Dat doen wij tegenwoordig niet meer, jij wel?
Morgen is het de grote dag en komen, als alles meezit en vooral meewerkt, de eerste 2 TEE rijtuigen naar ons museum. Wij gaan o.a. met Live streams jullie op de hoogte te houden. Het ligt in de verwachting dat het eerste rijtuig rond 13.00 uur aan de Lucas Bolsstraat 7 in Nieuw-Vennep verschijnt Vanwege dit heugelijke feit is vandaag ons museum geopend terwijl dat anders niet het geval zou zijn. Wij zouden het erg leuk vinden als jullie gelijk ons bijzondere museum zouden bezoeken, terwijl de TEE er nog niet is. Neem daar ong. 2 uur voor. Met jullie komst en bezoek groeit de waarde van ons museum en onderbouwt dat subsidie aanvragen voor projecten zoals die van de TEE trein ! Vanaf 10.00 uur tot 17.00 uur zijn wij geopend. Graag tot ziens in Nieuw-Vennep.Vanzelfsprekend gelden voor maandag en dinsdag wat andere regels op het terrein dan normaal. Dat is vanwege de grote kranen en diepladers die er zullen staan en gaan komen Kijk daarom goed uit en pas vooral op je eigen veiligheid ! En luister en handel svp naar de aanwijzingen van onze verkeersbegeleiders en suppoosten.Laten we er samen een bijzonder en heugelijk moment voor ons allen van maken. En vergeet niet, zonder jullie steun bestaat het TEE-project niet ! Blijf ons steunen zoals in de afgelopen week toen er opnieuw € 2.500,- op onze bankrekening is gestort. Hoe geweldig vinden wij dit ! Rest nu nog een gat van € 5.000,- voor FASE 1. Wat zouden wij graag, dinsdagmiddag bij aankomst van het 5e rijtuig, dit gat willen dichten en samen met jullie kunnen zeggen dat wij met succes FASE 1 af hebben kunnen ronden. Help jij mee ? Steun ons TEE-team met een mooie bijdrage op bankrekening ;NL30RABO0332657523 t.n.v. Stichting Nederlands Transport Museum onder vermelding van "bijdrage TEE project".of ga naar de NTM GO-FUND-ME paginahttps://www.gofundme.com/f/aankoop-teetrein-fase-1
Mss zouden we s allemaal een bezoekje moeten brengen aan het museum , zodra het stel daar staat.Vinden ze daar vast fijn.
Het plan is dat er 1 stuurstand binnen komt te staan, maar het is natuurlijk de vraag of de ingang hoog genoeg is.
Heb ik nog wel een ander vraagje,waarom is dat ene rijtuig uit dat TEE treinstel gehaald en daarna nooit meer er terug in geplaatst ??
Rest me gelijk een andere vraag.1 stuurstand binnen,waar gaat de rest dan gestald worden ?
Verder ken ik de toestand van het/de NTM gebouw(en) niet,maar het klinkt alsof men tijdens de bouw ervan erg lage deurtjes heeft geplaatst en niet echt vooruit heeft gekeken van wat er mogelijk in de toekomst nog is naar binnen "zou moeten kunnen"Ik bedoel de afmetingen van normaal rail materieel verschilt toch niet heel erg,dus zou een TEE,toch moeten kunnen ?Of is dit een geval mooi bedacht maar slecht doordacht ?Als je spoor materieel in een museum wilt plaatsen en dat kan niet per spoor naar binnen rollen,omdat dat er buiten niet ligt,dan reken je toch hoogte vrachtwagen en diepladers mee in de formule voor je deuren,als je later iets spoors tentoon wilt stellen binnen ?Vergis ik me met die conclusie ?
Vergis ik me met die conclusie ?
Hoezo denk je dat men bij de oude Bols fabriek, waar het NTM zit, bij de bouw in 1969 rekening hield met spoorvoertuigen?
Transport TEE | Ak 1002 by Spoorwegensoest, on FlickrVandaag werden de eerste twee TEE bakken overgebracht naar Nieuw-Vennep.
HalloOmgekeerd: waarom huur/koop/lease je als transportmuseum! een gebouw waar je geen railvoertuigen naar binnen krijgt?Zo vreemd is de conclusie dus helemaal niet.Bart