Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Hatsune Miku
Vandaag om 21:06:08
Rail away door borotof
Vandaag om 21:05:55
Roco 290 digtaliseren door Ferdinand Bogman
Vandaag om 20:55:11
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 20:45:48
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 20:44:18
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 20:43:59
EX-CSB1 DCC Centrale door bask185
Vandaag om 20:33:11
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Rick
Vandaag om 20:28:09
Nahmertaler Kleinbahn door NS264
Vandaag om 20:17:45
US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 20:12:21
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door klusser
Vandaag om 20:00:44
Minibaan Visserskaai H0 door NS264
Vandaag om 19:27:49
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 19:01:43
Zee. Land. door Huup
Vandaag om 18:40:25
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor door Jelle1969
Vandaag om 18:04:54
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Eric v C
Vandaag om 17:41:46
PEC Postrijtuig koppelen met ander materieel zonder Scharfenbergkoppeling. door Ronald A.
Vandaag om 17:05:10
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:02:10
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 16:44:19
Modelspoorbaan van Einte door daan2353
Vandaag om 16:32:06
13 en 14 december PFT-TSP naar Aachen door Seinhuis
Vandaag om 15:45:55
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan door daan2353
Vandaag om 15:24:37
Marklin 3037 E41 pantograaf stuk. door Gabriël Bergsma
Vandaag om 15:09:34
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
Vandaag om 15:04:18
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 14:40:19
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
Vandaag om 14:31:52
Hoe maak ik de stroomvoerende koppeling van een Fleischmann Plan V los? door Jeroen Water
Vandaag om 13:58:39
Fleischmann 741005 BR 601 DB samenstellen? door maartenvdb
Vandaag om 11:15:34
Frans loodsje et cetera door Noordernet
Vandaag om 11:08:45
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Theo Mol
Vandaag om 10:29:37
  

Auteur Topic: Containervervoer bij Deutsche Reichsbahn  (gelezen 12354 keer)

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4081
Re: Containervervoer bij Deutsche Reichsbahn
« Reactie #60 Gepost op: 15 January 2021, 18:23:32 »
Ja, en dan de DR versie van de Ks.  Die heeft Roco, bijv 76998, 66610, 66769
« Laatst bewerkt op: 15 January 2021, 19:09:36 door Falkenberg »

Stefan88

  • Offline Offline
  • Berichten: 770
Re: Containervervoer bij Deutsche Reichsbahn
« Reactie #61 Gepost op: 15 January 2021, 22:07:20 »
Heb deze bemachtigd
Piko 54168




Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4835
    • Filmpjes op YouTube
Re: Containervervoer bij Deutsche Reichsbahn
« Reactie #62 Gepost op: 16 January 2021, 08:21:14 »
Kijk, het begin is er!  (y)
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4081
Re: Containervervoer bij Deutsche Reichsbahn
« Reactie #63 Gepost op: 16 January 2021, 09:19:03 »
Wil je nog wat containers van de socialistische broederstaten, vind je die hier

Stefan88

  • Offline Offline
  • Berichten: 770
Re: Containervervoer bij Deutsche Reichsbahn
« Reactie #64 Gepost op: 16 January 2021, 11:06:57 »
Wilde het in eerste instantie doen met de containers die ik had
Maar na nog wat meer onderzoek concludeer ik dat maersk de enige van de 3 is die toen al met dat logo
MSC en HANJIN niet
Dus de keuze wordt maersk en dan de 3 containers op dat piko model vind ik ook een leuke toevoeging zeker die 10 voetjes
De 40ft zag je ook niet veel toen dus die gaan er ook deels uit


Las op een Duits forum dat de containers vaak op de kop stonden met de deuren naar het midden zodat er gelost kon worden op de wagon als er geen kraan was uiteraard kon dat alleen als er in het midden geen containers stond

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3368
Re: Containervervoer bij Deutsche Reichsbahn
« Reactie #65 Gepost op: 16 January 2021, 12:31:08 »
Maersk was tot 1996 een zelfstandige rederij dus die kan wel in tijdperk 4.

Maar ik zou toch wat terughoudend zijn met dergelijke containers. Ik kan je zeggen uit eigen waarneming dat de meeste containers die in de DDR te zien waren geen firmanamen of logo's hadden.
Groeten,
Richard

Stefan88

  • Offline Offline
  • Berichten: 770
Re: Containervervoer bij Deutsche Reichsbahn
« Reactie #66 Gepost op: 16 January 2021, 12:35:14 »
Daar ben ik mezelf ook van bewust
Het meeste was kaal zonder grote naam erop
Maar ga het wel even zien
De meeste containers doe ik van de hand

Stefan88

  • Offline Offline
  • Berichten: 770
Re: Containervervoer bij Deutsche Reichsbahn
« Reactie #67 Gepost op: 16 January 2021, 15:04:18 »



Nog eentje

Stefan88

  • Offline Offline
  • Berichten: 770
Re: Containervervoer bij Deutsche Reichsbahn
« Reactie #68 Gepost op: 18 January 2021, 16:17:46 »
En nog 2 van deze erbij



Stefan88

  • Offline Offline
  • Berichten: 770
Re: Containervervoer bij Deutsche Reichsbahn
« Reactie #69 Gepost op: 22 January 2021, 08:13:53 »
de eerste is binnen een piko met 2x 10ft en 1x 20ft
leuke wagens wel even slikken als je b models en roco gewend bent maar met rongen erop smoelt het stuk beter
ook bezig geweest met 3 kbsjes die ik nog had welliswaar db varianten maar gek genoeg staat dat er niet op
dus die gaat dienst doen totdat ik echte dr gevonden heb


ook heb ik zojuist 4 communistische dozen besteld voor op het oostbloktreintje
want de containers die ik heb kunnen eigenlijk niet (msc,hanjin,hamburg sud,maersk)

Stefan88

  • Offline Offline
  • Berichten: 770
Re: Containervervoer bij Deutsche Reichsbahn
« Reactie #70 Gepost op: 21 February 2021, 20:58:44 »
Afgelopen dagen de containers uit Letland binnen gekregen
Zijn gewoon container van niet al te beste kwaliteit met afwrijfdecals
Jammer had er toch meer van verwacht maar het is altijd beter dan wat piko mee geeft op de wagens

hooidonk

  • Offline Offline
  • Berichten: 492
Re: Containervervoer bij Deutsche Reichsbahn
« Reactie #71 Gepost op: 17 May 2021, 07:58:56 »
Hallo allen,

Ik heb ook een paar van deze Piko RGS 3910 wagons met rood DB logo.

En ik was benieuwd of deze ook buiten het oude DDR kwamen, zoals in West Duitsland of zelfs Nederland?

Bedankt!
Het aanrechtbaantje: van Gasfornuis Noord tot Gootsteen CS

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4835
    • Filmpjes op YouTube
Re: Containervervoer bij Deutsche Reichsbahn
« Reactie #72 Gepost op: 17 May 2021, 08:01:39 »
Je bedoelt het rood/witte DB AG-logo, geldig vanaf 1994? Die werden "Bundesweit" ingezet na de Wende, inzet in NL heb ik zo geen voorbeelden van.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

hooidonk

  • Offline Offline
  • Berichten: 492
Re: Containervervoer bij Deutsche Reichsbahn
« Reactie #73 Gepost op: 17 May 2021, 16:38:03 »
Volgens mij is het inderdaad logo, Arjan.

Hierbij nog een foto van het beest:



Het zou mooi zijn als deze inderdaad ook 'bundesweit' of zelfs 'über die Grenze' kwamen.
Die reden dan waarschijnlijk in treinen met allerlei types? Of probeerden ze daar wel eenheid in te krijgen?
Het aanrechtbaantje: van Gasfornuis Noord tot Gootsteen CS

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4835
    • Filmpjes op YouTube
Re: Containervervoer bij Deutsche Reichsbahn
« Reactie #74 Gepost op: 17 May 2021, 17:04:28 »
Klopt, dat is het DB AG-logo  (y)

Ik heb de onvolprezen "die Guterwagen der DB AG stand 1998" van Stefan Carstens er eens bij gepakt. Je gaat er niet heel vrolijk van worden vrees ik, als er al inzet van dergelijke wagens op Neerlands sporen is geweest dan was dit maar kort en sporadisch. Vanaf 1994 zijn ze al begonnen met het verwijderen van het bordes en de handrem. Dat zal niet direct bij alle wagens zijn gebeurd, tegelijk zijn er ook al een hoop buiten dienst gesteld (ten gunste van andere typen wagens uit dezelfde categorie die zijn later zijn gemaakt) en zijn de meeste wagens van dit type ingezet voor dienstvervoer zoals voor dwarsliggers en oude spoorstukken. In het dienstvervoer hebben de wagens ook wat meer te lijden, dus in meestal is dat ook aan het eind van de levensfase.

Dat er veel zijn gesloopt geeft de deelserie Rs668 wel aan. Tussen 1968 en 1971 zijn er voor de DR 530 gebouwd, 1994 kwamen er nog 443 naar de DB AG, en eind 1997 waren er nog 3...

De in het boek aangegeven foto's geven ook alleen wagens weer voor infravervoer trouwens.

Samengevat denk ik dat de wagen van Piko past in de korte overgangsperiode net na de oprichting van de DB AG en binnen de voormalige DDR is ingezet voor containervervoer en wellicht nog voor "nieuw" vervoer naar de voormalige BRD, maar dat de kans op inzet naar NL helaas niet heel groot is geweest.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT