Waarom na 2 dagen al een inspectie 🧐 Verplichte inspectie,,Zodra een trein 48 uur niet rijdt zijn we wettelijk verplicht deze uitgebreid te laten inspecteren. Nog steeds kunnen we veel treinen daardoor niet inzetten
Hm, misschien ben ik "out of time" maar sneeuw of geen sneeuw die 48 uurs controles moeten volgens mij zo wie zo worden uitgevoerd
[...]en de sneeuw lag nou ook weer niet zo hoog dat lopen onmogelijk was, lijkt mij.
menno , ik weet niet waar je in purmerend woont , maar de hoofdwegen inclusief de fietspaden en stoepen waren ijs en sneeuw vrij . Vooral de routes van de bussen . Zelfs de koemarkt . wagenweg etc
Volgens de eigen vertrekinformatie van NS rijdt het zeker niet weer normaal: Vertrektijden Rotterdam Centraal: tussen 13:25 uur en 14:00 moeten er volgens dienstregeling 19 treinen vertrekken. Er zullen echter maar 10 treinen rijden.De andere 9 rijden niet.
Niet helemaal. De verbinding Vlissingen-Amsterdam in nog steeds geknipt.
Die worden inderdaad altijd uitgevoerd, het hele leven van een bedrijfsvaardige trein lang.De controles zijn niet anders dan bij een graatje of 25, midden in de zomer.Voor zo'n relatief eenvoudige controle hoeft het materieel niet te rijden, en de sneeuw lag nou ook weer niet zo hoog dat lopen onmogelijk was, lijkt mij.