Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Fleischmann 4902 K set met KPEV 7316 door maartenvdb
Vandaag om 23:01:02
Roco ns 309 ac>dc door hmmglaser
Vandaag om 22:41:43
Opstelbaan door HenkN
Vandaag om 22:20:34
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 22:08:42
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 22:04:43
Dönsdorfer Bauberichte door Reinout van Rees
Vandaag om 22:01:19
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Reinout van Rees
Vandaag om 21:55:42
Catalogus nummers diverse wagons (Trix, Lilliput en Fleischmann) door grossraumwagen
Vandaag om 21:49:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 21:44:37
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Vroeger
Vandaag om 21:40:16
Ronald doet de Fork Challenge! door Frank 123
Vandaag om 21:12:33
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 21:07:31
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door AP3737
Vandaag om 21:05:46
Veevervoer ss/ ns door prutser
Vandaag om 20:56:01
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door AP3737
Vandaag om 20:49:41
Trix DXI van DC naar AC door puntenglijder
Vandaag om 20:49:05
Database software door AlbertG
Vandaag om 20:28:57
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paulus1201
Vandaag om 20:27:58
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:45:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:30:23
Witmoosdorf door Bert55
Vandaag om 19:29:10
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 18:57:58
Rheinburg, TP V/VI door Joz
Vandaag om 18:06:05
Kato K10816 (class 66) drijfstangen vervangen door Wesley J
Vandaag om 17:32:39
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door R1954
Vandaag om 17:16:53
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:37:18
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door Falkenberg
Vandaag om 15:53:26
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
Vandaag om 15:50:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 15:48:30
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Jeronimos
Vandaag om 15:29:09
  

Auteur Topic: Diverse opmerkingen rondom 2200 op Betuweroute  (gelezen 13937 keer)

Freek Jonkers

  • Offline Offline
  • Berichten: 211
Re: Diverse opmerkingen rondom 2200 op Betuweroute
« Reactie #90 Gepost op: 15 February 2021, 10:55:38 »
Wat ik dus bedoelde is dat tijdens het rijden de kans op slip kleiner is.

Freek J.

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 7607
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
Re: Diverse opmerkingen rondom 2200 op Betuweroute
« Reactie #91 Gepost op: 15 February 2021, 12:19:08 »
Eric
In aanvulling op jouw bericht over de locobetuurders hoogovens het volgende .
Het rijrichting veranderen bij lokomotoren was een hand bediende wals zonder enige beveiliging .
Als je dan tractie vroeg werden de tractiemotoren erg zwaar belast , en ja zij werkte dan als een soort extra elektrische rem .
Ik heb het anders begrepen er werd juist tractie gegeven in de rijrichting die de trein had, niet om de motoren mee te laten remmen, maar om te zorgen dat de locowielen niet blokkeerden en daardoor gingen glijden.
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #92 Gepost op: 15 February 2021, 18:04:50 »
Oh en dit geld ook voor Floris. Die loc rijdt daar niet 'illegaal'  en dat weet je zelf ook best.
Of wil je beweren dat een krol die in een buitendienststelling rijdt dan ook altijd illegaal is aangezien die geen ATB hebben ?

Ehhh, een krol heeft in zijn toelating duidelijk staan waar hij wel of niet mag komen. Een lokomotief heeft ook een toelatingsdocument. Als deze niet is voorzien van ERTMS zal er op het toelatingsdocument staan dat de lok NIET is toegelaten op de Hogesnelheidslijn en de Betuweroute. Of een spoor wel of niet buiten dienst is wordt niet expliciet vermeldt in de toelating. Feit is wel dat de juridische status van buiten dienst en buiten gebruik een andere is. De 2278 die op de Betuweroute reed tijdens de aanleg reed op een spoor buiten exploitatie. En nee, de Betuweroute was niet buiten exploitatie tijdens het maken van deze opname, want onderussen was er op het andere spoor al een goederentrein onderweg. Gelukkig blijkt dit dus niet illegaal te zijn, scheelt voortaan een hoop gedoe om een werktrein met ERTMS tractie te moeten regelen, top!

Dwergsein

  • Offline Offline
  • Berichten: 709
Re: Diverse opmerkingen rondom 2200 op Betuweroute
« Reactie #93 Gepost op: 15 February 2021, 18:37:07 »
Niet zo moeilijk doen over de kleine lettertjes. Het was een "noodtoestand" en dan moet je een beetje flexibel zijn, Floris.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12267
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Diverse opmerkingen rondom 2200 op Betuweroute
« Reactie #94 Gepost op: 16 February 2021, 17:05:23 »
Flexibel zijn de meeste wel.
echter vaak alleen als t hun uitkomt  ;D

Neemt niet weg dat ik zulke actie's  graag terug zie keren,ook buiten de Betuweroute om.
Out side the box denken,helpt vaak meer en sneller als blijven komma ne*ken,over iets wat wellicht niet zou mogen, omdat iemand vroeger heeft geroepen t mag niet.
Flexibel zijn is ook in de toekomst iets wat beter en sneller resultaat geeft dan 1st 4 dagen papieren lezen en zoeken naar een oplossing,die je dan door stug te blijven vast houden aan allerlei vage regels,niet gaat vinden.
« Laatst bewerkt op: 16 February 2021, 17:10:54 door Bert van Gelder. Reden: Sub niet leesbaar op kleine schermen.. »
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0