Is dit een natte vingerwerk sommetje of de daadwerkelijke kosten?Voor transport vindt ik dit best hoge kosten, waar gaat al dat geld naar toe?Huren van loc en bepaalde kosten om van het spoor gebruik te maken om van A naar B te gaan.Wat voor soort kosten mis ik nog om die 50K te halen?
Stichting Crew
Inderdaad een uitdaging welke anno 2021 niet sluitend te krijgen is. Als er geld te verdienen zou zijn zouden clubs als de NVBS, VSM, Spoorforum, SHD, Stichting Crew en Chartertrains allemaal leuke inkomsten kunnen genereren. Maar (niet) vreemd genoeg, die clubs organiseren ook niets meer. Gewoon geen cent aan te verdienen, al zit de trein helemaal vol.
Een netjes opgeverfd treinstel in een loods in de Haarlemmermeer zal op termijn het hoogst haalbare zijn. En dat zou al erg mooi zijn.Veelal zijn pessimisten ook realisten.Vraag eens aan de mannen achter bijvoorbeeld de WG 1501 waarom die loc, zo ongeveer rijvaardig, in erg goede staat en compleet, toch van armoede het museum ingeschoven is.En nee, dit draait veelal helemaal niet over geld en subsidies, was dat het probleem maar.Het gaat bijna altijd over eisen, goedkeuringen en regelgeving rond toelating op het HRN.Dan moet je als club bijvoorbeeld de gespecificeerde onderhoudsrapporten overleggen van de afgelopen 25 jaar, wat in Deutschland het betriebsbuch heet.Ik hoop dat ze het hebben van elk rijtuig.......
Is in juli nog twee dagen op pad geweest met de NS 151 met betalende deelnemers.
TEE update transporttijden:Donderdagavond 19 augustus worden de 4 TEE-rijtuigen van de Dijksgracht naar de Watergraafsmeer overgebracht. In de ochtend van vrijdag 20 augustus wordt het 5e rijtuig in de trein geplaatst waarna in de loop van de middag of vroege avond de 5 TEE rijtuigen via het Amsterdamse Centraal Station naar de Zaanstraat worden overgebracht. Op maandag 23 augustus en dinsdag 24 augustus worden de 5 wagenbakken en 10 draaistellen op diepladers overgeladen en vervolgens naar het N.T.M. aan de Lucas Bolsstraat 7 in Nieuw-Vennep getransporteerd. 1 konvooi per dag, bestaande uit 2 of 3 wagenbakken. De wagons worden vóór het museum neergezet, er is beperkte ruimte om te fotograferen en te filmen. Voor de veiligheid schermen wij het ‘werkgebied’ waar de kranen staan gedeeltelijk af.Het TEE-team krijgt inmiddels veel vragen over de exacte transporttijden voor deze dagen. Helaas moeten wij het antwoord daarop, op zijn minst voor het RAILtransport, schuldig blijven omdat deze enerzijds pas op het laatste moment bekend worden gemaakt en anderzijds deze niet gepubliceerd mogen worden i.v.m. de spoorveiligheid. De verwachting van Prorail is namelijk dat er erg veel belangstelling zal zijn voor dit bijzondere transport en men wil waken voor gevaarlijke situaties op perrons of zelfs daarbuiten. Wij als museum conformeren ons uiteraard aan deze opdracht. Ook is het zo dat de dienstregeling facultatief is, wat betekent dat deze aangepast wordt naar de situatie of het moment. Als het rangeerwerk op vrijdag meezit dan zal de trein eerder gaan rijden, zit het tegen dan wordt het later. Dat kan variëren van een half uur, tot enige uren. Daarnaast zijn alle genoemde locaties volledig beveiligd en niet toegankelijk voor het publiek.Wij pogen voor het WEGtransport, begin volgende week, nog een indicatie af te geven over de transporttijden en de route die verreden zal gaan worden. Dit is afhankelijk van de te verkrijgen vergunning en de tijden die daarin worden toegekend waarbinnen het transport dient te worden verreden. Het kan zelfs betekenen dat dit s'nachts gaat gebeuren !Wij kunnen ons enige teleurstelling voorstellen maar hopen dat er toch begrip is voor het aspect veiligheid bij dit bijzondere transport. Denk dus ook om de eigen veiligheid en vraag je altijd af of een foto of filmopname een risico waard is !
Op deze rit werd nogal wat geld bijgelegd door een "sponsor uit de sector van het roestrijden", dus van enige winst was geen sprake.
pfff, wat is dit toch een zuur forum af en toe
Transport van 5 bakken TEE van Amsterdam Zaanstraat naar Nieuw Vennep over de de weg.Die 50.000 wordt expliciet genoemd op de crowdfundingspagina en in verscheidene berichten op de Feestboekpagina van de TEE.
Een stel dat is bedoeld voor lange afstanden op hoofdlijnen heen en weer laten pendelen op een museumlijntje. Brrrr. Ik ben voor nieuwbouw van een motorwagen, maar dan volgepropt met accu's. Ben bang dat zoiets in deze tijden zou leiden tot dreigementen.We zien het wel.