Met de lokmaus 2 kan je niet zoveel. Daar kan je maar tot adres 99 en functies 1 tot en met 4.
Ik heb de z21 eigenlijk alleen gekocht omdat ik met Xpressnet wil experimenteren
Bas, alleen DCC.....
All systems can be used for AC and DC track layouts, as they can send both a DCC and an MM signal.The DCC data format for all locomotive and turnout addresses is preset in the Z21 versions. Only in the Z21 App, more precisely under the submenus "Settings" (under "locomotives" or "signal box"), this can be changed per address to the alternative digital format "Motorola"!
Je hebt touwens iets gemist in mijn post, want ik zei:Ik had alleen een Xpressnet centrale nodig voor test doeleindes. Per toeval kwam die maus op m'n pad en leek het me wel grappig om mijn MS1 er tijdelijk door te vervangen. Ik wil met een arduino via Xpressnet die z21 dcc artikelen laten aansturen.
Dat wiel bestaat al en ik wil dat graag aan een project toevoegen van me.
de decoders zijn in s88n of loconet versie beschikbaar.
-USB loconet interface, alleen benodigd voor loconet denk ik??
klopt het dat er maar servo decoders tot 2 servos zijn?
heeft dit te maken met storing in geval van lange servokabels en daardoor je automatisch meerdere aansluitpunten creëert ipv centrale punten (wat verlengde kabels nodig maakt)
Zit ik er dan helemaal naast bij de gedachten dat dit twee identieke systemen zijn, maar dat alleen de wijze van communiceren en aansluiten verschillend is?
Sorry voor de misschien “domme” vragen maar ik worstel me door all draadjes, waarvan er vele, mbt twincenter nogal oud en wellicht achterhaald zijn, waardoor ik op het verkeerde been ben gezet.
hier heeft ieder zijn mening, maar wat is het verschil?
Bedankt, weer wat geleerd. Alleen snap ik nu volgens mij nog minder van het verschil tussen locoartikel en sn88-n.Zit ik er dan helemaal naast bij de gedachten dat dit twee identieke systemen zijn, maar dat alleen de wijze van communiceren en aansluiten verschillend is? Dit is namelijk wat ik nu dacht te weten. Met daarnaast de verschillen dat loconet duurder maar minder storingsgevoelig is.
Aha, Er begint wat te dagen. Kan iemand dan nog uitleggen wat de reden is om dan s88n terugmelders te gebruiken met loconet adapters? Mijn eerste gedachte is zo min mogelijk “componenten” en voor alles hetzelfde protocol gebruiken is minder storingsgevoelig. Of klopt dit niet? Of is het meer een kwestie om meer mogelijk of veelzijdiger in gebruik te maken (iemand heeft zijn baan uitgerust met loconet componenten, loopt tegen s88n terugmelders aan, wil deze gaan gebruiken en hier is op ingesprongen door dit compatibel te maken) zonder dat dit toegevoegde waarde/ uitgebreidere mogelijkheden bied?
Kan iemand dan nog uitleggen wat de reden is om dan s88n terugmelders te gebruiken met loconet adapters?
Die loconet modules vormen telkens een nieuwe string , dus 1 LN module samen met 1 S88 module.