OK, voor de betweters en klagers! Hoeveel van jullie hadden gisteren de trein genomen als die had gereden. Dan ook nog, wie van jullie werkt voor pro-rail, ns of een van de andere OV bedrijven (graag staven met bewijs) en wie heeft zich aangemeld als vrijwilliger om baanvakken berijdbaar te houden (ook bewijzen graag).Schij nou eens uit met het geneuzel over wat jullie denken dat gedaan had moeten worden.Op Schiphol voor een vakantie vlucht (voor Corona) stond je ook wel eens met een omroeper die de vertraging aan kondigde omdat bla, bla bla..... Dan zakte je ook weer in de stoel. Sloot de ogen en wachten rustig af. Mij (voor mijn werk) vele malen over komen.In 1979, een paar weken na de sneeuwstorm in Groningen de van Rotterdam naar Groningen maar die strande trein in Zwolle. Pech, maar kon een nachtje logeren bij een paar aardige mensen die in dezelfde coupe zaten (wij kwamen elkaar elke vrijdag tegen in dezelfde trein).Nu? Gewoon; het was bere slecht weer in een groot gedeelte van Nederland. Moeilijk te accepteren geloof ik!Ik weet, ik moet dit draadje niet lezen maar heb soms behoefte aan hoge bloeddruk en dit is goedkoper dan drop.
Voor sneeuw misschien niet, maar het ding is uitzettings en krimp gevoelig. M.a.w stel dat hij in de winter het prima doet dan komt er een zomers dag en zet het spul dusdanig uit dat je hem niet kunt omzetten. Freek J.
Gelukkig gaat het er hier iets rustiger toe als in het vorige draadje wat op slot is gezet.
Ja, dat, en zo zijn dr nog zat bezwaren, zoals dat de bewegende delen compleet los liggen van de rest van t wissel dus je moet er op zn minst een duchtige steunconstructie omheen bouwen. Lijkt me allemaal niet heel realistisch, en zulke dingen bestaan al 150 jaar ofzo dus als t zo'n goed idee was lag rusland er wel mee vol nu.Maarre wat serieuzer, krijg je niet net zoveel twijfel bij dat ding van t filmpje?
ja ik proef veelal een meer afwachtende houding met : Ja maar het kan ook mis gaan dus beter schrappen.
Ik heb echt het gevoel dat ondanks al vaker wat strubbelingen met het weer er toch te zuinig is geinvesteerd in een robuuste en betrouwbare wisselaandrijving. Net of men heeft uitgerekend dat het met 500 watt kan en dat 750 2 cent meer kost om te bouwen.
Ik hoor tot de klagers en steuners, ja ik hoef niet meer met het spoor . Alleen ik ben wel een pleitbezorger voor GOED openbaar vervoer. OV dat haar best doet om ondanks alles toch te blijven rijden, ja ik proef veelal een meer afwachtende houding met : Ja maar het kan ook mis gaan dus beter schrappen. En ja dat kost geld en daar heeft de Nederlander helaas geen geld voor over. Ik heb echt het gevoel dat ondanks al vaker wat strubbelingen met het weer er toch te zuinig is geinvesteerd in een robuuste en betrouwbare wisselaandrijving. Net of men heeft uitgerekend dat het met 500 watt kan en dat 750 2 cent meer kost om te bouwen. Wat dat betreft hoop ik dat onze waterbouwkundigen niet ProRail gaan imiteren en zeggen dat de dijk wel wat goedkoper kan en het goedkoper is dat NoordHolland Noord over 100 jaar eens onderloopt.
[..] wetend dat er nog steeds gewerkt wordt aan continu verbeteren.
Nee ik vraag ook niet om veel extra's, ik vraag mij dus nog altijd af of de constructeurs niet te zuinig hebben gerekend aan de verwarming.
Niet op gedimensioneerd.