Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 12:34:48
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 12:26:32
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 12:25:58
365 "Het is weekend foto's" door Prutsert
Vandaag om 12:18:05
Vreemd probleem door RobVille
Vandaag om 11:52:37
S88n bus splitsen door Dave.......
Vandaag om 11:47:45
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door hervé
Vandaag om 11:20:13
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Jelmer
Vandaag om 10:45:11
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 10:26:32
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 10:11:10
Licht op Roco BR52 is niet (ana)logisch.. door Martijn1974
Vandaag om 09:58:31
Een NS 5500 knutselen door Bert Senden
Vandaag om 08:59:27
Klein baantje 1200x1200mm door spoorijzer
Vandaag om 08:22:45
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 00:05:15
Lima IRM pimpen door W. Dagevos
09 July 2025, 23:52:58
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Scratchbuilt
09 July 2025, 22:49:12
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
09 July 2025, 22:46:39
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
09 July 2025, 21:45:37
Zelfbouw draaischijf 3D printer - Rocrail WIO Raspberry Pico (W) door AlbertG
09 July 2025, 21:15:36
Lagers vervangen DJH NS 3300 door Tomasso
09 July 2025, 20:22:35
De Projecten van RetroJack door Wim Vink
09 July 2025, 19:58:57
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door TonM
09 July 2025, 19:40:53
Roco 2025 door Corné81
09 July 2025, 19:35:28
Sfeer op je modelbaan door Frits C
09 July 2025, 19:12:42
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
09 July 2025, 18:17:53
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Torikoos
09 July 2025, 17:48:40
Ronald doet de Fork Challenge! door Torikoos
09 July 2025, 17:34:00
PB Models, ICR-rijtuigen door Ralf Wittkamp
09 July 2025, 15:45:47
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
09 July 2025, 15:40:46
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
09 July 2025, 13:07:13
  

Auteur Topic: Niet meer overstappen voor Duitsland: Eindhoven wordt een internat. knooppunt  (gelezen 4162 keer)

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8105
Re: Niet meer overstappen voor Duitsland: Eindhoven wordt een internat. knooppunt
« Reactie #15 Gepost op: 27 September 2020, 11:26:47 »
Volgens mij zijn de wissels en andere kopsporen nu losgekoppeld van de doorgaande sporen.
Volgens google maps niet. De huidige view is van 2020. Ziet er nog aardig intact uit. En anders is het natuurlijk ook zo weer aangesloten. En ze hebben nog een paar jaar om dat voor elkaar te krijgen  :angel:
Gr.
Eric

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4049
Re: Niet meer overstappen voor Duitsland: Eindhoven wordt een internat. knooppunt
« Reactie #16 Gepost op: 27 September 2020, 11:28:49 »
Jij gaat op googlemaps ook niet zien of een wissel geklemd is ;)

Een deel is namelijk geklemd, en van deel zijn de tongen en puntstukken uitgenomen waarmee het keerspoor geïsoleerd en onbereikbaar is.

Station Best als eindpunt ????

In een  tunnel, met 4 sporen ???

Een paar kilometer verder in Boxtel hebben ze wat meer wissels.

Maar zover kijkt de ambtenaar niet.

Groeten, Alexander
Wissels zijn soms niet het belangrijkste om een trein ergens te kunnen laten keren.

(perron) capaciteit tussen de andere treindiensten door kan daar net zo doorslaggevend in zijn of iets wel kan.
« Laatst bewerkt op: 27 September 2020, 11:30:54 door Thom »

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8105
Re: Niet meer overstappen voor Duitsland: Eindhoven wordt een internat. knooppunt
« Reactie #17 Gepost op: 27 September 2020, 11:38:35 »
Dat klopt. ;D
Maar dan is alles nog wel min of meer aanwezig.
Is wat anders dan dat de boel losgekoppeld is van de andere sporen. Dat suggereert dat wissels verwijderd zijn. En dat is niet het geval.
En is het redelijk simpel om dat weer te herstellen.
Gr.
Eric

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8458
  • Spoor N
Re: Niet meer overstappen voor Duitsland: Eindhoven wordt een internat. knooppunt
« Reactie #18 Gepost op: 27 September 2020, 12:07:32 »
Wissels zijn soms niet het belangrijkste om een trein ergens te kunnen laten keren.

(perron) capaciteit tussen de andere treindiensten door kan daar net zo doorslaggevend in zijn of iets wel kan.
Precies, dat stond al in een artikel van een jaar geleden, https://www.somda.nl/forum/14804/p706024/ic-eindhoven-duesseldorf/ waar gesproken wordt over het keerspoor bij Best. En anders rijdt men toch door naar Kijfhoek, daar liggen nog meer wissels en daar gaat het kennelijk om.  :)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 871
Re: Niet meer overstappen voor Duitsland: Eindhoven wordt een internat. knooppunt
« Reactie #19 Gepost op: 27 September 2020, 12:36:13 »


Is wat anders dan dat de boel losgekoppeld is van de andere sporen. Dat suggereert dat wissels verwijderd zijn. En dat is niet het geval.

Als het allemaal niet waar is mag jij uitleggen hoe je van het kopspoor op spoor 4 van station Best moet komen...
Op het kennelijk heilige Google zie je nota bene twee stukken recht spoor met verse betonnen dwarsliggers liggen, in het verlengde van elkaar in spoor 3 en 4.



Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk

Meer NS in spoor 1!

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8458
  • Spoor N
Re: Niet meer overstappen voor Duitsland: Eindhoven wordt een internat. knooppunt
« Reactie #20 Gepost op: 27 September 2020, 13:21:41 »
Dat is hier? In de verbinding tussen spoor 1 en 2 ontbreekt ook nog wat zo te zien. Is het een probleem om alleen via de binnensporen naar het kopspoor te kunnen of moet dat echt via de buiten (IC) sporen?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4546
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Niet meer overstappen voor Duitsland: Eindhoven wordt een internat. knooppunt
« Reactie #21 Gepost op: 27 September 2020, 13:24:23 »
Op 1:06:42 zie ik een mooi keerspoor dat op de beide middelste sporen aansluit!

https://www.youtube.com/watch?v=nWl7-ZtW8oc

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8458
  • Spoor N
Re: Niet meer overstappen voor Duitsland: Eindhoven wordt een internat. knooppunt
« Reactie #22 Gepost op: 27 September 2020, 13:29:33 »
Dat zie je toch echt verkeerd, kijk maar goed op 1:06:55. ;)

Screenshot van de film:
« Laatst bewerkt op: 27 September 2020, 13:33:22 door Rick »
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4546
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Niet meer overstappen voor Duitsland: Eindhoven wordt een internat. knooppunt
« Reactie #23 Gepost op: 27 September 2020, 13:40:59 »
Je hebt gelijk. Afijn, 1 wisseltje erin dan.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4049
Re: Niet meer overstappen voor Duitsland: Eindhoven wordt een internat. knooppunt
« Reactie #24 Gepost op: 28 September 2020, 00:43:01 »
Dat klopt. ;D
Maar dan is alles nog wel min of meer aanwezig.
Is wat anders dan dat de boel losgekoppeld is van de andere sporen. Dat suggereert dat wissels verwijderd zijn. En dat is niet het geval.
En is het redelijk simpel om dat weer te herstellen.
Als de wisseltongen, hartstukken verdwenen zijn en vervangen zijn door recht spoorsecties dan noem ik dat niet 'min of meer aanwezig' maar is gewoon 90% van het wissel verdwenen en dat vind ik toch wel aardig losgekoppeld ook :)

Tuurlijk is dat terug te leggen, maar dat kost je wel de nodige buiten dienst stellingen. Uiteindelijk zijn van 9 wissels de tongen en hartstukken weg en liggen er 4 geklemd.
« Laatst bewerkt op: 28 September 2020, 00:46:32 door Thom »

VvKan

  • Gast
Re: Niet meer overstappen voor Duitsland: Eindhoven wordt een internat. knooppunt
« Reactie #25 Gepost op: 28 September 2020, 11:40:22 »

Alsof de reizigers die in de High-tech metropool moeten zijn de trein nemen.
Ja, gelukkig steeds meer.  Ook steeds meer zakelijke reizigers.
Eindhoven heeft een vliegveld
voor de kortere vliegafstanden totaal oninteressant gezien aan-en afvoertijd en in/uitchecktijden
  een prima bereikbaarheid met het wegennet zodat ze met hun tesla daar heen kunnen tuffen.
  Ooit bij Eindhoven met de auto geweest ?  En, beviel het ?   Van mijn ex-werkgever naar huis is ongeveer 20 minuten fietsen, druk of niet druk.  Met de auto minimaal 30 minuten (niet druk) tot 1uur 1 kwartier (normale dagelijkse drukte in de spitstijden) Voor de duidelijkheid: het gaat om ongeveer 7 kilometer ! Spitstijden zijn dan 07.00 tot 10.00  en  15.00 tot 18.30 uur. Vraag eens bij mensen van de chipsmachinefabrikant in Veldhoven en bij mensen in de hele oostelijke Kempen.

Momenteel valt alles nogal mee, omdat veel mensen, juist in de High-tech nu thuis werken.  Kom nu dus gerust met trein (rijdt)  vliegtuig (vliegen bijna niet)  of auto (rijden redelijk mogelijk),  of voor de korte afstanden:  neem de (snel)fiets.

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1177
Re: Niet meer overstappen voor Duitsland: Eindhoven wordt een internat. knooppunt
« Reactie #26 Gepost op: 28 September 2020, 12:09:26 »
...begin van de zomer is er te Best nog eea aan wissels verdwenen en de bovenleiding naar en op het kopspoor is ook zoekgeraakt.

Mvg

Sander.
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!