Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Simplex
Vandaag om 10:01:07
Vraag Lima DDM 149868 handleiding door V200-G2000
Vandaag om 09:59:21
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 09:58:04
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door Eric B
Vandaag om 09:48:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 09:48:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door aad52
Vandaag om 09:44:09
Minder wissels door Eric B
Vandaag om 09:41:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:41:57
Plaatdikte van een rangeerbaan door ruudns
Vandaag om 08:23:41
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Lambert
Vandaag om 07:50:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 07:38:17
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 06:18:08
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
06 September 2025, 23:38:38
6 en 7 september terug naar toen door Wim Vink
06 September 2025, 23:34:38
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Peter Kleton
06 September 2025, 23:05:54
Raadplaatje door Modellbahnwagen
06 September 2025, 21:50:45
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door BartvD
06 September 2025, 20:36:49
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door Huup
06 September 2025, 20:12:59
Deining in Dönsdorf door Basilicum
06 September 2025, 19:19:21
Welke winkel voert deze merken? door Valéry
06 September 2025, 18:55:09
13 en 14 september Pairi Daiza Steam Railway 10 jaar door Seinhuis
06 September 2025, 18:33:55
44 Roco vs 44 Brawa door ES44C4
06 September 2025, 17:57:50
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen door Martijnstein
06 September 2025, 17:56:43
PB Models, ICR-rijtuigen door Wilma1970
06 September 2025, 17:38:35
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
06 September 2025, 17:26:39
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
06 September 2025, 15:22:12
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
06 September 2025, 14:51:46
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud) door AP3737
06 September 2025, 13:47:25
NAM ex USATC MK modelbouw studio kit door orientexpress
06 September 2025, 12:21:06
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door Ad Cleijsen
06 September 2025, 10:24:10
  

Auteur Topic: HSL Eindhoven-Venlo-Düsseldorf haalbaar  (gelezen 5719 keer)

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2790
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: HSL Eindhoven-Venlo-Düsseldorf haalbaar
« Reactie #30 Gepost op: 23 February 2008, 17:24:26 »
Lijkt zo simpel, BDs ombouwen (Belgische beveiliging eruit, Duitse erin), 4-spannings lok 185 TRAXX of 189 ervoor, ander kleurtje erop en gaan.
Zo simpel is dat dus niet, want iedere lok werkt met andere typen stuurstroom. Zo kan een 1800 bijv. niet met een BDs overweg, en de 1700 niet met DDM-1 stuurstanden.
De Bs is speciaal ontworpen voor HLE 11. De cabines lijken ook erg veel op de cabines van de loks.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: HSL Eindhoven-Venlo-Düsseldorf haalbaar
« Reactie #31 Gepost op: 24 February 2008, 00:19:26 »
Het zou mooi zijn als er zoiets als een Regional-Express tussen verschillende Europese landen zou rijden. Vanuit Den Helder zul je niet zo snel in Düsseldorf gaan winkelen, maar vanuit Limburg en Oost-Brabant al heel wat gemakkelijker.

De Europese integratie zie je vooral in de grensstreken vorm aannemen. Ga maar eens naar Maastricht, je breekt de nek over de Belgische nummerborden (en in iets mindere mate, Duitse nummerborden). Aan de andere kant zie je erg veel gele Nederlandse nummerplaten in de parkeergarages van vliegveld Düsseldorf International.

Niet iedereen heeft behoefte aan een prestigieuze hogesnelheidstrein tussen de hoofd- en grote steden. Gewoon gemakkelijk de grens over kunnen is veel belangrijker.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

ReesCees

  • Gast
Re: HSL Eindhoven-Venlo-Düsseldorf haalbaar
« Reactie #32 Gepost op: 24 February 2008, 00:41:27 »
Aan de andere kant zie je erg veel gele Nederlandse nummerplaten in de parkeergarages van vliegveld Düsseldorf International.

Das toch niet gek! Handig zelfs. Je gaat naar het vliegveld wat het dichtste bij is.

(vaak is voor mij Rotterdam veel makkelijker dan Amsterdam om te vliegen naar de UK).

Kees-jan

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: HSL Eindhoven-Venlo-Düsseldorf haalbaar
« Reactie #33 Gepost op: 24 February 2008, 10:05:23 »
Het is zeker niet gek, maar het vereist dat je mentaal eerst een knop moet omzetten. Je zit nog vaak in het denkbeeld: "Ik ben Nederlander, dus ga ik naar Schiphol."

En inderdaad is de treinverbinding tussen Schiphol en Weert/Nederweert stukken beter dan die vanuit Düsseldorf. Qua afstand is het ongeveer even ver per auto, maar als je kunt kiezen tussen tussen de A52 vanuit Düsseldorf naar de Nederlandse grens en de A2, dan is de keuze snel gemaakt. De A52 is meestal vrijwel leeg en de gemiddelde Duitser rijdt een stuk minder 'assertief' dan de gemiddelde Nederlander.

Vandaar dat een rechtstreekse trein vanuit Düsseldorf naar, laten we zeggen, Eindhoven, helemaal geen gek idee zou zijn. Er zitten echter vrij weinig voordelen voor het Nederlandse bedrijfsleven aan en des te meer voor het Duitse, dus of het er ooit van komt?

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

ReesCees

  • Gast
Re: HSL Eindhoven-Venlo-Düsseldorf haalbaar
« Reactie #34 Gepost op: 24 February 2008, 10:13:12 »
Ja Peter als het allemaal zo makkelijk zou zijn en er eens wat meer nagedacht zou worden.

RA is zo makkelijk: Je zet je auto 's morgens bijna in de vertekhal en loopt zo naar je vliegtuig (en dat alles binnen 30 minuten). Binnen een uurtje op Londen city Airport (ook zo'n handig vliegveld) en dan nog bijna 2 uur in de taxi, 2-3 uur vergaderen en dan weer naar huis.

Kees-Jan