Kortom, dan begint een museumlijn gelijk met een schuld van een kleine 5 miljoen!
vers van de pers:Doorstart stoomtrein beste optieSNEEK - Met een doorstart van de Friese Stoomtreinmaatschappij is nog íets van de investering terug te verdienen, zegt curator Robert Verdonk.Woensdag verklaarde de rechtbank in Leeuwarden de stichting failliet. De schuldenlast bedraagt €3,17 miljoen. De toeristische trein kan rijden op het traject Sneek-Stavoren als er nog voor €1,7 miljoen aan werkzaamheden wordt uitgevoerd, zo hebben accountants van uitgerekend.© Leeuwarder Courant http://www.lc.nl/
Kortom, dan begint een museumlijn gelijk met een schuld van een kleine 5 miljoen!Lijkt me niet prettig, zeker daar dit toch deels wel terugbetaald moet worden, afhankelijk van hoe de evt doorstart gefinancierd gaat worden.
Nou Menno, je kunt toch wel vertellen wie die andere partij naast jou is?
Als ik het geld had....Ben benieuwd wie de 2 partijen zijn.....heb zo'n vermoeden....Greetz:Menno
Volgens mij klopt je redenering dat er dan een schuldenlast van € 5 mln overblijft niet. Na het faillisement is de schuld van € 3,17 mln volgens mij weggeschreven (ten koste van de schuldeisers die veelal niks krijgen) De "doorstart bv/nv/stichting" heeft dan hooguit een schuld van € 1,7 mln. Wel is het vaak zo dat de "doorstart-bv" veelal, om meerdere redenen, gedwongen is om met de oorspronkelijke schuldeisers te werken.