Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 2015 stroomafname probleem door hmmglaser
Vandaag om 17:41:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door aad52
Vandaag om 17:40:42
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 17:14:07
Punt- en hartstukken door FritsT
Vandaag om 17:11:38
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 17:04:52
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door Bert55
Vandaag om 17:02:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 16:54:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
  

Auteur Topic: Schorumdijk Gem. Vaagburg 1940-1960. (Jaren ‘40-‘60 baan met haventje)  (gelezen 81828 keer)

Aford

  • Offline Offline
  • Berichten: 492
  • Groeten René
Re: Schorumdijk Gem. Vaagburg 1940-1960. (Jaren ‘40-‘60 baan met haventje)
« Reactie #525 Gepost op: 25 juli 2021, 00:02:13 »
Even een verklaring.......
Ik hoef geen veer in m'n kont elke keer als ik wat plaats,ik hoef ook geen"likes"om door te gaan met bouwen,dat doe ik evengoed wel.
Het bouwen is wat minder geworden door omstandigheden waarmee ik niemand zal vervelen maar gaat wel door en ik zal hier ook foto's van plaatsen van tijd tot tijd.
Echter het"verhaaltje"over het wel en wee van de louche gebeurtenissen in Schorumdijk hebben wel inspiratie nodig aangezien dit ter plekke uit mijn enorme duim wordt gezogen,als daar helemaal geen respons op komt zoals suggesties,domme opmerkingen of wat voor onzin dan ook vervalt de zin om een volgend hoofdstuk te verzinnen,op de baan visueel te maken en foto's te nemen.Zo een vervolg van het verhaal maken is leuk maar kost een hoop tijd,meer dan je denkt.
Het is niet makkelijk om te onthouden wie wat heeft gedaan,wat de gevolgen kunnen zijn en daar ook de juiste figuurtjes en auto's bij te houden.Het zou in het verhaal niet kloppen als bijvoorbeeld Rooie Arie opeens Rooie Kees zou heten en in een Opel rekord zou rijden.
Dat geeft niet,ik vind het leuk om af en toe een beetje flauwekul te plaatsen,maar zonder respons wordt dit zinloos en kost het alleen maar tijd.
Ik zie natuurlijk ook hoe vaak het draadje wordt aangeklikt,maar dat zegt verder niets of het leuk word gevonden. Als ik bijvoorbeeld naar het draadje van Wim kijk die bij elke klont gips of spetter verf 45 reacties krijgt denk ik"Wat doe ik fout?"
Ik weet ook wel dat mijn gepruts zeker niet in de smaak valt bij de gemiddelde baanbouwer die alleen nette bergdorpjes en lieveleke tafereeltjes wil zien maar er moeten er toch ook zijn die het vuil,de troep,de wrakken en het schorum kunnen waarderen.
Dat is alles...........

HuubvG

  • Offline Offline
  • Berichten: 3717
Re: Schorumdijk Gem. Vaagburg 1940-1960. (Jaren ‘40-‘60 baan met haventje)
« Reactie #526 Gepost op: 25 juli 2021, 07:19:50 »
Voor het eerst een reactie van mij, of heb ik hier al eens gereageerd? Ik ben vaak voorzichtig met mijn reacties, weet niet of ze wel gewenst zijn: jou het bouw- en denkwerk laten doen en ik zeg wel wat ik er van vind - op mijn luie, passieve stoel?

In dat andere topic worden de hoeveelheden gips en rollend materieel letterlijk per kilo in huis gehaald, zowel kwantiteit en kwaliteit zijn hoog zeg maar. Dus ook het aantal reacties is evenredig. Maar laat Wim met zijn veelheid nou uniek blijven, jij bent het ook, met jouw manier van bouwen, met je originele verhalen, leuk man!

Als Wim opeens een tijdje niet post - het is ondenkbaar - dan dansen de poppen.

Als jij na een tijdje weer iets plaats, denk ik hee, verrassing, weer iets nieuws uit Schorumdijk. Uit het oog maar niet uit het hart.

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 3958
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Schorumdijk Gem. Vaagburg 1940-1960. (Jaren ‘40-‘60 baan met haventje)
« Reactie #527 Gepost op: 25 juli 2021, 08:19:25 »
Ik plaats ook vaak foto's van van alles op mijn draadje en krijg dan ook geen reactie's.

Dat is voor mij geen reden om er mee te stoppen, vaak kan je ook zien hoe vaak je post gelezen is.
Daar doe ik het dan maar mee. ;)

Kees.

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7176
Re: Schorumdijk Gem. Vaagburg 1940-1960. (Jaren ‘40-‘60 baan met haventje)
« Reactie #528 Gepost op: 25 juli 2021, 08:46:19 »
Je schrijft het zelf al, de teller.
Dan wordt het dus gelezen of bekeken.
Doe gewoon je ding, je hebt er plezier
aan. Dat is het enige dat telt.

Btw... wie is Wim
Mvh Steef

Anton Maris

  • Offline Offline
  • Berichten: 440
  • Modelspoor is magisch
Re: Schorumdijk Gem. Vaagburg 1940-1960. (Jaren ‘40-‘60 baan met haventje)
« Reactie #529 Gepost op: 25 juli 2021, 08:49:19 »
Hoi René, zelf volg ik een aantal draadjes waaronder die van jou. Draadjes die mij aanspreken of een relatie hebben met waar ik zelf mee bezig ben. Ik reageer als er een vraag staat waar ik wel een antwoord op kan geven of als ik een suggestie heb waar de ander wellicht wat aan heeft. Als er al reacties staan en ik daarop geen aanvulling heb reageer ik meestal niet. Wordt anders erg langgerekt waardoor het lastiger wordt om te volgen omdat de lezer al die reacties moet doorploegen. Wat dat betreft heeft de systematiek van LinkedIn wel voordelen.
In de zomer en vakantieperiode staat bij mij de trein bijna stil (mijn eigen draadje vanaf 14 juni). Dat zal voor meer mensen gelden waardoor het aantal reacties ook minder zal zijn dan buiten deze periode.
Groet, Anton.
« Laatst bewerkt op: 25 juli 2021, 08:51:34 door AntonM »

HuubvG

  • Offline Offline
  • Berichten: 3717

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Schorumdijk Gem. Vaagburg 1940-1960. (Jaren ‘40-‘60 baan met haventje)
« Reactie #531 Gepost op: 25 juli 2021, 10:49:40 »

Echter het"verhaaltje"over het wel en wee van de louche gebeurtenissen in Schorumdijk hebben wel inspiratie nodig aangezien dit ter plekke uit mijn enorme duim wordt gezogen,als daar helemaal geen respons op komt zoals suggesties,domme opmerkingen of wat voor onzin dan ook vervalt de zin om een volgend hoofdstuk te verzinnen,op de baan visueel te maken en foto's te nemen.Zo een vervolg van het verhaal maken is leuk maar kost een hoop tijd,meer dan je denkt.
Het is niet makkelijk om te onthouden wie wat heeft gedaan,wat de gevolgen kunnen zijn en daar ook de juiste figuurtjes en auto's bij te houden.Het zou in het verhaal niet kloppen als bijvoorbeeld Rooie Arie opeens Rooie Kees zou heten en in een Opel rekord zou rijden.
Dat geeft niet,ik vind het leuk om af en toe een beetje flauwekul te plaatsen,maar zonder respons wordt dit zinloos en kost het alleen maar tijd.

Als ik bijvoorbeeld naar het draadje van Wim kijk die bij elke klont gips of spetter verf 45 reacties krijgt denk ik"Wat doe ik fout?"
maar er moeten er toch ook zijn die het vuil,de troep,de wrakken en het schorum kunnen waarderen.

Er zijn er genoeg die je willen voorzien en hebben voorzien van reacties en evt "domme"opmerkingen waar je wat aan kan hebben/hebt gehad,ikzelf ben er 1 van,echter ook hier zijn er periodes dat andere zaken het deel van de vrije tijd in nemen die daar anders voor gebruikt word.

De laatste tijd ben ik redelijk veel bezig met mn eigen baan en het zoeken naar info en manieren om daarvoor dingen te bereiken,daar gaat die tijd nu naar toe.
En ook daar gaat dat lezers tellertje harder dan de reacties,soms is dat niet erg en soms is dat een beetje teleurstellend,zeker als je dingen wilt weten,of dat je bijvoorbeeld wilt weten van mensen die erover kunnen meepraten of het gene wat je hebt gedaan wel enigzins klopt.
Ook bij mij geen lawine aan reacties zoals bij het door jouw aangehaalde voorbeeld,dat kan ik ook wel "afvinken" als zijnde onhaalbaar  ;D
(en dat hoeft ook niet perse van mij,dan blijf je naar je toetsenbord vliegen om terug te reageren om de 10minuten  :P )

En ik denk dat er genoeg zijn die je "gepruts" (sorry Huib  ;D ) kunnen waarderen,ongeacht of het niveau bij hun past,ook dat blijkt uit dat tellertje  ;)

Het zou in het verhaal niet kloppen als bijvoorbeeld Rooie Arie opeens Rooie Kees zou heten en in een Opel rekord zou rijden.
Overigens over bovenstaande: kan hij niet verbouwd zijn in een buitenlandse kliniek ?  ;D
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

MartinH0

  • Offline Offline
  • Berichten: 588
Re: Schorumdijk Gem. Vaagburg 1940-1960. (Jaren ‘40-‘60 baan met haventje)
« Reactie #532 Gepost op: 25 juli 2021, 14:10:48 »
Hoi René,

Niet mee stoppen alsjeblieft. Je verhaal en de foto's zijn té leuk.
Het is ook altijd een beetje komkommertijd qua reacties vanwege de zomervakantie periode.
Met vriendelijke groet, Martin

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
Re: Schorumdijk Gem. Vaagburg 1940-1960. (Jaren ‘40-‘60 baan met haventje)
« Reactie #533 Gepost op: 25 juli 2021, 22:36:19 »
Niet stoppen.
Dat deden anderen al, Hoekdam bijvoorbeeld.

Kijk naar je kijkcijfers en put daar je lol uit en vooral uit wat je produceert.

Verders kan je beter elke dag een enkele foto droppen dan een reeks platen tegelijk.
 :)
Ronald
Groet,
      Ronald

Aford

  • Offline Offline
  • Berichten: 492
  • Groeten René
Re: Schorumdijk Gem. Vaagburg 1940-1960. (Jaren ‘40-‘60 baan met haventje)
« Reactie #534 Gepost op: 25 juli 2021, 23:44:11 »
We gaan dus door,voorlopig is er in het onderzoek naar het lijk in de afvalcontainer nog geen nieuws dus dat komt later....
op de baan ben ik begonnen met bovenleiding te maken,natuurlijk koop ik dat niet maar pruts ik zelf wat in elkaar wat op bovenleiding lijkt.
Niet exact zoals het 1:1 voorbeeld,ik heb het wat eenvoudiger gehouden zodat ik met mijn beperkte bouwkunsten op modelbouwgebied het zelf redelijk makkelijk kan maken.
Ook heb ik wat straatverlichting op de haven gezet,gekochte lantarens waarvan ik er al 1door elektronische onkunde stuk heb gemaakt........daar komt een ladder met een monteur tegenaan te staan.
Hier de gebruikelijke slechte foto's,oordeel zelf ;D











AndrevdG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1977
    • Baan in Los Angeles
Re: Schorumdijk Gem. Vaagburg 1940-1960. (Jaren ‘40-‘60 baan met haventje)
« Reactie #535 Gepost op: 26 juli 2021, 00:33:44 »
Als dat maar goed gaat in Schorumdijke met die bovenleiding, de koperprijs staat bijna op 6 Euro de kilo.

ArjanB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1407
Re: Schorumdijk Gem. Vaagburg 1940-1960. (Jaren ‘40-‘60 baan met haventje)
« Reactie #536 Gepost op: 26 juli 2021, 02:09:45 »


hmmm.... als de Schoremdijkers en die schrootboer in bijzonder beginnen met het "demonteren" van de bovenleiding dan hoop ik dat ze wel eerst de stroom er afhalen......zo niet dan liggen er nog meer lijken langs de dijk... dan heeft die hoofdagent De Wildt (met dt) nog meer werk.....

John18

  • Offline Offline
  • Berichten: 190
Re: Schorumdijk Gem. Vaagburg 1940-1960. (Jaren ‘40-‘60 baan met haventje)
« Reactie #537 Gepost op: 26 juli 2021, 10:55:29 »
 (y) (y)

Ludo1957

  • Offline Offline
  • Berichten: 45
  • Creativity is intelligence having fun <A. Einstein
Re: Schorumdijk Gem. Vaagburg 1940-1960. (Jaren ‘40-‘60 baan met haventje)
« Reactie #538 Gepost op: 26 juli 2021, 12:04:14 »
Inspecteur de Wildt(met deetee) wordt er gek van [...] zucht.......weer een lijk en er zullen ook nu wel weer geen getuigen zijn. Die rottige Schorumdijkers houden allemaal hun mond,het lijkt wel of er hier een omerta bestaat.

Hallo René,

Voor zover commentaar onder de vorm van een POSITIEF-kritische blik op de PD vanuit mijn vorig leven je wat extra kan inspireren bij de scenery (but you're the boss!)...

Zo te lezen kan inspecteur de Wildt (met deetee) met al die doden best wel hulp gebruiken van een recherche-team en een afstammingsteam van het gerechtelijk labo uit de grootstad.
Bijscholing van zijn agenten over de afbakening van een ruime perimeter ter vrijwaring van mogelijke sporen is een zorg voor later;  idem wat betreft het verknoeien van mogelijke sporen door het typisch "toerisme" van nieuwsgierige agenten die niet met de vaststellingen belast zijn (zoals de verkeersagenten die hun Porsche zowat pal op de PD geparkeerd hebben om er vervolgens doelloos te gaan struinen of een kiekje te nemen van de collega achter het stuur van de Porsche?  :)
 
Hoe het lijk overgebracht wordt naar het labo met het oog op een sectie, is afhankelijk van de plaatselijke voorschriften.
Hier in België gebeurt dat altijd door de brandweer met een bestelwagen (in een zinken kist) of met een particuliere lijkwagen en in beide gevallen onder bewaking en begeleiding van een politiewagen.

De door de aanblik van het lijk flauw gevallen jonge agent is intussen met vlugzout weer bij zijn positieven gebracht en zijn collega die in paniek de ambulance opgeroepen heeft ziet er enkel nog wat bleekjes uit :-)

Was de pers - eigenlijk het plaatselijk roddelblad maar what's in a name - er alwéér net iets vroeger dan de politie? Kwam dat door de loslippige seinwachter of door gebruik van een politiescanner ?
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2021, 12:06:34 door Ludo1957 »

Aford

  • Offline Offline
  • Berichten: 492
  • Groeten René
Re: Schorumdijk Gem. Vaagburg 1940-1960. (Jaren ‘40-‘60 baan met haventje)
« Reactie #539 Gepost op: 26 juli 2021, 12:28:30 »
@Ludo bedankt voor je professionele feedback.
Helaas is het in Schorumdijk de gemeentepolitie die het op moet knappen,nadat de Wildt(met deetee)hulp had gevraagd bij de rijkspolitie hebben die de mannen van de Porsche gestuurd omdat die wel van een verzetje houden,niet dat ze ook maar iets bijdragen aan het onderzoek maar de balletjes gehakt bij snackbar de Tram zijn lekker.........
De stoffelijke overschotten worden hier gewoon in de bus van aannemer Kleun naar het ziekenhuis in Vaagburg vervoerd waar verdere autopsie plaatsvind,er is geen pathaloog aanwezig maar dokter Bob is nogal handig en heeft vaker met dat bijltje(scalpel)gehakt.
Van journalist Argus weet je nooit hoe hij zo snel op de pd aanwezig is,vaak nog voor de politie!
Er wordt wel gezegd dat hij een budget heeft om tipgeld uit te keren want de Vaagburger courant heeft graag het nieuws heet van de naald.
De Wildt die ook maar als buitenstaander op de zaak is gezet wordt er moedeloos van dat hij altijd als laatste te horen krijgt als er weer iets is gebeurd.
Maarrr......wat in Schorumdijk gebeurt blijft in Schorumdijk is hier het gezegde........verander dat maar eens.....