Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

S3/6, de grote ontbrekende… door Syb030
Vandaag om 20:44:33
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 20:41:19
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 20:41:04
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 20:39:06
4 ledjes op één voorweerstand? door Herb73
Vandaag om 20:20:53
Problemen met digitale koppeling Roco door De eerste Ivo
Vandaag om 20:20:19
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Ronald Halma
Vandaag om 20:17:13
Wielen bruineren. Hoe? door Ronald Halma
Vandaag om 20:15:55
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief door Vislijn
Vandaag om 20:03:27
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
Vandaag om 19:45:27
Rookgenerator aansluiting op lok NS4808 (ex BR57) door Ferdinand Bogman
Vandaag om 19:20:13
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Keska
Vandaag om 19:05:36
De Projecten van RetroJack door MOVisser
Vandaag om 18:57:25
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 18:52:53
The Summer of 69 door MOVisser
Vandaag om 18:47:31
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:39:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:21:54
Aachenau West door wob
Vandaag om 18:06:47
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
Vandaag om 18:03:11
Betere grip voor Bedroevend locomotiefje door Robert vh Prutsert
Vandaag om 17:37:44
Mijnbouw Indonesië door Frits C
Vandaag om 17:32:43
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 16:38:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:26:07
NS 8800 in spoor 0 door MathynK
Vandaag om 16:22:16
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Daan!
Vandaag om 16:02:41
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 14:02:37
Koploper: missende bezetmelders bij openen "onderhouden lokomotieven" door nederbelg
Vandaag om 12:53:03
Halling aandrijvingen door Dave.......
Vandaag om 12:41:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Eric v C
Vandaag om 12:06:37
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 12:00:31
  

Auteur Topic: Artitec CSA-1, stadsbus  (gelezen 33632 keer)

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5590
Re: Artitec CSA-1, stadsbus
« Reactie #75 Gepost op: 07 September 2020, 09:29:57 »
Nee Joke, WN reed niet met CSA's. Maar je zag vast wel eens HTM CSA's in Delft: als leswagen of als invaller voor lijn 1. Dat gebeurt nu ook wel eens met de huidige bussen. Dus: als je de bus mooi vindt (en dat is het model zeker), gewoon een HTM bus kopen. Als leswagen hoef je er maar twee of drie Preisertjes in te zetten dan, voordelig ;D
Groet, Frank

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10744
Re: Artitec CSA-1, stadsbus
« Reactie #76 Gepost op: 07 September 2020, 09:32:22 »
Als je 'm nou 180 graden om zijn houder draait (dat verbindingstuk tussen spiegel en deel waarmee ie aan de deur zit dus 180 graden gedraaid)? Ik heb het net bij die van mij geprobeerd. Gaat simpel, geen probleem.
Zit de spiegel dan niet achterstevoren?

Vind de bus supermooi, maar vraag me af of die voor Westnederland in Delft heeft gereden, tot nu toe nog geen bewijs gevonden ??? :-\
Volgens mij had WN alleen gele streekbussen. Kwamen er geen HTM stadsbussen in Delft?
No dress rehearsel, this is our life.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5590
Re: Artitec CSA-1, stadsbus
« Reactie #77 Gepost op: 07 September 2020, 09:45:28 »
Tegenwoordig komen er wel regulier HTM bussen in Delft, maar uitsluitend van het nachtnet. Dat bestaat nog niet zo lang in de huidige opzet.
Groet, Frank

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8344
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Artitec CSA-1
« Reactie #78 Gepost op: 07 September 2020, 10:38:50 »
@Marc:
Het zijn mooie bussen geworden.
1 klein foutje zit in de rechter buiten spiegel.
Die is in spiegelbeeld gemaakt.
Met als gevolg dat de spiegel zelf te hoog op de draagarm zit en de chauffeur net de helft van de spiegel kan zien door de deur.
Je zou hem "ondersteboven" kunnen monteren, maar dan moet je wel het draagstangetje weg krabben. De achterkant is nu de spiegel zijde geworden.

Dat ondersteboven monteren kan dus, maar je hoeft het "draagstangetje" niet weg te krabben. Je draait de spiegel gewoon om.

Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Spoor010

  • Offline Offline
  • Berichten: 679
Re: Artitec CSA-1, stadsbus
« Reactie #79 Gepost op: 07 September 2020, 20:02:56 »
Hoi Sven,

Is de spiegel dan niet extra kwetsbaar als je hem ombuigt ?
Maar misschien is het een goed idee.
Met een vriendelijke groet uit Capelle aan den IJssel, Frank.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8703
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Artitec CSA-1, stadsbus
« Reactie #80 Gepost op: 08 September 2020, 09:05:18 »
Overigens, over die spiegel aan de rechterkant die te hoog zit... Als je 'm nou 180 graden om zijn houder draait (dat verbindingstuk tussen spiegel en deel waarmee ie aan de deur zit dus 180 graden gedraaid)? Ik heb het net bij die van mij geprobeerd. Gaat simpel, geen probleem.


Ja, bedacht ik me ook, toen ie al ingelijmd zat en het me opviel ;-)

Kwa kwetsbaarheid, nee, niet. De spiegelhouder komt eerder los van de bus dan dat de spiegel van de spiegelhouder afvalt....
« Laatst bewerkt op: 08 September 2020, 09:08:21 door DE-II »

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8344
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Artitec CSA-1, stadsbus
« Reactie #81 Gepost op: 08 September 2020, 11:00:37 »
Nee hoor, da's nog net zo stevig. Sterker nog: ik had eerst de verkeerde spiegel gedraaid (die links op de foto). Die heb ik teruggedraaid en dacht dat ie dan wel zou afbreken. Maar nee, net zo stevig, zoals je kunt zien op de foto. Alsof er niks gebeurd is.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1489
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Artitec CSA-1, stadsbus
« Reactie #82 Gepost op: 14 September 2020, 10:13:25 »
Ook hier de prachtige Artitec bussen binnen gekomen.


Oorspronkelijk had ik alleen een ENHABO en een RET besteld. Maar wilde toch ook een serie 2 erbij hebben. Daar heb ik een GVB bus van gemaakt met een fictief lijnnummer.







ENHABO omdat ik een tijdje in Zaandam heb gewerkt, RET omdat ik daar geboren ben en mijn vader uit Schiedam kwam, en Amsterdam ligt op een steenworp afstand..

Laat nou net de GVB 301 uit 1966 de allereerste CSA bus van Nederland zijn, en om die reden zelfs nog bestaan als museumbus.
Dus dit is absoluut een versie 1 model en zeker geen versie 2 model.

Ik heb vaak op de 301 gereden en er ook aan gesleuteld. Dat kleine motorluik aan de achterzijde is heel onpraktisch. Vandaar dat later versie 2 ontstaan is, met een groter motorluik.

Michel
« Laatst bewerkt op: 14 September 2020, 21:13:47 door Michel van den Hof »

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8238
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Artitec CSA-1, stadsbus
« Reactie #83 Gepost op: 14 September 2020, 14:47:24 »
O.k. bedankt voor deze info. Voor mij maakt het niet veel uit, maar ik snap dat een ander het liever kloppend heeft.
Het is dat wel raar van Artitec om die bij te voegen op het transfers velletje..
Vr. groeten,
Bob

Michel van den Hof

  • Offline Offline
  • Berichten: 1489
  • Al DEMU lid sinds 2004 (www.demu.org.uk)
Re: Artitec CSA-1, stadsbus
« Reactie #84 Gepost op: 14 September 2020, 21:16:30 »
Ik weet niet of de transfervellen van versie 1 en versie 2 identiek zijn.
Zo niet, dan is misschien onbedoeld het verkeerde vel bijgevoegd. Stonden er nog meer wagenparknummers op?

Spoor010

  • Offline Offline
  • Berichten: 679
Re: Artitec CSA-1, stadsbus
« Reactie #85 Gepost op: 14 September 2020, 23:21:52 »
En zo is het bv niet mogelijk om een CSA1 type 2 van de Ret samen te stellen van een neutraal Artitec model en decals.
De Ret CSA1 type 2 had namelijk de lage ramen uitvoering aan de zijkant !



« Laatst bewerkt op: 14 September 2020, 23:45:41 door Spoor010 »
Met een vriendelijke groet uit Capelle aan den IJssel, Frank.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8238
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Artitec CSA-1, stadsbus
« Reactie #86 Gepost op: 15 September 2020, 09:14:02 »
Dit vel zit erbij:



Zit ook in de "blanco" versie van serie 1
« Laatst bewerkt op: 15 September 2020, 09:15:43 door Bob R. »
Vr. groeten,
Bob

Spoor010

  • Offline Offline
  • Berichten: 679
Re: Artitec CSA-1, stadsbus
« Reactie #87 Gepost op: 15 September 2020, 11:10:55 »
Hallo allemaal,

Is er misschien iemand die het gedeelte van RET decals niet gebruikt ?   ??? (kentekens AB-47-40 en nr's 406)
Dan zou ik deze graag van u overnemen.
Graag een reactie via PB.
Met een vriendelijke groet uit Capelle aan den IJssel, Frank.

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: Artitec CSA-1, stadsbus
« Reactie #88 Gepost op: 15 September 2020, 20:26:32 »
Ik heb de decals over.

Zoek zelf de Amsterdamse  voor geuzenveld en Sloterdijk.
Deze waren van zeer slechte kwaliteit bij de geleverde bus.

Groet
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Eric-Jan Hartstra

  • Offline Offline
  • Berichten: 197
Re: Artitec CSA-1, stadsbus
« Reactie #89 Gepost op: 22 September 2020, 00:40:57 »
Geuzenveld en Sloterdijk? Die staan bij mij niet op het decalvel...
« Laatst bewerkt op: 09 January 2021, 20:07:10 door Bert van Gelder. Reden: Citaat verwijderd. Graag REAGEER-knop gebruiken, NIET de CITAAT-knop »