In mijn reactie 6 vraag ik of het probleem onderdeel uitmaakt van een keerlus. In jouw reactie 8 ontken je dat. Dus je zet mij/ons wel op een verkeerd been !
Is het T1 baanvak lang genoeg voor 3 treinen ? Dan kun je na het passeren van wissel 1 (of 10) zoals door jou voorgesteld de andere wissel (10 of 1) om laten zetten. Dat klopt dus wel. Dan komt de trein (loc) in een middenstuk dat (via bezetmelding) de andere wissel ook bedient, dus dat T1 van beide zijden niet meer ingereden kan worden. Voor zover ik in de tekening kan zien dus beide op afbuigend. Daar zou T1 lang genoeg voor moeten zijn.Daarmee vervang je de voorgestelde 2 extra bezetmeldingen door 1. Bij T2 gaat dit in ieder geval niet op, omdat deze maar 1 trein kan bevatten.ook in T2 zou een kort detectiestuk in het midden van de tunnel gebruikt kunnen worden. T2 heeft een lengte van meer dan 2 treinen, voor zover ik kan zien. Klopt dat ?
Zowel bij wissel 11-12 als bij 4 heb je maar 1 ABC sectie. Neem even wissel 11-12. Je hebt alleen ABC in het middelste stations spoor. Maar als wissel 10 of wissel 8-9 naar wissel 11-12 staan, maar wissel 11-12 staat niet in de juiste stand, dan zouden daar toch ook ABC stukken moeten zitten in het buitenste en binnenste stations spoor ? Datzelfde geldt bij wissel 4 en 5, ook in combinatie met 3. In een later stadium (moet nog over nagedacht worden) kunnen deze stukken mogelijk ook ingezet worden ter beveiliging van wegrijden vanaf het station richting een bezet baanvak of tegemoet komende trein.
Dus er moet minimaal 1 wagon zijn achterin de trein die iets van stroom trekt.
... er zijn verder geen stroomgeleidende wagons
Dat is de detector die het hele spoor in de tunnel t/m de wissels detecteert.