoals jij beschreef.
Ja das jammer dan,sion is een goede site,maar vooruit plannen met 100% zekerheid op dat wat er eerder wel was,dat kan je er niet mee.
En helaas ik ben nog altijd van de oude stempel,niks internet,niks voorkennis,gewoon er heen en afwachten.
Je merkt vanzelf wel wanneer er niks rijd,na een uur geen enkele trein is een storing,dan is t kiezen,blijven of naar huis.
Doet en deed men al jaaaren,maar dat is aan sommige "digitale hobbyisten" niet uit te leggen,dat dat ooit zo is gedaan en nog word gedaan  ::)

Wat heeft een internetbundel nou te maken, met een dag van te voren iets gaan plannen?

Dat kan je dan toch gewoon thuis doen, nog buiten het feit dat praktisch iedereen wel gewoon een internetbundel heeft in 2021.

En als je er even de tijd voor neemt dan kun je best wel een hoop plannen op voorbehoud door gewoon te kijken naar spots van andere dagen, en dezelfde dagen in weken ervoor, dan kun je al een aardig beeld krijgen.
Alsof de donderdag je garandeerd,dat dat de week erop ook zal rijden,en Arjan is overtuigd dat je zonder mobiel internet als hobbyist beter niet kan gaan,je weet immers niks.
Iedereen heeft dat dan wel,dat internet op de mobiel,ik ben die 1% die t niet heeft ,en waarschijnlijk niet de enige.
(en ben ik wel de enige,dan nog ,boeiend,het is geen levens behoefte,ga dr niet dood van omdat ik dat niet heb  :angel: )

Maakt allemaal niet uit.
De vraag was of er online dienstregelingen zijn te vinden voor de leek,en het antwoord blijft NEE,niet meer.

Voor de vraagsteller zie ik gezien zijn pensioen,kansen,tijd over,dus hierbij wellicht je "roeping"  ;D
https://werkenbijprorail.nl/
« Laatst bewerkt op: 31 May 2021, 19:47:18 door tijgernootje »
Met vr gr

Floris

Jeronimos

• Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
« Reactie #10 Gepost op: 31 May 2021, 20:14:55 »
Misschien kun je hier iets mee?

https://fahrweg.dbnetze.com/fahrweg-de/kunden/leistungen/neben_und_zusatzleistungen/produkte_nebenleistungen/livemaps-1391966

Zo bestaan er misschien meer mogelijkheden.

:-\  oei, dit kost euroooooos.
« Laatst bewerkt op: 01 June 2021, 12:38:54 door Jeronimos »
Jeroen

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #11 Gepost op: 31 May 2021, 20:51:07 »
Ja das jammer dan,sion is een goede site,maar vooruit plannen met 100% zekerheid op dat wat er eerder wel was,dat kan je er niet mee.
Wat wel kan: je staat ergens in de Betuwe en op Sion komt een bericht dat een trein uit Rotterdam is vertrokken richting Duitsland. Dan kun je ongeveer inschatten wanneer hij bij jou is.
Ik ben ook eens in een vakantie speciaal naar de Betuweroute gegaan. Geen smartfoon, dus geen idee wanneer er wat zou komen. Toch diverse treinen gezien die wonderlijk genoeg allemaal in oostelijke richting reden.
Als er een uur niks gebeurt dan wil dat nog niet zeggen dat er een storing is. Er is dan gewoon geen aanbod. Goederentreinen rijden nou eenmaal niet in een strak uurpatroon, ze rijden alleen als er wat te vervoeren valt.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Mathijs Kok

• Offline Offline
« Reactie #12 Gepost op: 31 May 2021, 21:35:30 »
Misschien kun je hier iets mee?

https://fahrweg.dbnetze.com/fahrweg-de/kunden/leistungen/neben_und_zusatzleistungen/produkte_nebenleistungen/livemaps-1391966

Zo bestaan er misschien meer mogelijkheden.

:-\  oei, dit kost euroooooos.
Begrijp ik het goed dat je dan voor 29 euro per jaar alles live kunt volgen? Of zie ik iets over het hoofd?

Jeronimos

• Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
« Reactie #13 Gepost op: 31 May 2021, 21:51:38 »
Mathijs, er zijn wel wat beperkingen en voorwaarden.

Voor personen treinen in Nederland: https://fahrweg.dbnetze.com/fahrweg-de/kunden/leistungen/neben_und_zusatzleistungen/produkte_nebenleistungen/livemaps-1391966
« Laatst bewerkt op: 01 June 2021, 12:38:39 door Jeronimos »
Jeroen

Thom

• Offline Offline
« Reactie #14 Gepost op: 01 June 2021, 11:55:40 »
Alsof de donderdag je garandeerd,dat dat de week erop ook zal rijden,en Arjan is overtuigd dat je zonder mobiel internet als hobbyist beter niet kan gaan,je weet immers niks.
Dat garandeert ook niets, daarom schrijf ik ook "een aardig beeld", dan weet je namelijk al méér dan helemaal niets omdat er geen dienstregelingen van bekend zijn.