Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 18:39:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door aad52
Vandaag om 17:40:42
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Punt- en hartstukken door FritsT
Vandaag om 17:11:38
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 17:04:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 16:54:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
  

Auteur Topic: ExactTrain 2021  (gelezen 21968 keer)

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3394
    • Flickr
Re: ExactTrain 2021
« Reactie #45 Gepost op: 26 oktober 2021, 12:40:46 »
Zie de rijtuignummers, computer versus niet (zoals altijd het verschil tussen 4 en 3)

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 4834
  • Modelspoor is emotie...
Re: ExactTrain 2021
« Reactie #46 Gepost op: 26 oktober 2021, 15:39:27 »
En vergeet de witte vishaak/ NS logo niet… ;)

Overigens ben ik erg benieuwd welke verbeteringen ze gaan aanbrengen ten opzichte van de Elotrains-modellen…
« Laatst bewerkt op: 26 oktober 2021, 15:44:45 door Rob Ellerman »
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
Re: ExactTrain 2021
« Reactie #47 Gepost op: 26 oktober 2021, 18:24:58 »
Naar die verbeteringen ben ik ook wel benieuwd naar. De Elo's zijn al goed. Maar als er dan toch iets verbeterd kan worden zijn het de handstangen naast de portieren, zijn nu erg dik, interieur hoger, zodat je door het raam niet net over het interieur heenkijkt en een meegeleverd extra setje vouwbalgen. De stoelen in het interieur mogen ook in de recht-stand staan en niet naar het bij Elo lijkt, uitgetrokken in luierstand.
Groeten,
Richard

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21631
Re: ExactTrain 2021
« Reactie #48 Gepost op: 27 oktober 2021, 08:25:55 »
De vorm van het dak kan beter. Verder zal de graad van detaillering wel omhoog gaan.
Die vouwbalgen van de vooroorlogse sneltreinrijtuigen mag Exacttrain van mij weglaten, tenzij ze inmiddels wel zowel de ingeklapte als de volledig uitgeklapte toestand kunnen bereiken. Voeg anders inderdaad maar gewoon aparte ingeklapte en uitgeklapte exemplaren toe.
« Laatst bewerkt op: 27 oktober 2021, 10:44:20 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re: ExactTrain 2021
« Reactie #49 Gepost op: 28 oktober 2021, 15:17:25 »
- Compleet vernieuwde vouwbalg
- Trappen en handgrepen worden in metaal uitgevoerd
- De rijtuigen worden technisch gerenoveerd en voorbereid voor inbouw van interieurverlichting

bron : Facebook pagina Bentink
« Laatst bewerkt op: 28 oktober 2021, 15:43:28 door Chris »

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
Re: ExactTrain 2021
« Reactie #50 Gepost op: 28 oktober 2021, 16:07:36 »
  (y) dank.
Metalen handgrepen en treden is goed nieuws. Maar of er hier 1 of 2 aangeschaft worden hangt van de vouwbalgen af. Even afwachten wat Exacttrain verstaat onder "compleet vernieuwde vouwbalgen", hopelijk dit keer wel op de juiste lengte...dus niet die half uitgetrokken vouwbalg van hun AB sneltreinrijtuigen.
Groeten,
Richard

AB 7216

  • Offline Offline
  • Berichten: 1514
    • Dwangrail.nl
Re: ExactTrain 2021
« Reactie #51 Gepost op: 28 oktober 2021, 16:52:39 »
De plan K was al voorbereid voor binnenverlichting en sluitverlichting van Digirails, ben benieuwd wat er nu in gaat komen.

Groeten Arjen
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5176
Re: ExactTrain 2021
« Reactie #52 Gepost op: 28 oktober 2021, 17:09:25 »
Wagen wordt technisch gerenoveerd en voorbereid voor inbouw van MS Lingen verlichting. (Modellbahnservice Lingen)
Bron: ExactTrain

De website van MS Lingen wordt al een paar jaar niet meer bijgehouden. Dat geeft altijd te denken....
« Laatst bewerkt op: 28 oktober 2021, 17:15:55 door spoorzeven »
Groet, Frank

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2047
Re: ExactTrain 2021
« Reactie #53 Gepost op: 28 oktober 2021, 17:39:52 »
Wat zijn de verschillen tussen de modellen van tijdperk IVa, IVb en IVc? Behalve dan de datum van de laatste schilderbeurt en revisie :)

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3785
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: ExactTrain 2021
« Reactie #54 Gepost op: 28 oktober 2021, 17:44:06 »
Verwijderen stoomverwarming, alleen nog binnenlandse inzet etc. met als gevolg wijziging nummers. Op de onvolprezen site over de stalen rijtuigen kun je het allemaal terugvinden.

Benieuwd of de Gat van 83 uitvoering ook komt waar het oude tijdperk 3 nummer weer tevoorschijn werd gepoetst en dat samen met het computernummer was te zien op diverse Plan K's
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
Re: ExactTrain 2021
« Reactie #55 Gepost op: 28 oktober 2021, 18:17:13 »
In de aflevertoestand heeft het rijtuig nog geen gele eersteklas band boven de ramen, dat is vanaf 1959. De tijdperk aanduidingen in de aankondiging kloppen voor geen meter. Er wordt een 2 rijtuigset aangeboden voor tijdperk 3a (tot klassenverandering van 1956) met naast de plan K een AB 6200 rijtuig, dat nummer kregen die rijtuigen pas rond 1960 met terugtrekking uit de internationale dienst.
Daarnaast heeft Plan K tijdperk 3a niet meegemaakt omdat ze 1957 afgeleverd zijn en het B gedeelte nooit 3e klas is geweest.

Als het in de aankondiging al fout gaat ....🙄
Op de vorige serie rijtuigen was al meer dan genoeg op aan te merken, te veel vermijdbare foutjes. Hopelijk is er van geleerd en vind er nu wel een eindbeoordeling plaats voor dat de productie begint. Maar als het in de folder al mis gaat heb ik wat bedenkingen.
Groeten,
Richard

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 3843
Re: ExactTrain 2021
« Reactie #56 Gepost op: 28 oktober 2021, 18:50:39 »
Het Koninklijke rijtuig besteld.
Past perfect in de “Rheinburg-museum-Zug”  ;D
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21631
Re: ExactTrain 2021
« Reactie #57 Gepost op: 28 oktober 2021, 18:58:37 »
- Compleet vernieuwde vouwbalg
- Trappen en handgrepen worden in metaal uitgevoerd
- De rijtuigen worden technisch gerenoveerd en voorbereid voor inbouw van interieurverlichting

bron : Facebook pagina Bentink

Staat ook op de website van Exact Train. Ze bedoelen vernieuwde balgen in vergelijking met de Elotrains. We zijn benieuwd.  :)

https://exacttrain.eu/site/programmah0/groep/15/items/52/
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

piet keppel

  • Offline Offline
  • Berichten: 145
  • groentewagon
Re: ExactTrain 2021
« Reactie #58 Gepost op: 28 oktober 2021, 22:53:31 »
De vouwbalgen zijn compleet nieuw ontwikkelt en zullen dus niet gelijk zijn aan de AB 7500. Ze zullen ook volledig op schaal zijn en meer details hebben. Daarnaast zullen ze fijner worden uitgevoerd.
De uitvoeringen van elk catalogusnummer zal ik morgen nog iets verduidelijken mbt opschriften.
afz Piet
« Laatst bewerkt op: 28 oktober 2021, 22:55:02 door piet keppel »

piet keppel

  • Offline Offline
  • Berichten: 145
  • groentewagon
Re: ExactTrain 2021
« Reactie #59 Gepost op: 29 oktober 2021, 13:13:32 »
De uitvoeringen per catalogusnummer:
EX10050   NS AB7374 Plan K (Originalversion ( Ohne 1 Klasse Linie)) und AB6240 berlinerblau   IIIb
EX10051   NS AB7353 Plan K berlinerblau, Betriebsnummer oben   IIIb
EX10052   NS AB7379 Plan K berlinerblau, Betriebsnummer oben   IIIb
EX10053   NS AB7352 Plan K berlinerblau, Betriensnummer in der Mitte   IIIc
EX10054   NS AB 51 84 38-40 155-7 Plan K berlinerblau, Ohne NS Logo   IVa
EX10055   NS AB 51 84 38-40 158-1 Plan K berlinerblau, mit NS Logo   IVa
EX10056   NS AB 51 84 38-40 168-0 Plan K berlinerblau, mit NS Logo   IVb
EX10057   NS AB 50 84 38-37 061-3 Plan K berlinerblau, mit NS Logo   IVb
EX10058   NS AB 50 84 38-37 076-1 Plan K berlinerblau, mit NS Logo, Ohne Klassenlogo   IVc
EX10059   NS AB 50 84 38-37 082-9 Plan K berlinerblau Koninklijk rijtuig   IVc

met vriendelijke groet
Piet Keppel
« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2021, 20:09:52 door piet keppel »