Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 23:05:17
Haandrecht materieel door orientexpress
Vandaag om 23:02:39
EifelBurgenBahn door Frank 123
Vandaag om 23:01:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 23:00:45
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door bask185
Vandaag om 23:00:41
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
Vandaag om 22:59:31
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 22:38:39
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door bask185
Vandaag om 22:27:47
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door raymond erdtsieck
Vandaag om 22:23:17
Laag-Baarlo door Benelux795
Vandaag om 22:22:31
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door gdh
Vandaag om 21:51:42
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 21:38:59
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Michiel 80
Vandaag om 20:49:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door johanw
Vandaag om 20:31:36
Einde Koemo ballast ??? door Ronald Halma
Vandaag om 20:17:56
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
Vandaag om 20:02:10
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 19:47:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:41:34
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door grossraumwagen
Vandaag om 19:37:41
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Sicco Dierdorp
Vandaag om 18:55:04
Aachenau West door MichielB
Vandaag om 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
Vandaag om 18:36:00
Openen Lima Hondekop door Mispoes
Vandaag om 17:59:32
LS Models 2024 door Daan!
Vandaag om 16:34:44
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
Vandaag om 16:14:12
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
Vandaag om 15:30:48
ACME 2024 met NS ICNG! door Daan!
Vandaag om 14:09:36
"Nederlandse" modellen door ArjanB
Vandaag om 14:07:20
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 10:52:24
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:02:44
  

Auteur Topic: ExactTrain 2021  (gelezen 22166 keer)

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3397
    • Flickr
Re: ExactTrain 2021
« Reactie #45 Gepost op: 26 oktober 2021, 12:40:46 »
Zie de rijtuignummers, computer versus niet (zoals altijd het verschil tussen 4 en 3)

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 4846
  • Modelspoor is emotie...
Re: ExactTrain 2021
« Reactie #46 Gepost op: 26 oktober 2021, 15:39:27 »
En vergeet de witte vishaak/ NS logo niet… ;)

Overigens ben ik erg benieuwd welke verbeteringen ze gaan aanbrengen ten opzichte van de Elotrains-modellen…
« Laatst bewerkt op: 26 oktober 2021, 15:44:45 door Rob Ellerman »
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3004
Re: ExactTrain 2021
« Reactie #47 Gepost op: 26 oktober 2021, 18:24:58 »
Naar die verbeteringen ben ik ook wel benieuwd naar. De Elo's zijn al goed. Maar als er dan toch iets verbeterd kan worden zijn het de handstangen naast de portieren, zijn nu erg dik, interieur hoger, zodat je door het raam niet net over het interieur heenkijkt en een meegeleverd extra setje vouwbalgen. De stoelen in het interieur mogen ook in de recht-stand staan en niet naar het bij Elo lijkt, uitgetrokken in luierstand.
Groeten,
Richard

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21666
Re: ExactTrain 2021
« Reactie #48 Gepost op: 27 oktober 2021, 08:25:55 »
De vorm van het dak kan beter. Verder zal de graad van detaillering wel omhoog gaan.
Die vouwbalgen van de vooroorlogse sneltreinrijtuigen mag Exacttrain van mij weglaten, tenzij ze inmiddels wel zowel de ingeklapte als de volledig uitgeklapte toestand kunnen bereiken. Voeg anders inderdaad maar gewoon aparte ingeklapte en uitgeklapte exemplaren toe.
« Laatst bewerkt op: 27 oktober 2021, 10:44:20 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re: ExactTrain 2021
« Reactie #49 Gepost op: 28 oktober 2021, 15:17:25 »
- Compleet vernieuwde vouwbalg
- Trappen en handgrepen worden in metaal uitgevoerd
- De rijtuigen worden technisch gerenoveerd en voorbereid voor inbouw van interieurverlichting

bron : Facebook pagina Bentink
« Laatst bewerkt op: 28 oktober 2021, 15:43:28 door Chris »

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3004
Re: ExactTrain 2021
« Reactie #50 Gepost op: 28 oktober 2021, 16:07:36 »
  (y) dank.
Metalen handgrepen en treden is goed nieuws. Maar of er hier 1 of 2 aangeschaft worden hangt van de vouwbalgen af. Even afwachten wat Exacttrain verstaat onder "compleet vernieuwde vouwbalgen", hopelijk dit keer wel op de juiste lengte...dus niet die half uitgetrokken vouwbalg van hun AB sneltreinrijtuigen.
Groeten,
Richard

AB 7216

  • Offline Offline
  • Berichten: 1517
    • Dwangrail.nl
Re: ExactTrain 2021
« Reactie #51 Gepost op: 28 oktober 2021, 16:52:39 »
De plan K was al voorbereid voor binnenverlichting en sluitverlichting van Digirails, ben benieuwd wat er nu in gaat komen.

Groeten Arjen
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5192
Re: ExactTrain 2021
« Reactie #52 Gepost op: 28 oktober 2021, 17:09:25 »
Wagen wordt technisch gerenoveerd en voorbereid voor inbouw van MS Lingen verlichting. (Modellbahnservice Lingen)
Bron: ExactTrain

De website van MS Lingen wordt al een paar jaar niet meer bijgehouden. Dat geeft altijd te denken....
« Laatst bewerkt op: 28 oktober 2021, 17:15:55 door spoorzeven »
Groet, Frank

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2048
Re: ExactTrain 2021
« Reactie #53 Gepost op: 28 oktober 2021, 17:39:52 »
Wat zijn de verschillen tussen de modellen van tijdperk IVa, IVb en IVc? Behalve dan de datum van de laatste schilderbeurt en revisie :)

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3785
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: ExactTrain 2021
« Reactie #54 Gepost op: 28 oktober 2021, 17:44:06 »
Verwijderen stoomverwarming, alleen nog binnenlandse inzet etc. met als gevolg wijziging nummers. Op de onvolprezen site over de stalen rijtuigen kun je het allemaal terugvinden.

Benieuwd of de Gat van 83 uitvoering ook komt waar het oude tijdperk 3 nummer weer tevoorschijn werd gepoetst en dat samen met het computernummer was te zien op diverse Plan K's
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3004
Re: ExactTrain 2021
« Reactie #55 Gepost op: 28 oktober 2021, 18:17:13 »
In de aflevertoestand heeft het rijtuig nog geen gele eersteklas band boven de ramen, dat is vanaf 1959. De tijdperk aanduidingen in de aankondiging kloppen voor geen meter. Er wordt een 2 rijtuigset aangeboden voor tijdperk 3a (tot klassenverandering van 1956) met naast de plan K een AB 6200 rijtuig, dat nummer kregen die rijtuigen pas rond 1960 met terugtrekking uit de internationale dienst.
Daarnaast heeft Plan K tijdperk 3a niet meegemaakt omdat ze 1957 afgeleverd zijn en het B gedeelte nooit 3e klas is geweest.

Als het in de aankondiging al fout gaat ....🙄
Op de vorige serie rijtuigen was al meer dan genoeg op aan te merken, te veel vermijdbare foutjes. Hopelijk is er van geleerd en vind er nu wel een eindbeoordeling plaats voor dat de productie begint. Maar als het in de folder al mis gaat heb ik wat bedenkingen.
Groeten,
Richard

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 3860
Re: ExactTrain 2021
« Reactie #56 Gepost op: 28 oktober 2021, 18:50:39 »
Het Koninklijke rijtuig besteld.
Past perfect in de “Rheinburg-museum-Zug”  ;D
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21666
Re: ExactTrain 2021
« Reactie #57 Gepost op: 28 oktober 2021, 18:58:37 »
- Compleet vernieuwde vouwbalg
- Trappen en handgrepen worden in metaal uitgevoerd
- De rijtuigen worden technisch gerenoveerd en voorbereid voor inbouw van interieurverlichting

bron : Facebook pagina Bentink

Staat ook op de website van Exact Train. Ze bedoelen vernieuwde balgen in vergelijking met de Elotrains. We zijn benieuwd.  :)

https://exacttrain.eu/site/programmah0/groep/15/items/52/
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

piet keppel

  • Offline Offline
  • Berichten: 145
  • groentewagon
Re: ExactTrain 2021
« Reactie #58 Gepost op: 28 oktober 2021, 22:53:31 »
De vouwbalgen zijn compleet nieuw ontwikkelt en zullen dus niet gelijk zijn aan de AB 7500. Ze zullen ook volledig op schaal zijn en meer details hebben. Daarnaast zullen ze fijner worden uitgevoerd.
De uitvoeringen van elk catalogusnummer zal ik morgen nog iets verduidelijken mbt opschriften.
afz Piet
« Laatst bewerkt op: 28 oktober 2021, 22:55:02 door piet keppel »

piet keppel

  • Offline Offline
  • Berichten: 145
  • groentewagon
Re: ExactTrain 2021
« Reactie #59 Gepost op: 29 oktober 2021, 13:13:32 »
De uitvoeringen per catalogusnummer:
EX10050   NS AB7374 Plan K (Originalversion ( Ohne 1 Klasse Linie)) und AB6240 berlinerblau   IIIb
EX10051   NS AB7353 Plan K berlinerblau, Betriebsnummer oben   IIIb
EX10052   NS AB7379 Plan K berlinerblau, Betriebsnummer oben   IIIb
EX10053   NS AB7352 Plan K berlinerblau, Betriensnummer in der Mitte   IIIc
EX10054   NS AB 51 84 38-40 155-7 Plan K berlinerblau, Ohne NS Logo   IVa
EX10055   NS AB 51 84 38-40 158-1 Plan K berlinerblau, mit NS Logo   IVa
EX10056   NS AB 51 84 38-40 168-0 Plan K berlinerblau, mit NS Logo   IVb
EX10057   NS AB 50 84 38-37 061-3 Plan K berlinerblau, mit NS Logo   IVb
EX10058   NS AB 50 84 38-37 076-1 Plan K berlinerblau, mit NS Logo, Ohne Klassenlogo   IVc
EX10059   NS AB 50 84 38-37 082-9 Plan K berlinerblau Koninklijk rijtuig   IVc

met vriendelijke groet
Piet Keppel
« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2021, 20:09:52 door piet keppel »