Een hogesnelheidstrein (hsl) tussen Eindhoven, Venlo en Düsseldorf is haalbaar.
Ook de wereldtuinbouwtentoonstelling Floriade 2012 in Venlo is makkelijker bereikbaar met de snelle treinverbinding.
Voor de extra investeringen hopen de betrokken organisaties op Europese subsidies. Op korte termijn gaat Venlo hierover met Eindhoven om de tafel zitten.
Het huidige aantal reizigers tussen Venlo en Düsseldorf van 1800 per dag kan met 70 procent stijgen als de kwaliteit omhooggaat. Dat betekent onder meer kwalitatief betere treinen, minder stops en meer doorgaande treinen.
Is het na Venlo, tot Munchengladbach (met uitzondering van stationnetjes) niet enkelsporig?Willem
Je zou natuurlijk ICR kunnen gebruiken en in Venlo de 1700 wisselen voor een 101. Als dat dan rijdt als IC in plaats van stoptrein schiet je al een heel eind op en het kost minder.Toch klinkt dat bekend, zal ik niet zo verzonnen hebben....