Aan de onderkant van LGB wissels zitten wat verbindingsbanen die je los kan schroeven, zelf nooit geprobeerd maar ik denk dat je daar wel iets mee kan regelen.Ikzelf heb dat anders opgelost: een aantal van die korte rails waar het spoortje onderbroken is voorzien van wat simpele 220V snoerschakelaars. Dan kan je door het omzetten van de schakelaar een stuk spoor stroomloos zetten.KoenEdit: als je wilt kan ik er wel een foto van maken
Welkom!Je bedoelt de "denkende wissels" van Fleischmann? Ik ken ze zelf van de oude 2.5mm rails.Daar moest een draadbrugje weggehaald worden maar ik weet niet of dat bij LGB ook zo werkt.
LGB heeft daar een andere optie voor. Als je de LGB wisselaandrijvingen gebruikt kun je daar een schakkelkastje aan koppelen. daarmee kun je dan zaken schakelen zoals b.v. een stuk rails stroomloos.als voorbeeld hier een link.Zou niet de wissels zelfdenkend maken. Die functionaliteit zit er niet in, en zeker als je buiten gaat rijden krijg je anders problemen dat de wisseltong niet goed genoeg contact maakt om de trein te laten rijden.Groet,Roelco
Bij zo'n zelfdenkende wissel gaat het contact via de zijkant van de wisseltong en het verschil hier is dat je zegt dat je ze buiten wil gebruiken. Dan heb ik al een vermoeden wat er na een tijdje gaat gebeuren, slecht contact... Mijn advies zou zijn een magneetje in de stelbalk te doen met een reedcontact erlangs, daarmee stuur je over een relais 2 geïsoleerde secties aan achter de wissel. Voor buiten zal dat bedrijfszekerder zijn en dan heb je toch een zelfdenkende wissel.