Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 18:21:13
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 18:18:43
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Aachenau West door wob
Vandaag om 17:43:56
digitaal veranderd in 15 jaar door -Anton-
Vandaag om 17:01:53
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 17:00:48
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 16:32:38
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Locatie van foto gezocht door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:21:13
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 12:15:59
Locverlichting dmv micro-LEDS door shay59
Vandaag om 12:07:14
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 11:52:37
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Hans Reints
Vandaag om 11:52:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 11:44:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 11:16:52
Lima IRM pimpen door Railpassie
Vandaag om 11:13:09
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 08:58:50
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 08:33:53
  

Auteur Topic: Piko Benelux hondekop (h0) + Esu Lokpilot 5 - welke instellingen?  (gelezen 5380 keer)

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6684
Re: Piko Benelux hondekop (h0) + Esu Lokpilot 5 - welke instellingen?
« Reactie #15 Gepost op: 11 October 2020, 12:41:18 »
Volgens mij is alleen C1 tussen de motorpolen van belang en kan de rest er uit.


Maar, hoe soldeer je die draden tegen die NEM652 aan? Aan de zijkant van de busjes waar de pennen invallen?


Ja. Maar wel even een kaasprikkertje in het gat zetten om te voorkomen dat het dicht loopt met tin.

Maar waarom doe je dit allemaal, de CV54 truuk volstaat toch?

Gr, Ben.

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4555
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Piko Benelux hondekop (h0) + Esu Lokpilot 5 - welke instellingen?
« Reactie #16 Gepost op: 11 October 2020, 13:20:29 »
Nee, die cv54 truc voldoet toch helaas niet. Bijvoorbeeld in de hoogste rijtrappen wordt de snelheid niet vastgehouden. De motor valt na een paar seconden terug in snelheid, gaat dan weer omhoog naar de hogere snelheid, en na een paar seconden herhaalt het zich weer.

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4555
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Piko Benelux hondekop (h0) + Esu Lokpilot 5 - welke instellingen?
« Reactie #17 Gepost op: 17 October 2020, 14:13:59 »
Eerst dacht ik er te zijn door de instellingen van mijn Piko 2200 met Esu loksound 4 te gebruiken. Nu dat was al een stuk beter beter dan de CV54 truc, maar het moest nog beter kunnen.
Uiteindelijk heb ik de motordraden rechtstreeks aan de NEM 652 aansluiting gesoldeerd, toen nogmaals de CV54 truc toegepast, en...... (y). Kortom, dat wat Biesje@work al zei, en wat ik later zelf ook op een Duits forum tegenkwam, de Lopi 5 en de condensatorenprint van Piko vormen geen gelukkig huwelijk. Gelukkig was het op deze manier redelijk makkelijk op te lossen.     

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 2264
    • Biesje.nl
Re: Piko Benelux hondekop (h0) + Esu Lokpilot 5 - welke instellingen?
« Reactie #18 Gepost op: 17 October 2020, 22:47:09 »
Yay! Ik heb iemand bijna geholpen ;D

Fijn dat het werkt  (y)

Mvg,

Robert (die nu lekker vrij is en niet @work)

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4555
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Piko Benelux hondekop (h0) + Esu Lokpilot 5 - welke instellingen?
« Reactie #19 Gepost op: 18 October 2020, 10:28:45 »
Je doet jezelf tekort. Die condensatoren zijn/waren immers de crux!