BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Neurenberg => Archief 2021 => Topic gestart door: Eric B op 25 januari 2021, 21:34:19
-
https://www.exacttrain.eu/files/documenten/aaFlyer%20Neuheiten%202021-01%20comprimed.pdf (https://www.exacttrain.eu/files/documenten/aaFlyer%20Neuheiten%202021-01%20comprimed.pdf)
-
Benieuwd of die Klagenfoert vd nmbs nu wel of niet komen.
-
Met die NS Gs-en voor periode III ben ik wel blij. Die gaan op het lijstje.
De verweerde wagens vind ik een goed idee, maar de uitvoering op het eerste oog minder geslaagd.
-
En nog wel wat meer leuk tp III spul naar mijn mening en dan natuurlijk nog SR 8 en SR 9 :)
-
De klagenfurt van NMBS is leverbaar EX20357
mvrgt
piet
-
En nog wel wat meer leuk tp III spul naar mijn mening en dan natuurlijk nog SR 8 en SR 9 :)
Helaas Sr 8 en 9 alleen in Tp III.
-
Ik kan die pdf niet openen noch downloaden. Zijn er meer mensen met dit probleem?
-
Hier ook niet
-
Gisteren bij mij thuis ook niet (op een telefoon), vandaag op mijn werk op een computer wél!
-
En nog wel wat meer leuk tp III spul naar mijn mening en dan natuurlijk nog SR 8 en SR 9 :)
Ik wacht nog op de Sr8 in het groen :)
-
Pdf opent direct bij mij, geen enkel probleem.
-
Ik kan die pdf niet openen noch downloaden. Zijn er meer mensen met dit probleem?
In eerste instantie had ik ook problemen met het openen van de pdf. Na een tweede download-poging opende die pdf wel. Daarna de eerst gedownloade pdf overigens ook...
-
hallo
Site was woensdag vanwege vele bezoek onderuit gegaan. Woensdag de site verdubbelt in capaciteit. Echter op woensdag ging hij rond dagwisseling weer onderuit vanwege vele bezoeken. Donderdag en vrijdag is capaciteit fors uitgebreid. Hierdoor was site slecht bereikbaar omdat werkzaamheden de capaciteit opeiste. Helaas dus dit ongemak. Echter het grote aantal bezoekers is natuurlijk positief. Afgelopen jaar al 3 keer capaciteit moeten verdubbelen. Nu is het veel forser uitgebreid.
mvrgt
Piet
-
Bedankt voor de informatie Piet, nu maar hopen dat al die belangstelling ook leidt tot meer verkopen, zodat jullie nog meer moois kunnen gaan ontwikkelen en produceren ;D
-
@Piet
Ik zag op de Fb pagina van Exact trains mijn aanvulling voor de nummers voor de ns werkplaats wagens wordt me genomen (y)
-
klopt.
Ook hebben we nav opmerkingen beneluxspoor programma uitgebreid met tp III met aluminium luiken en 57xx serienummer en programma uitgebreid met GS v&l zonder handels aan luiken.
-
Ik ga zeker die dienstwagen voor de werkplaatsen aanschaffen hopelijk komen daar nog meer nummers van
-
Sr8 en Sr9 komt in tijdperk 3 uitvoering uit.
Komen ze uit in het groen of in het blauw ?.
Is dit al bekend ?.
-
Prachtige Ore Gs wagens Piet! Zelfs de deurtjes kunnen open. Leuk voor op een rangeerterrein en/of langs een goederenloods voor het beladen/lossen van de wagons.
Helaas nog geen plaatje van de Pieter Bon ketelwagen uit tijdperk III met artikelnummer Ex20587. Wanneer kunnen wij deze verwachten?
Als Zaankanter ben ik daar zo benieuwd naar. :D
Jeroen
-
Nu dezelfde wagens nog in 0
-
Sr8 en Sr9 komt in tijdperk 3 uitvoering uit.
Komen ze uit in het groen of in het blauw ?.
Is dit al bekend ?.
Sr 9 kan alleen in het blauw. De Sr 8 is van 1953 (in dienst) tot 1957 nog wel groen gwest.
-
Bedankt voor deze reactie.
Dan neem ik maar aan dat ExactTrain beide rijtuigen in het blauw zal uitbrengen.
We gaan het zien en wachten rustig af.
-
mooi dat tips van fora worden meegenomen in de productontwikkeling. (y)
-
Kleur materieel Koninklijke trein tp III
1948 - 1953 D6-SR7 beiden groen
1953 - 1956 D6-SR7-SR8 allen groen
1956 - 1957 D6-SR8 groen SR9 blauw
1957 - 1967 D6-SR8-SR9 allen blauw
Bron: martijnhaman.nl
-
Toch niet helemaal want in 1956 zag de trein er zo uit: D6 groen, Sr8 groen, Sr9 blauw. Dan wordt het toch de blauwe Sr9 aanschaffen ;D En kijken of ik iets kan vinden als basis voor de D6...
-
Ik hoop dat de Sr8 in het groen uitkomt. En dan daarna de Sr8 en 9 in het blauw als
set.
Edit: bij nader inzien de blauwe Sr8 en 9 niet in een set maar los te koop, zodat de combinatie van hierboven uit 1956 ook te realiseren valt. En dan gaan we met z'n allen de bouw van de D6 van Eelco afkijken ;D
-
Kleur materieel Koninklijke trein tp III
1948 - 1953 D6-SR7 beiden groen
1953 - 1956 D6-SR7-SR8 allen groen
1956 - 1957 D6-SR8 groen SR9 blauw
1957 - 1967 D6-SR8-SR9 allen blauw
Bron: martijnhaman.nl
Weet iemand ook de samenstelling van de Koninklijke trein in de jaren ‘70?
Jeroen
-
Sr8 en Sr9, eventueel aangevuld met een plan K begeleidingsrijtuig.
-
Toch niet helemaal want in 1956 zag de trein er zo uit: D6 groen, Sr8 groen, Sr9 blauw. Dan wordt het toch de blauwe Sr9 aanschaffen ;D En kijken of ik iets kan vinden als basis voor de D6...
Aangepast ;D
Ik heb daar een Rivarossi 4108 voor aangeschaft Eelco.
https://az95169.vo.msecnd.net/images/rivarossi/large/L4108.jpg (https://az95169.vo.msecnd.net/images/rivarossi/large/L4108.jpg)
Maar met mijn tempo is Piet wellicht eerder klaar met een model dan ik met de ombouw ;D ;D
-
Sr8 en Sr9, eventueel aangevuld met een plan K begeleidingsrijtuig.
Aha, een Plan K als begeleidingsrijtuig. Merci!
Komen de SR 8 en 9 ook nog in Tp IV uit?
Jeroen
-
Hopelijk kan Piet daar een antwoord op geven, maar het zou mij niet verbazen :)
-
Aha, een Plan K als begeleidingsrijtuig. Merci!
Komen de SR 8 en 9 ook nog in Tp IV uit?
Jeroen
Pas in 1984 werd een plan K vast als uitbreiding toegevoegd. Die plan K is ook nog aanwezig in het Spoorwegmuseum, net als de Sr8 en Sr9. In Het Utrechts Archief is een foto te vinden van 1970 waar er een eerste klas plan D toegevoegd is aan de trein:
link (https://hetutrechtsarchief.nl/beeldmateriaal/detail/271b9d73-4a99-5577-8c7a-563978d5470e/media/26ed540a-b58c-2104-242e-5d1817872a9c?mode=detail&view=horizontal&q=koninklijke%20trein&rows=1&page=47)
Ik acht eigenlijk een volledig eerste klas rijtuig voor de jaren 70 logischer als toevoeging. In 1984 is het logisch dat ze een plan K kozen, omdat dat nog het enige rijtuig type bij de NS was wat breed internationaal inzetbaar was (geweest). Een volledige eerste klas plan E of ICR niet. En plan K voelt ook wat luxer met de coupés natuurlijk.
Groeten Edwin.
-
Zodra eveneens een Tp IV versie beschikbaar is, kan het ook zo:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Etten-Leur-1158-300481-Bak-23-nr-1145.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Etten-Leur-1158-300481-Bak-23-nr-1145.jpg)
Op een regenachtige (vandaar de zeer matige foto) Koninginnedag 30 april 1981 de koninklijke trein met de koninklijke familie aan boord bij Etten-Leur achter de 1158 en met een A rijtuig Plan E als begeleidingsrijtuig.
Piko 1136, Artitec A Plan E en de Sr 8 en 9 van ExactTrain en voilà: koninklijke trein op je baan.
-
Gaat Exacttrain nog iets aan de balgovergangen doen?
Er was toch teveel ruimte daartussen, of heb ik iets gemist?
-
We brengen van de SR8 en SR9 in principe alle kleurvarianten in tijdperk III en IV. DE fabriek zit vol voor de voor ons gereseveerde productiecapaciteit om te produceren en wij zijn momenteel te druk met huidige projecten die we voor de zomer in productie willen doen. De tank wagens van de NS hebben momenteel de voorrang en nog een nieuw project wat we na de zomer hopen aan te kondigen als de voortgang loopt volgens planning.
-
We hebben de koppelbeugel aangepast.
-
Doe dan de NS-grootvolumewagens type Hongaar maar, de hoop dat die bij Artitec ooit nog komt is aardig geslonken ??? :angel:
-
We brengen van de SR8 en SR9 in principe alle kleurvarianten in tijdperk III en IV.
Dat is goed nieuws!
-
De tank wagens van de NS hebben momenteel de voorrang en nog een nieuw project wat we na de zomer hopen aan te kondigen als de voortgang loopt volgens planning.
De 24m3 twee-assige ketelwagens TP III uit de Schoonebeek olieboot?? Geweldige Neuheit!!
En een nieuw project is altijd spannend.
Carel
-
Uit de olieboot? Leuk!
-
Ben ook benieuwd wat het gaat worden.
We brengen van de SR8 en SR9 in principe alle kleurvarianten in tijdperk III en IV.
Dat is wel heel tof :D dat wordt voor mij weer een flinke toename aan gele dozen, daar ik de Koninklijke trein in meerdere tijdperken wil uitbeelden.
-
We brengen van de SR8 en SR9 in principe alle kleurvarianten in tijdperk III en IV.
Dat is heel mooi, Piet! We gaan het rustig afwachten!
Ik acht eigenlijk een volledig eerste klas rijtuig voor de jaren 70 logischer als toevoeging.
Klinkt inderdaad plausibel, Edwin. Dank je wel!
Jeroen
-
https://exacttrain.eu/site/programmah0/ Ben benieuwd wat er bij gemotoriseerd gaat komen...
-
Zoals o.a. op de site van Exact Train en Bentink modelspoor is te lezen, komt Exact Train met de rijtuigen Plan K in tijdperk 3 en 4. Een soort update van de eerdere Elotrains, te leveren in tweede kwartaal 2022. (y)
-
Welke zijn dan periode 4? Allemaal?
-
Zie de rijtuignummers, computer versus niet (zoals altijd het verschil tussen 4 en 3)
-
En vergeet de witte vishaak/ NS logo niet… ;)
Overigens ben ik erg benieuwd welke verbeteringen ze gaan aanbrengen ten opzichte van de Elotrains-modellen…
-
Naar die verbeteringen ben ik ook wel benieuwd naar. De Elo's zijn al goed. Maar als er dan toch iets verbeterd kan worden zijn het de handstangen naast de portieren, zijn nu erg dik, interieur hoger, zodat je door het raam niet net over het interieur heenkijkt en een meegeleverd extra setje vouwbalgen. De stoelen in het interieur mogen ook in de recht-stand staan en niet naar het bij Elo lijkt, uitgetrokken in luierstand.
-
De vorm van het dak kan beter. Verder zal de graad van detaillering wel omhoog gaan.
Die vouwbalgen van de vooroorlogse sneltreinrijtuigen mag Exacttrain van mij weglaten, tenzij ze inmiddels wel zowel de ingeklapte als de volledig uitgeklapte toestand kunnen bereiken. Voeg anders inderdaad maar gewoon aparte ingeklapte en uitgeklapte exemplaren toe.
-
- Compleet vernieuwde vouwbalg
- Trappen en handgrepen worden in metaal uitgevoerd
- De rijtuigen worden technisch gerenoveerd en voorbereid voor inbouw van interieurverlichting
bron : Facebook pagina Bentink
-
(y) dank.
Metalen handgrepen en treden is goed nieuws. Maar of er hier 1 of 2 aangeschaft worden hangt van de vouwbalgen af. Even afwachten wat Exacttrain verstaat onder "compleet vernieuwde vouwbalgen", hopelijk dit keer wel op de juiste lengte...dus niet die half uitgetrokken vouwbalg van hun AB sneltreinrijtuigen.
-
De plan K was al voorbereid voor binnenverlichting en sluitverlichting van Digirails, ben benieuwd wat er nu in gaat komen.
Groeten Arjen
-
Wagen wordt technisch gerenoveerd en voorbereid voor inbouw van MS Lingen verlichting. (Modellbahnservice Lingen)
Bron: ExactTrain
De website van MS Lingen wordt al een paar jaar niet meer bijgehouden. Dat geeft altijd te denken....
-
Wat zijn de verschillen tussen de modellen van tijdperk IVa, IVb en IVc? Behalve dan de datum van de laatste schilderbeurt en revisie :)
-
Verwijderen stoomverwarming, alleen nog binnenlandse inzet etc. met als gevolg wijziging nummers. Op de onvolprezen site over de stalen rijtuigen kun je het allemaal terugvinden.
Benieuwd of de Gat van 83 uitvoering ook komt waar het oude tijdperk 3 nummer weer tevoorschijn werd gepoetst en dat samen met het computernummer was te zien op diverse Plan K's
-
In de aflevertoestand heeft het rijtuig nog geen gele eersteklas band boven de ramen, dat is vanaf 1959. De tijdperk aanduidingen in de aankondiging kloppen voor geen meter. Er wordt een 2 rijtuigset aangeboden voor tijdperk 3a (tot klassenverandering van 1956) met naast de plan K een AB 6200 rijtuig, dat nummer kregen die rijtuigen pas rond 1960 met terugtrekking uit de internationale dienst.
Daarnaast heeft Plan K tijdperk 3a niet meegemaakt omdat ze 1957 afgeleverd zijn en het B gedeelte nooit 3e klas is geweest.
Als het in de aankondiging al fout gaat ....🙄
Op de vorige serie rijtuigen was al meer dan genoeg op aan te merken, te veel vermijdbare foutjes. Hopelijk is er van geleerd en vind er nu wel een eindbeoordeling plaats voor dat de productie begint. Maar als het in de folder al mis gaat heb ik wat bedenkingen.
-
Het Koninklijke rijtuig besteld.
Past perfect in de “Rheinburg-museum-Zug” ;D
-
- Compleet vernieuwde vouwbalg
- Trappen en handgrepen worden in metaal uitgevoerd
- De rijtuigen worden technisch gerenoveerd en voorbereid voor inbouw van interieurverlichting
bron : Facebook pagina Bentink
Staat ook op de website van Exact Train. Ze bedoelen vernieuwde balgen in vergelijking met de Elotrains. We zijn benieuwd. :)
https://exacttrain.eu/site/programmah0/groep/15/items/52/ (https://exacttrain.eu/site/programmah0/groep/15/items/52/)
-
De vouwbalgen zijn compleet nieuw ontwikkelt en zullen dus niet gelijk zijn aan de AB 7500. Ze zullen ook volledig op schaal zijn en meer details hebben. Daarnaast zullen ze fijner worden uitgevoerd.
De uitvoeringen van elk catalogusnummer zal ik morgen nog iets verduidelijken mbt opschriften.
afz Piet
-
De uitvoeringen per catalogusnummer:
EX10050 NS AB7374 Plan K (Originalversion ( Ohne 1 Klasse Linie)) und AB6240 berlinerblau IIIb
EX10051 NS AB7353 Plan K berlinerblau, Betriebsnummer oben IIIb
EX10052 NS AB7379 Plan K berlinerblau, Betriebsnummer oben IIIb
EX10053 NS AB7352 Plan K berlinerblau, Betriensnummer in der Mitte IIIc
EX10054 NS AB 51 84 38-40 155-7 Plan K berlinerblau, Ohne NS Logo IVa
EX10055 NS AB 51 84 38-40 158-1 Plan K berlinerblau, mit NS Logo IVa
EX10056 NS AB 51 84 38-40 168-0 Plan K berlinerblau, mit NS Logo IVb
EX10057 NS AB 50 84 38-37 061-3 Plan K berlinerblau, mit NS Logo IVb
EX10058 NS AB 50 84 38-37 076-1 Plan K berlinerblau, mit NS Logo, Ohne Klassenlogo IVc
EX10059 NS AB 50 84 38-37 082-9 Plan K berlinerblau Koninklijk rijtuig IVc
met vriendelijke groet
Piet Keppel
-
hallo Piet,
wat zijn de cat. nummers van de SR8 en SR9 die bij de plan K passen
vriendelijke groeten
Gerard
-
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de uitvoeringen van IVa en IVb? Behalve dat een van de IVa-uitvoeringen geen NS-logo heeft.
Peter
-
Dat zou inderdaad een bijzondere uitvoering zijn, wel een UIC nummer, maar geen NS logo..
-
de IVb is de den haag koln uitvoering. De opschriften wijken iets af mbt pictogrammen en details.
Koninklijke trein is EX10031 en EX10032. We zijn momenteel alles aan het uitwerken. Er zullen meer uitvoeringen komen van de koninklijke rijtuigen. Nu zijn alleen de tijdperk III aangekondigd in het blauw. Tijdperk IV komt ook. We hopen hem volgend jaar te hebben.
-
Dank voor de informatie Piet.
Maar ik ben toch wel benieuwd naar de constructie van de nieuwe vouwbalg. Zullen de rijtuigen echt balg aan balg kunnen rijden?
-
Hallo Piet,
Zoals al gezegd, in tijdperk 3a bestonden plan K rijtuigen nog niet, kwamen pas in 3b :) ik zou de info nog even aanpassen nu het nog kan.
Over de koninklijke rijtuigen, staat de groene SR8 nog steeds op stapel?
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Sr-8-Benno-617bf4402fb49.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Sr-8-Benno-617bf4402fb49.jpg)
Bedoel je deze?
-
Ik bedoel dat rijtuig maar dan in het standgroen zoals het reed in de koninklijke trein van 1953 tot 1957 samen met de SR 7 en D6.
-
De uitvoeringen per catalogusnummer:
EX10050 NS AB7374 Plan K (Originalversion ( Ohne 1 Klasse Linie)) und AB6240 berlinerblau IIIb
EX10051 NS AB7353 Plan K berlinerblau, Betriebsnummer oben IIIb
EX10052 NS AB7379 Plan K berlinerblau, Betriebsnummer oben IIIb
EX10053 NS AB7352 Plan K berlinerblau, Betriensnummer in der Mitte IIIc
EX10054 NS AB 51 84 38-40 155-7 Plan K berlinerblau, Ohne NS Logo IVa
EX10055 NS AB 51 84 38-40 158-1 Plan K berlinerblau, mit NS Logo IVa
EX10056 NS AB 51 84 38-40 168-0 Plan K berlinerblau, mit NS Logo IVb
EX10057 NS AB 50 84 38-37 061-3 Plan K berlinerblau, mit NS Logo IVb
EX10058 NS AB 50 84 38-37 076-1 Plan K berlinerblau, mit NS Logo, Ohne Klassenlogo IVc
EX10059 NS AB 50 84 38-37 082-9 Plan K berlinerblau Koninklijk rijtuig IVc
met vriendelijke groet
Piet Keppel
(y)
Nog een vraag betreffende de EX100055, is er mogelijkheid om een 2e nummervariant te maken? In tijdperk IVa liepen er vaak meerdere plan K mét NS logo mee in diverse treinen. Bijvoorbeeld Den Haag-Keulen waar de standaardstam al 2 rijtuigen plan K bevatte.
-
de IVb is de den haag koln uitvoering. De opschriften wijken iets af mbt pictogrammen en details.
Koninklijke trein is EX10031 en EX10032. We zijn momenteel alles aan het uitwerken. Er zullen meer uitvoeringen komen van de koninklijke rijtuigen. Nu zijn alleen de tijdperk III aangekondigd in het blauw. Tijdperk IV komt ook. We hopen hem volgend jaar te hebben.
Komen de koninklijke rijtuigen in tijdperk IV zowel met vouwbalgen als met buisbalgen?
Btw, wanneer werden de Sr8 en Sr9 in het echt omgebouwd van vouwbalgen naar buisbalgen?
-
die gaan komen. Rond jaarwisselingen kijken we naar planning en als project voldoende gevorderd is kondigen we deze aan.
mvrgt
piet
-
Btw, wanneer werden de Sr8 en Sr9 in het echt omgebouwd van vouwbalgen naar buisbalgen?
Vooralsnog kom ik niet verder dan ergens tussen 1970 (foto met vouwbalg) en 1985 (foto met buisbalg).
-
Hallo Piet,
Heb je wellicht ook wat meer nieuws over de Gs’n die deze maand zouden uitkomen? Ligt dat nog op planning?
Jeroen
-
Vooralsnog kom ik niet verder dan ergens tussen 1970 (foto met vouwbalg) en 1985 (foto met buisbalg).
1984 staat mij bij, toen de Plan K (met vouwbalgen!) aan de Koninklijke trein werd toegevoegd als begeleidingsrijtuig.
-
In 1983 werden beide koninklijke rijtuigen in de werkplaats Amersfoort gerenoveerd.
Daarbij kregen ze beide buisbalgen ipv vouwbalgen, en aangepaste plan K draaistellen ipv de Plan D draaistellen.
De plan K heeft altijd zijn vouwbalgen gehouden, en is nu opgenomen in de collectie van het spoorwegmuseum.
Groeten Arjen
-
Dan ben ik extra benieuwd of voor Tp IV er zowel een variant met buisbalgen als een met vouwbalgen komt. Die laatste kan ik gebruiken, de eerste niet (tenzij ik ze in de vitrine zet).
-
Voor mij precies andersom. Dus voor beide uitvoeringen is er interesse.
-
Lijkt me toch niet zo héél moeilijk om dat als optionele accessoires uit te voeren/bij te voegen ...
Ingevouwen vouwbalgen, uitgevouwen vouwbalgen en uitbouw met buisbalgen.
-
gs is gereed. echter vervoer geeft vertraging. ik hoop net voor de kerst. niet zeker
-
OK, Piet. Bedankt voor de update! (y)
Jeroen
-
Lijkt me toch niet zo héél moeilijk om dat als optionele accessoires uit te voeren/bij te voegen ...
Ingevouwen vouwbalgen, uitgevouwen vouwbalgen en uitbouw met buisbalgen.
Kan een optie zijn. Alle drie de delen als los onderdeel die net als vouwbalgen van Artitec eenmalig te monteren zijn. Zolang die uitbouw maar niet te breed is en extra bevestigingspunten op de kopwand vraagt.
-
zie ik het over het hoofd in de prospectus?, maar ben op zoek naar de NAM ketelwagen ex20586 en of die ook in meerdere nummervarianten gaat komen. Zou een mooie aanwinst zijn voor mijn olieboot in woording,
Daarnaast: in de NEM schacht van twee FRICO wagens krijg ik de kortkoppeling van Marklin niet geplaatst. De pootjes komen er niet helemaal doorheen waardoor de koppelingen er weer uitgetrokken worden. Zijn er vervangende schachten los verkrijgbaar?
ge Brutus
-
Brutus, de NAM wagen is te vinden in de meest recente folder op pagina 3 bij de 24m3 einheitsbau wagens. Tabelletje onder NS logo met nummer EX20586.
Gr, Mathyn
-
Ik heb nog twee varianten gevonden!
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/VB7373-618b7edd09e51.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/VB7373-618b7edd09e51.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/24-618b7e83983a9.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/24-618b7e83983a9.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Rsd-5-025-618b8821ed7b5.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Rsd-5-025-618b8821ed7b5.jpg)
Met vogelnestje en ei
-
Hoi Hans,
De eerste variant met de opschriften van 1966 is al uitgebracht onder de nummers 10050.
En de Dieleman rijtuigen zijn Plan D rijtuigen, geen plan K.
Groeten Arjen
-
Je heb gelijk. Haal ze gelijk weg.
-
Welke artikelnummers betreffen rijtuigen geschikt voor de buurlandtrein Den Haag-Venlo v.v.?
-
zie ik het over het hoofd in de prospectus?, maar ben op zoek naar de NAM ketelwagen ex20586 en of die ook in meerdere nummervarianten gaat komen. Zou een mooie aanwinst zijn voor mijn olieboot in woording,
Daarnaast: in de NEM schacht van twee FRICO wagens krijg ik de kortkoppeling van Marklin niet geplaatst. De pootjes komen er niet helemaal doorheen waardoor de koppelingen er weer uitgetrokken worden. Zijn er vervangende schachten los verkrijgbaar?
ge Brutus
Je zou kunnen kijken of je de binnenkant van de schacht wat kunt uitvijlen met een sleutelvijltje o.i.d. Ik denk niet dat andere schachten iets gaan oplossen. Daarbij is het een kl…klus om die schacht te wisselen…
Rob
-
Denk eerder dat het probleem zit op de plek waar de pootjes moeten haken. Dus een paar halen met de vijl over de achterkant van de feitelijke nem-schacht. Denk dat het een kwestie van tienden van een millimeter is.
-
Klikken andere koppelingen wel vast? Dat zou mijn eerste vraag zijn ...
-
Denk eerder dat het probleem zit op de plek waar de pootjes moeten haken. Dus een paar halen met de vijl over de achterkant van de feitelijke nem-schacht. Denk dat het een kwestie van tienden van een millimeter is.
Van de 16 Exacttrain wagens zijn dit de enige 2 stuks met het probleem. Een derde FRICO wagen heeft het probleem niet. De koppeling schuift er in maar de voetjes klikken niet naar buiten aan de achterkant. Dan de wagen maar slopen, bahhh, gaat altijd mis bij mij, om de koppelingskop los te krijgen en de vijl erop.
Gr Brutus
-
Brutus, de NAM wagen is te vinden in de meest recente folder op pagina 3 bij de 24m3 einheitsbau wagens. Tabelletje onder NS logo met nummer EX20586.
Gr, Mathyn
Dank, zonder leesbril zie je dus niet alles.
Gr Brutus
-
Beste Brutus
de klacht mbt frico gbs heb ik niet eerder gehoord. kan je me mailen dan kunnen we even kijken wat we er aan kunnen doen. Als wij iets over het hoofd zien wil ik er ook van leren.
mvrgt
piet
-
Beste Piet,
heb een reactie naar je gemaild maar kan niet terug vinden of het gelukt is.
Gr
Brutus
-
is gelukt. zal je deze week bellen
-
Leuk dat ExactTrain de Plan K's van EloTrains heeft overgenomen. (y)
Misschien is dit ook een idee voor de NS 1500...?!? ??? :-X
Want ik denk dat er nog wel vraag is naar een re-run en/of een eventueel verbeterde versie?? ::)
Bart
-
Nu lees ik in de RM dat Exacttrain ook de Plan N opnieuw wil uitbrengen? Weet iemand daar wat van?
-
Dat zou wel super zijn dat Exact-train dat zou doen
-
Nu lees ik in de RM dat Exacttrain ook de Plan N opnieuw wil uitbrengen? Weet iemand daar wat van?
De auteur van het artikel?
-
Die gaat komen.
afz Piet
-
Hopelijk is dat niet op basis van dezelfde tekeningen als die van Heris, want het rijgedrag van die dingen is ehmmm... niet bepaald geweldig.
-
Het is een kompleet nieuwe ontwikkeling. We gebruiken niets van het Heris model.
-
Dat klinkt veel belovend!!! (y)
-
Hoewel ik er zelf niks aan heb wel erg gaaf nieuws. Dat daarmee de buurlandtrein bijna geheel nieuw uitkomt door Exact-Train geeft ook hoop op een 1500 die ik dan in museale toestand wel zou kunnen gebruiken ;D. Dat zou wel een toffe binnenkomer zijn als eerste gemotoriseert model.
-
Op welke termijnen mogen we de Plan K en Plan N verwachten?
Is goed voor mijn planning ;)
-
Zelfde vraag voor de Ex10031 & 10032 SR8 en SR9 Piet ;)
-
Je haalt me de woorden uit de mond ;D
-
Plan K deze zomer.
Plan N einde van het jaar. Tegen die tijd komt ook het koninklijk rijtuig.
Planningen in China zijn momenteel niet veel waard. Het kan zo schuiven met de problemen die fabrikanten hebben met de productie. Wij lopen hierdoor ongeveer 2 a 3 maanden achter op de planning. De Gs had er moeten zijn en komt pas deze maand klaar. Eind oktober was de planning van de fabrikant.
De ontwikkeling gaat gelukkig bij ons veel sneller dan gepland. Ik hoop dat dit elkaar het compenseert.
-
Bedankt Piet, nog ruim de tijd om te sparen dus ;D
-
@ piet
komen de koninklijke rijtuig SR8 en SR9 ook voor tijdperk 4?
-
Lijkt mij gezien de aangekondigde EX10059 50 84 38-37 082-9 wel logisch :)
Maar Piet weet of het echt zo is ;D
(Voor tp III hebben we dan de D6 en SR7 nog nodig ;) )
-
tijdperk IV koninklijk en groene tijdperk III worden aangekondigd.
-
Lijkt mij gezien de aangekondigde EX10059 50 84 38-37 082-9 wel logisch :)
Voor bij die Plan K is voor de SR8 en SR9 de tijdperk IVb met buisbalgen nodig.
Piet zal vast wel kunnen vertellen of de aangekondigde rijtuigen tijdperk IVa met vouwbalgen of tijdperk IVb met buisbalgen betreft.
-
Nou, volgens mij heeft Piet een keer gezegd dat er een hele set voor de koninklijke trein zou komen. Of moet ik dat begeleidingsrijtuig apart kopen?
-
beide zullen komen. Eerst komt de IVa
-
Ik begreep juist dat het begeleidingsrijtuig wel los komt. Dat rijtuig kende volgens mij ook enkele inzetten zonder de koninklijke rijtuigen.
Hopelijk is dat niet op basis van dezelfde tekeningen als die van Heris, want het rijgedrag van die dingen is ehmmm... niet bepaald geweldig.
Heb hier een dotje Heris plan N rijtuigen maar die lopen toch echt wel netjes op de testbaan. Kennelijk waren er dus minder goede batches van. Ik zie verder ook geen reden ze die te vervangen door nieuwe, maar laten we eerst afwachten wat ET er van gaat bakken.