Wat al eerder geopperd is.Een keerlusmodule tussen B en F en eentje tussen A en D.
Dus.
Om meer lengte te krijgen zou je het stuk A naar D kunnen uitbreiden tot: van B via A naar D. Het kopspoortje naar H neem je dan op in de lus.zo dus:
Ja, maar waarom 2 keerlussen/modules als één voldoende is ?
Of het idee van Roelco om in mijn tekening de rode door te trekken in wissel B. Dan kan de groene vervallen.
.....of zo nodig zelfs rood plus wissel B en het groene stuk.
Als je met eenvoudiger bedoelt: voeding voor de electronica, lichtsluis, relais, bekabeling en verstand hoe dat in elkaar gezet moet worden, ja, dan heb je gelijk. Dat is dan een stuk makkelijker dan een keerlusmodule en 4 draadjes.
Zet je B en C op afbuigend (kan ook gecombineerd op 1 adres) dan detecteert de lichtsluis de trein (maakt niet uit van welke kant die komt), schakelt een relais om waardoor de polariteit van het gedeelte F -C omgedraaid wordt. Is de laatste wagon de scheiding tussen B en C gepasseerd valt het relais weer af en staat de polariteit weer op de beginstand zodat er bij F geen probleem ontstaat.