Totaal aantal stemmen: 64
Is er qua uiteindelijk iets significant anders aan een Oldenburger loc dan aan een andere 216? Of zijn het slechts de nummers?
Dank! En de 216 10 die Piko eerder uitbracht was een afwijkende loc van de rest van serie begrijp? In ieder geval van diegene die in Nederland zijn geweest (afgezien van de nummers)?Het liefst zou ik ook een Oldenburger loc hebben. Maar een goed gelijkend exemplaar met alleen een afwijkend nummer kan ik wel mee leven.
Dank! En de 216 10 die Piko eerder uitbracht was een afwijkende loc van de rest van serie begrijp? In ieder geval van diegene die in Nederland zijn geweest (afgezien van de nummers)?
In ieder geval zou ik denken dat het voor dit model bij alle merken hetzelfde zou moeten zijn.
Van het DB logo bestond een positief en een negatief ontwerp afhankelijk van het onderliggende vlak. Het meest gebruikt was de variant die je op de 215 en 216 ziet. Vooral veel 216 en 215 hadden echter last van een vervagend logo in de jren 70 en ontvingen een nieuw logo. Dat was dan wel eens de variant die je op de 218 ziet zitten.dirkjan