Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 19:52:21
Roco model 63138 door Casmir
Vandaag om 19:17:37
Houten Plus zaterdag 21-2-2026 door MOVisser
Vandaag om 19:03:13
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door VAM65
Vandaag om 18:53:01
Nieuws 2026 Brekina, PCX 87 door Duvel
Vandaag om 18:52:38
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 18:45:31
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Paulus
Vandaag om 18:25:54
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Charles_
Vandaag om 17:57:34
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:55:45
Acme nieuwe ICNG door Edgar
Vandaag om 17:46:02
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 17:44:45
Pfarrerwinkel bahn door wob
Vandaag om 16:49:55
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 16:39:52
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Te 2/2
Vandaag om 16:23:37
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 15:02:25
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door spoorzeven
Vandaag om 14:48:57
Dapol B802 railreinigingswagen - geluidsreductie/bereikbaarheid motor door Herb73
Vandaag om 13:46:25
Aachenau West door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:01:19
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:48:18
In 6 uur van Parijs naar Madrid: EU zet in op netwerk van snelle treinen door VAM65
Vandaag om 12:45:38
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
Vandaag om 12:04:45
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Ronald69
Vandaag om 11:22:21
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 09:29:31
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
Vandaag om 08:49:23
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Eric B
Vandaag om 06:52:54
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
Vandaag om 00:15:33
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Reinout van Rees
Vandaag om 00:00:29
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
04 November 2025, 21:42:37
Liliput schaal N door RodeDuivel
04 November 2025, 21:38:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
04 November 2025, 21:22:19
  

Auteur Topic: Diverse opmerkingen rondom 2200 op Betuweroute  (gelezen 14408 keer)

Freek Jonkers

  • Offline Offline
  • Berichten: 211
Re: Diverse opmerkingen rondom 2200 op Betuweroute
« Reactie #90 Gepost op: 15 February 2021, 10:55:38 »
Wat ik dus bedoelde is dat tijdens het rijden de kans op slip kleiner is.

Freek J.

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 7815
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
Re: Diverse opmerkingen rondom 2200 op Betuweroute
« Reactie #91 Gepost op: 15 February 2021, 12:19:08 »
Eric
In aanvulling op jouw bericht over de locobetuurders hoogovens het volgende .
Het rijrichting veranderen bij lokomotoren was een hand bediende wals zonder enige beveiliging .
Als je dan tractie vroeg werden de tractiemotoren erg zwaar belast , en ja zij werkte dan als een soort extra elektrische rem .
Ik heb het anders begrepen er werd juist tractie gegeven in de rijrichting die de trein had, niet om de motoren mee te laten remmen, maar om te zorgen dat de locowielen niet blokkeerden en daardoor gingen glijden.
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4945
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #92 Gepost op: 15 February 2021, 18:04:50 »
Oh en dit geld ook voor Floris. Die loc rijdt daar niet 'illegaal'  en dat weet je zelf ook best.
Of wil je beweren dat een krol die in een buitendienststelling rijdt dan ook altijd illegaal is aangezien die geen ATB hebben ?

Ehhh, een krol heeft in zijn toelating duidelijk staan waar hij wel of niet mag komen. Een lokomotief heeft ook een toelatingsdocument. Als deze niet is voorzien van ERTMS zal er op het toelatingsdocument staan dat de lok NIET is toegelaten op de Hogesnelheidslijn en de Betuweroute. Of een spoor wel of niet buiten dienst is wordt niet expliciet vermeldt in de toelating. Feit is wel dat de juridische status van buiten dienst en buiten gebruik een andere is. De 2278 die op de Betuweroute reed tijdens de aanleg reed op een spoor buiten exploitatie. En nee, de Betuweroute was niet buiten exploitatie tijdens het maken van deze opname, want onderussen was er op het andere spoor al een goederentrein onderweg. Gelukkig blijkt dit dus niet illegaal te zijn, scheelt voortaan een hoop gedoe om een werktrein met ERTMS tractie te moeten regelen, top!

Dwergsein

  • Offline Offline
  • Berichten: 709
Re: Diverse opmerkingen rondom 2200 op Betuweroute
« Reactie #93 Gepost op: 15 February 2021, 18:37:07 »
Niet zo moeilijk doen over de kleine lettertjes. Het was een "noodtoestand" en dan moet je een beetje flexibel zijn, Floris.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12261
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Diverse opmerkingen rondom 2200 op Betuweroute
« Reactie #94 Gepost op: 16 February 2021, 17:05:23 »
Flexibel zijn de meeste wel.
echter vaak alleen als t hun uitkomt  ;D

Neemt niet weg dat ik zulke actie's  graag terug zie keren,ook buiten de Betuweroute om.
Out side the box denken,helpt vaak meer en sneller als blijven komma ne*ken,over iets wat wellicht niet zou mogen, omdat iemand vroeger heeft geroepen t mag niet.
Flexibel zijn is ook in de toekomst iets wat beter en sneller resultaat geeft dan 1st 4 dagen papieren lezen en zoeken naar een oplossing,die je dan door stug te blijven vast houden aan allerlei vage regels,niet gaat vinden.
« Laatst bewerkt op: 16 February 2021, 17:10:54 door Bert van Gelder. Reden: Sub niet leesbaar op kleine schermen.. »
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0