Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:20:12
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door R1954
Vandaag om 17:16:53
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Ronald Halma
Vandaag om 17:08:54
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:37:18
Roco ns 309 ac>dc door Bob11
Vandaag om 16:18:47
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door Falkenberg
Vandaag om 15:53:26
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
Vandaag om 15:50:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 15:48:30
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Jeronimos
Vandaag om 15:29:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 14:57:20
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 13:49:01
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door WimC
Vandaag om 13:28:14
Spoor 0 meterspoor door maartenvdb
Vandaag om 13:26:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door bollen neus
Vandaag om 12:34:38
Opstelbaan door Ferdinand Bogman
Vandaag om 12:20:05
Catalogus nummers diverse wagons (Trix, Lilliput en Fleischmann) door Ferdinand Bogman
Vandaag om 12:15:39
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Bert55
Vandaag om 12:07:27
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 11:21:53
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
Vandaag om 11:10:17
Duitser met hoedje (Beurs Houten) door Vonkentrekker
Vandaag om 10:48:51
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 08:39:10
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 08:30:51
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 07:44:30
Wissel decoder WD8D door henk
Vandaag om 07:40:18
Artitec Opel vrachtwagen in H0 (10.366) door trainiac
Vandaag om 06:14:44
RTM in 0m door Jan den Haan
26 August 2025, 23:26:25
trix vraagje door Quinzeedied
26 August 2025, 23:20:13
VSM Oostenrijkers door WesleyMunnik
26 August 2025, 22:58:37
BNLS-Werkspoor - Bouw 3900 van DJH/Modelloco met tips voor beginners door prutser
26 August 2025, 22:44:00
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
26 August 2025, 22:32:49

Auteur Topic: Geen treinen wegens sneeuw  (gelezen 22243 keer)

Eric B

• Offline Offline
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
Re: Geen treinen wegens sneeuw
« Reactie #90 Gepost op: 07 February 2021, 19:03:03 »
Code rood ...

Laten we eens beginnen om daar vraagtekens bij te zetten ... dat doen ze steeds vaker, terwijl er eigenlijk niets aan de hand is.
Blijkbaar zijn we niets meer gewend en kunnen we niets meer regelen/improviseren als het eens even anders gaat dan dat we gewend zijn.
Eigenlijk wordt ik banger van die totaal kapot gereguleerde maatschappij dan van dat beetje sneeuw wat er valt.
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Duikeend

• Team forummoderators
  • Offline Offline
« Reactie #91 Gepost op: 07 February 2021, 19:04:37 »

Maar OK. Voor die ene persoon moeten wij dus het hele Nederlandse spoorweg netwerk, alle tramlijnen en bussen in de lucht houden terwijl het KNMI code rood aangeeft???

nee hoor, maar helemaal niks vind ik ook niet goed. en kom op, met dat excuus kun je het OV wel afschaffen. ik kom van de overkant zoals ze dat bij jullie zo mooi zeggen  ;D en hier zag je "s avonds maar weinig mensen meer in sommige bussen. dus die er maar uit. maar die mensen die er wel in zaten moesten voortaan met de auto. dus wat zie je: de lijnen die ermee in verbinding stonden daalden qua aantal. en zo krijg je een spiraal werking omlaag.. dat geldt hier niet anders. hoe meer je hebt aan een goed functionerend OV systeem, hoe makkelijker je mensen uit de auto krijgt en andersom..

maar dat is ook weer een probleem.. want als er minder mensen een auto nemen daalt het co2 effect en dus worden de winters weer strenger en dus weer meer sneeuw  ;D

@ Eric. ik keek daarstraks uit mijn raam en daar loopt een man voorbij, druk lezend op zijn telefoon. gaat 3 keer bijna op zijn.. nou ja, je snapt um. maar steekt gewoon over zonder te kijken..
voor dat soort clowns is nou net die regulering  :P
« Laatst bewerkt op: 07 February 2021, 19:06:56 door Duikeend. Reden: aanvulling tekst »
Groetjes, Ferenc

mijn knutsels, 1500 in parts en een
hondekop

Luit

• Offline Offline
« Reactie #92 Gepost op: 07 February 2021, 19:06:30 »
Geweldig al dat goedpraten van onvermogen van de spoorbeheerder om het aan hen toevertrouwde spoornet berijdbaar te houden. Ik verwacht niet elke 10 minuten een trein maar als ze bij de eerste wintersebui al het vaantje strijken dan betekent dat dus dat we het OV beter af kunnen schaffen. En ja op zondagmorgen gaan velen niet weg maar zondagavond de vaste club die weer naar hun studie/werk adres gaan. Dat alles is plots niet meer van belang als de spoorbeheerder op zijn falen wordt gewezen. En hoe gek Arriva kan wel in Groningen rijden maar die gele dingen niet van Groningen naar Meppel. Gelukkig voor de minister, ze kan niet meer weggestuurd worden, kan ze toch het eigen vervoer weer promoten. En de managers van de spoorbeheerder kunnen hun bonus voor zuinigheid weer opstrijken.

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #93 Gepost op: 07 February 2021, 19:11:01 »
1 dag Luit, 1 dag, in de afgelopen decennia niet gebeurd. 1 keer en dan valt heel Nederland die thuis zit er over. Het is vooral zeiken om het zeiken. En Arriva? Laat me niet lachen, grotendeels enkelsporige lijnen met zo min mogelijk kruisingen. Ja, zo ken ik er nog wel tig.

En studie? Onder welke steen heb jij geleefd? De scholen zijn al een behoorlijke tijd dicht, voortgezet onderwijs, MBO, HBO, Universiteit; gesloten. Reizen voor je studie? Jammer dan, overmacht, dus nu even niet.

Werk? Kijk naar buiten, als je werkgever dit niet snapt, dan leeft 'ie ook onder een steen. Het zijn niet alleen de openbaar vervoerders die er last van hebben, autorijden wordt ook afgeraden.

Wensenlijst: Rhijnboog, Groene BB, Zeppelin, de rest is bonus ;-)
« Laatst bewerkt op: 07 February 2021, 19:14:58 door Tomasso »
Spoor 0 adept

Luit

• Offline Offline
« Reactie #94 Gepost op: 07 February 2021, 19:15:57 »
Nee, ook met wind,regen geeft helaas het OV er gelijk de brui aan en ik begrijp dat jij dat als lid van die gele club dat zeiken vindt. Alleen als ze niet willen moet je gewoon zeggen ,dat vervoeren niet meer de basis is van de zaak maar het exploiteren van vastgoed. Kunnen we mooi asfalt leggen en zo het eigen autogebruik weer opvijzelen. Het is jammer maar zodra het weer tegenzit laat NS/ProRail haar klanten gewoon in de kou staan.

Jeronimos

• Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
« Reactie #95 Gepost op: 07 February 2021, 19:18:35 »
Code rood ...

Laten we eens beginnen om daar vraagtekens bij te zetten ... dat doen ze steeds vaker, terwijl er eigenlijk niets aan de hand is.

Dit. Ik vind ook dat ze daar maar eens mee moeten stoppen. Je mag best waarschuwen voor (veel) sneeuw of (veel) wind, maar dat code geel of code rood werkt als een rode vlag en laat een soort van paniek uitbreken.
« Laatst bewerkt op: 07 February 2021, 19:20:13 door Jeronimos »
Jeroen

Eric B

• Offline Offline
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
« Reactie #96 Gepost op: 07 February 2021, 19:20:29 »
Citaat
in de afgelopen decennia niet gebeurd.
Gaat niet op ... 18-01-2018 ging ook alles plat.
Obdam

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #97 Gepost op: 07 February 2021, 19:20:49 »
Wat een klinkklare onzin. Werkelijk. Echt, ik weet gewoon niet hoe ik op deze onzin moet reageren. Al jaren hoge punctualiteitscijfers, al jaren een stijgende lijn in service, reizigersaantallen, uitbreiding van de vloot, etc., etc. Hoog waarderingscijfer van de klanten nota bene, enorm hoog. En dan kom jij met deze onzin aan zetten? Ik zou zeggen, ga lekker samen met Hans naar Rusland.

Spoor 0 adept

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #98 Gepost op: 07 February 2021, 19:23:29 »
Gaat niet op ... 18-01-2018 ging ook alles plat.
Onzin. Treinverkeer lag niet de hele dag plat. Daarnaast: 3 doden, huizen zonder daken, wind van orkaankracht; maar het OV moet maar rijden. Klinklare onzin. Treinverkeer is tijdelijk gestopt en ba afname van de wind opnieuw opgestart.

Spoor 0 adept

BartvD

• Offline Offline
  • Relax, it is only a hobby.
« Reactie #99 Gepost op: 07 February 2021, 19:23:34 »
Tomasso  (y)

Eric... Ik weet niet waar je woont of wat je doet maar hhuuu, ben jij buiten geweest vandaag, zelfs niet om vers brood te halen bij de warme bakker vanochtend (ik wel). Zo ja dan zal het wel in opdracht zijn geweest van die parasitaire manager die lekker in zijn hokje bleef zitten. Maar denk zomaar dat je een .... ach laat ook maar.

Duikeend; helemaal mee eens dat we naar een ander soort mobiliteit moeten gaan, maar dat heeft toch niets te maken met die ene uitzondering in tig jaren dat een dag de treinen niet rijden.......

Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.

timtrein

• Offline Offline
« Reactie #100 Gepost op: 07 February 2021, 19:27:45 »
Om Prorail de schuld te geven is kort door de bocht.
Het materieel kan zich vandaag niet bewijzen, dus is het vooralsnog onduidelijk of het park dan ingestort zou zijn (wat overigens alsnog kan gebeuren).
Want? Er heeft afgelopen nacht en vandaag overdag meer dan genoeg NS-matarieel gereden om sporen, bovenleiding etc. schoon te houden. Alleen de hoeveelheid stuifsneeuw is zodanig veel dat de wissels het niet aan kunnen. De wisselverwarming kan opwaaiende sneeuwduinen niet snel genoeg smelten en het blijft de hele dag vallen en waaien.
Omwille van een betrouwbaar product (kots...) en om teveel strandingen te voorkomen is kennelijk besloten om dan helemaal niet meer te rijden (uitgezonderd de noordelijke lijnen. Maar hier ligt dan ook echt niet zoveel sneeuw.)
En daar mag je natuurlijk vanalles van vinden, dat doe ik ook, maar ik kan het nog wel enigszins begrijpen.

Modellbahnwagen

• Offline Offline
« Reactie #101 Gepost op: 07 February 2021, 19:28:05 »
Ik zou zeggen, ga lekker samen met Hans naar Rusland.
Maar niet met de trein 8)
Groeten,
Richard

Ronald69

• Offline Offline
  • Duitsland TP III/IV
« Reactie #102 Gepost op: 07 February 2021, 19:29:38 »
In Duitsland is het ook bal:
https://nos.nl/artikel/2367713-noorden-en-westen-van-duitsland-net-als-nederland-gebukt-onder-sneeuw.html

Arriva rijdt ook niet:
Treinverkeer Arriva in Groningen en Friesland stilgelegd
Het treinverkeer van Arriva in Groningen en Friesland is tot nader order stilgelegd, twittert Arriva. Die treinen reden vandaag lange tijd wel. Rond 18.00 uur is besloten om niet meer verder te rijden.

Eerder vandaag legde de NS al het treinverkeer in het hele land stil. De NS verwacht morgenochtend op kleine schaal weer te gaan rijden. Waar precies is nog niet duidelijk en hangt af van de situatie van komende nacht.

Erik,

Code rood? Flauwekul. Daar heb je gelijk in.

Geen ochtendkranten van DPG Media en Mediahuis vanwege winterweer
De ochtendkranten van DPG Media en het Mediahuis worden morgen niet bezorgd aan abonnementshouders. De extreme weersomstandigheden maken het onmogelijk om maandagochtend in Nederland ochtendkranten te bezorgen, zo meldt een woordvoerder van DPG Media.

"Door het huidige winterweer achten de uitgeverijen het niet verantwoord om chauffeurs, distributeurs en bezorgers de weg op te sturen", aldus Willem-Albert Bol van DPG Media. Het gaat onder meer om de Volkskrant, NRC, Telegraaf, AD en de regiotitels.

Grt, Ronald.

Eric B

• Offline Offline
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
« Reactie #103 Gepost op: 07 February 2021, 19:41:49 »
Zolang die punctualiteit nog niet eens boven de 95% zit, zie ik totaal geen reden tot juichen hoor Tom.

Ja Bart ik ben buiten geweest, nota bene om een pakje te verzenden voor een forumlid en verse pistolets gehaald, niets aan de hand, muts op, jas aan en gaan! Ook en passant nog even sneeuw verwijderd van het trottoir
Mij stop je niet met een beetje sneeuw, verwekt in de winter van 1962/1963 en daardoor voorzien van wintergenen, niet te verwarren met wintertenen en glycolbloed :)
In de jaren 70 meerdere winters met (veel) sneeuw overleefd o.a. die van '79 en een groot deel van de jaren 80 doorgebracht op de Noord-Duitse laagvlakte waar ook als het sneeuwde de oefeningen gewoon doorgingen, Iwan zou vast ook niet op mooi weer wachten.
Nederland is een zielig angstland geworden!

Tim, ik moest meteen denken aan: "Om klachten over onze service te voorkomen, verlenen wij geen sevice meer".

Obdam

Duikeend

• Team forummoderators
  • Offline Offline
« Reactie #104 Gepost op: 07 February 2021, 19:49:27 »
En daar was dan eindelijk de lang verwachte sneeuwpret, echter kregen Prorail en NSR het niet voor elkaar om een treindienst aan de praat te krijgen. Ook goederentreinen konden door storingen aan de infra van Prorail niet rijden. Gelukkig deed QBuzz wel goed zijn best om een (uitgedunde) dienst te rijden tussen Dordrecht en Gorinchem. Ter compensatie van de uitgevallen treinen reed men zelfs met dubbele stellen zoals hier te zien op het besneeuwde station van Hardinxveld-Giesendam.

6358+6354_Hardinxveld-Giessendam_070221
by florisdeleeuw, on Flickr

Dit is mijn laatste post over dit onderwerp. Hulde aan Floris dat ie ons dit mooie plaatje bied.
« Laatst bewerkt op: 07 February 2021, 19:51:09 door Duikeend. Reden: typo aangepast »
Groetjes, Ferenc

mijn knutsels, 1500 in parts en een
hondekop