Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 15:56:35
Einde Koemo ballast ??? door Frank 123
Vandaag om 15:53:53
LS Models 2024 door Dave.......
Vandaag om 15:49:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
Vandaag om 15:30:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door martijnhaman
Vandaag om 15:17:25
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door Falkenberg
Vandaag om 14:43:38
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 14:39:25
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Jeroen Trainz
Vandaag om 14:12:50
ACME 2024 met NS ICNG! door Daan!
Vandaag om 14:09:36
"Nederlandse" modellen door ArjanB
Vandaag om 14:07:20
Aachenau West door wob
Vandaag om 13:41:33
Openen Lima Hondekop door Pauldg
Vandaag om 13:08:22
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door tothebeach
Vandaag om 11:11:37
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 10:52:24
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door JeroenM.
Vandaag om 10:24:06
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:02:44
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:43:30
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Frans
Vandaag om 09:27:24
Baan in Los Angeles door Jelmer
Vandaag om 08:56:38
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:55:03
Bouw van materieel 40 treinstellen door Jelmer
Vandaag om 08:48:06
NS 8400 van Werps door Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner door Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
18 april 2024, 23:02:30
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Rob Ellerman
18 april 2024, 22:37:44
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
18 april 2024, 21:09:01
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MichielB
18 april 2024, 20:24:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
18 april 2024, 20:05:30
20 en 21 april MobExpo door renenstimpie
18 april 2024, 18:53:42
  

Auteur Topic: Niet meer overstappen voor Duitsland: Eindhoven wordt een internat. knooppunt  (gelezen 3713 keer)

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7812
Re: Niet meer overstappen voor Duitsland: Eindhoven wordt een internat. knooppunt
« Reactie #15 Gepost op: 27 september 2020, 11:26:47 »
Volgens mij zijn de wissels en andere kopsporen nu losgekoppeld van de doorgaande sporen.
Volgens google maps niet. De huidige view is van 2020. Ziet er nog aardig intact uit. En anders is het natuurlijk ook zo weer aangesloten. En ze hebben nog een paar jaar om dat voor elkaar te krijgen  :angel:
Gr.
Eric

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3868
Re: Niet meer overstappen voor Duitsland: Eindhoven wordt een internat. knooppunt
« Reactie #16 Gepost op: 27 september 2020, 11:28:49 »
Jij gaat op googlemaps ook niet zien of een wissel geklemd is ;)

Een deel is namelijk geklemd, en van deel zijn de tongen en puntstukken uitgenomen waarmee het keerspoor geïsoleerd en onbereikbaar is.

Station Best als eindpunt ????

In een  tunnel, met 4 sporen ???

Een paar kilometer verder in Boxtel hebben ze wat meer wissels.

Maar zover kijkt de ambtenaar niet.

Groeten, Alexander
Wissels zijn soms niet het belangrijkste om een trein ergens te kunnen laten keren.

(perron) capaciteit tussen de andere treindiensten door kan daar net zo doorslaggevend in zijn of iets wel kan.
« Laatst bewerkt op: 27 september 2020, 11:30:54 door Thom »

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7812
Re: Niet meer overstappen voor Duitsland: Eindhoven wordt een internat. knooppunt
« Reactie #17 Gepost op: 27 september 2020, 11:38:35 »
Dat klopt. ;D
Maar dan is alles nog wel min of meer aanwezig.
Is wat anders dan dat de boel losgekoppeld is van de andere sporen. Dat suggereert dat wissels verwijderd zijn. En dat is niet het geval.
En is het redelijk simpel om dat weer te herstellen.
Gr.
Eric

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8057
  • Spoor N
Re: Niet meer overstappen voor Duitsland: Eindhoven wordt een internat. knooppunt
« Reactie #18 Gepost op: 27 september 2020, 12:07:32 »
Wissels zijn soms niet het belangrijkste om een trein ergens te kunnen laten keren.

(perron) capaciteit tussen de andere treindiensten door kan daar net zo doorslaggevend in zijn of iets wel kan.
Precies, dat stond al in een artikel van een jaar geleden, https://www.somda.nl/forum/14804/p706024/ic-eindhoven-duesseldorf/ waar gesproken wordt over het keerspoor bij Best. En anders rijdt men toch door naar Kijfhoek, daar liggen nog meer wissels en daar gaat het kennelijk om.  :)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re: Niet meer overstappen voor Duitsland: Eindhoven wordt een internat. knooppunt
« Reactie #19 Gepost op: 27 september 2020, 12:36:13 »


Is wat anders dan dat de boel losgekoppeld is van de andere sporen. Dat suggereert dat wissels verwijderd zijn. En dat is niet het geval.

Als het allemaal niet waar is mag jij uitleggen hoe je van het kopspoor op spoor 4 van station Best moet komen...
Op het kennelijk heilige Google zie je nota bene twee stukken recht spoor met verse betonnen dwarsliggers liggen, in het verlengde van elkaar in spoor 3 en 4.



Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk

Meer NS in spoor 1!

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8057
  • Spoor N
Re: Niet meer overstappen voor Duitsland: Eindhoven wordt een internat. knooppunt
« Reactie #20 Gepost op: 27 september 2020, 13:21:41 »
Dat is hier? In de verbinding tussen spoor 1 en 2 ontbreekt ook nog wat zo te zien. Is het een probleem om alleen via de binnensporen naar het kopspoor te kunnen of moet dat echt via de buiten (IC) sporen?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4142
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Niet meer overstappen voor Duitsland: Eindhoven wordt een internat. knooppunt
« Reactie #21 Gepost op: 27 september 2020, 13:24:23 »
Op 1:06:42 zie ik een mooi keerspoor dat op de beide middelste sporen aansluit!

https://www.youtube.com/watch?v=nWl7-ZtW8oc

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8057
  • Spoor N
Re: Niet meer overstappen voor Duitsland: Eindhoven wordt een internat. knooppunt
« Reactie #22 Gepost op: 27 september 2020, 13:29:33 »
Dat zie je toch echt verkeerd, kijk maar goed op 1:06:55. ;)

Screenshot van de film:
« Laatst bewerkt op: 27 september 2020, 13:33:22 door Rick »
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4142
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Niet meer overstappen voor Duitsland: Eindhoven wordt een internat. knooppunt
« Reactie #23 Gepost op: 27 september 2020, 13:40:59 »
Je hebt gelijk. Afijn, 1 wisseltje erin dan.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3868
Re: Niet meer overstappen voor Duitsland: Eindhoven wordt een internat. knooppunt
« Reactie #24 Gepost op: 28 september 2020, 00:43:01 »
Dat klopt. ;D
Maar dan is alles nog wel min of meer aanwezig.
Is wat anders dan dat de boel losgekoppeld is van de andere sporen. Dat suggereert dat wissels verwijderd zijn. En dat is niet het geval.
En is het redelijk simpel om dat weer te herstellen.
Als de wisseltongen, hartstukken verdwenen zijn en vervangen zijn door recht spoorsecties dan noem ik dat niet 'min of meer aanwezig' maar is gewoon 90% van het wissel verdwenen en dat vind ik toch wel aardig losgekoppeld ook :)

Tuurlijk is dat terug te leggen, maar dat kost je wel de nodige buiten dienst stellingen. Uiteindelijk zijn van 9 wissels de tongen en hartstukken weg en liggen er 4 geklemd.
« Laatst bewerkt op: 28 september 2020, 00:46:32 door Thom »

VvKan

  • Gast
Re: Niet meer overstappen voor Duitsland: Eindhoven wordt een internat. knooppunt
« Reactie #25 Gepost op: 28 september 2020, 11:40:22 »

Alsof de reizigers die in de High-tech metropool moeten zijn de trein nemen.
Ja, gelukkig steeds meer.  Ook steeds meer zakelijke reizigers.
Eindhoven heeft een vliegveld
voor de kortere vliegafstanden totaal oninteressant gezien aan-en afvoertijd en in/uitchecktijden
  een prima bereikbaarheid met het wegennet zodat ze met hun tesla daar heen kunnen tuffen.
  Ooit bij Eindhoven met de auto geweest ?  En, beviel het ?   Van mijn ex-werkgever naar huis is ongeveer 20 minuten fietsen, druk of niet druk.  Met de auto minimaal 30 minuten (niet druk) tot 1uur 1 kwartier (normale dagelijkse drukte in de spitstijden) Voor de duidelijkheid: het gaat om ongeveer 7 kilometer ! Spitstijden zijn dan 07.00 tot 10.00  en  15.00 tot 18.30 uur. Vraag eens bij mensen van de chipsmachinefabrikant in Veldhoven en bij mensen in de hele oostelijke Kempen.

Momenteel valt alles nogal mee, omdat veel mensen, juist in de High-tech nu thuis werken.  Kom nu dus gerust met trein (rijdt)  vliegtuig (vliegen bijna niet)  of auto (rijden redelijk mogelijk),  of voor de korte afstanden:  neem de (snel)fiets.

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1174
Re: Niet meer overstappen voor Duitsland: Eindhoven wordt een internat. knooppunt
« Reactie #26 Gepost op: 28 september 2020, 12:09:26 »
...begin van de zomer is er te Best nog eea aan wissels verdwenen en de bovenleiding naar en op het kopspoor is ook zoekgeraakt.

Mvg

Sander.
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!