Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Huup
Vandaag
om 21:34:40
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje
door
phdirk
Vandaag
om 21:28:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Quinzeedied
Vandaag
om 21:19:28
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 21:17:18
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 21:02:36
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok
door
Bas, Dordrecht
Vandaag
om 20:58:25
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Rick
Vandaag
om 20:43:00
roco maus 2
door
henk
Vandaag
om 20:31:33
Welke winkel voert deze merken?
door
haes
Vandaag
om 20:10:44
44 Roco vs 44 Brawa
door
wob
Vandaag
om 19:56:04
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail
door
jack is back
Vandaag
om 19:46:41
The R & J Colliery Ltd. 1:76 Brits.
door
Ronald69
Vandaag
om 19:41:12
Veevervoer ss/ ns
door
Huup
Vandaag
om 19:36:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Vroeger
Vandaag
om 19:14:07
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
william_2
Vandaag
om 18:35:47
Koppelingsmechanisme klemt?
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 18:06:07
Lenz 66 001 (artnr 30200) zit vast
door
Silvolde
Vandaag
om 18:04:53
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 17:43:08
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
door
MOVisser
Vandaag
om 17:01:40
Mijnbouw Indonesië
door
MOVisser
Vandaag
om 16:52:55
roco br24
door
H0_trainiac
Vandaag
om 16:14:18
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 15:47:09
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ...
door
TonM
Vandaag
om 15:22:02
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
cor_b
Vandaag
om 14:52:31
Digitale kraan Roco 46801
door
Herb73
Vandaag
om 11:30:48
Sfeer op je modelbaan
door
Hans Reints
Vandaag
om 10:25:45
Au bord de la Cèze
door
Wim Vink
Vandaag
om 10:10:40
Baanbouw Rehausen2
door
Wim Vink
Vandaag
om 08:50:08
Ovaalramer in messing. Schaal 0
door
FritsT
Vandaag
om 07:40:28
Modelspoorbaan van Einte
door
Lobomotion69
Vandaag
om 02:31:41
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Philotrain NS 2400 in nul
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Volgende
- [
1
]
2
3
4
Omlaag
Auteur
Topic: Philotrain NS 2400 in nul (gelezen 17296 keer)
e_p
Offline
Berichten: 701
Philotrain NS 2400 in nul
«
Gepost op:
22 February 2008, 12:23:02 »
Op de site van Philotrain de aankondiging van de NS 2400 in schaal 0
http://www.scaletrading.nl/philotrain/content.cgi?Aankondiging_NS_2400_spoor_0
versies:
435/71-1A NS 2416, blauw/grijs
435/71-2A NS 2460, bruin/zwart
435/71-2B NS 2498, bruin/zwart
435/71-2C NS 2457, bruin/zwart
435/71-3A NS 2486, bruin/zwart- omgekeerd L-frontsein, NS vignet
435/71-3B NS 2436, bruin/zwart- omgekeerd L-frontsein, NS vignet
435/71-4A NS 2456, bruin/zwart, lang hekwerk, blauw zwaailicht
435/71-4B NS 2501, bruin/zwart, lang hekwerk, rood zwaailicht
435/71-4C NS 2459, bruin/zwart, lang hekwerk, als VSM museum exemplaar
435/71-5A NS 2443, geel/grijs zonder zwaailicht
435/71-5B NS 2518, geel/grijs met blauw zwaailicht
435/71-5C NS 2465, geel/grijs met rood zwaailicht
435/71-5D NS 2434, geel/grijs, rood zwaailicht, derde frontsein
435/71-6A SNCF 62501, bruin/zwart met NS logo nog op de motorhuif
435/71-7A SNCF 62491, geel/grijs met SNCF logo op de cabine
435/71-7B SNCF 62447, geel/grijs met SNCF logo op de cabine
435/71-7C SNCF 62432, geel/grijs met SNCF logo op de cabine, derde frontsein
«
Laatst bewerkt op: 22 February 2008, 12:40:19 door e_p
»
Gelogd
groet,
e-p
nu ook een blog!
http://nulspoor.blogspot.com/
Peter Korsten
Offline
Berichten: 8571
Re: Philotrain NS 2400 in nul
«
Reactie #1 Gepost op:
22 February 2008, 12:30:44 »
Mooi spul, maar de prijs is toch altijd weer even schrikken.
- Peter
Gelogd
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40
Marc tramt
Offline
Berichten: 10771
Re: Philotrain NS 2400 in nul
«
Reactie #2 Gepost op:
22 February 2008, 12:34:41 »
Yep, en aansluitend verbáás ik me erover dat er markt voor is (met nog een behoorlijke omvang ook).
Gelogd
No dress rehearsel, this is our life.
fissy
Offline
Berichten: 4306
Re: Philotrain NS 2400 in nul
«
Reactie #3 Gepost op:
22 February 2008, 12:38:21 »
zijn de roosters in 1:1 ook zo "open"? Is echt vreemd, of niet?
Gelogd
Project
Gouda in H0
- Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje:
2008
Jan Willem Wildeman
Offline
Berichten: 58
Re: Philotrain NS 2400 in nul
«
Reactie #4 Gepost op:
22 February 2008, 14:29:59 »
Voor zover ik op railfaneurope kan zien aan de 2459 (onder museum/vsm/diesel) zitten er louvredeurjes op een 2400. Kan je dus van de zijkant af NIET doorheen kijken.
De roosters (2e opening vanaf de voorzijde in de lange huif....) zijn wél open.
groeten,
Jan Willem
«
Laatst bewerkt op: 22 February 2008, 16:18:23 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd.
»
Gelogd
FrankJ
Offline
Berichten: 88
Re: Philotrain NS 2400 in nul
«
Reactie #5 Gepost op:
22 February 2008, 15:17:50 »
De Philotrain modellen van de NS 2400 zijn de eerste productiemodellen. Deze zijn nog ter beoordeling en er kunnen/zullen nog wijzigingen doorgevoerd worden voor de definitieve serie.
Groeten,
Frank
Gelogd
Huib
Offline
Berichten: 1495
Re: Philotrain NS 2400 in nul
«
Reactie #6 Gepost op:
22 February 2008, 15:47:02 »
Citaat van: Peter Korsten op 22 February 2008, 12:30:44
Mooi spul, maar de prijs is toch altijd weer even schrikken.
- Peter
Tja, dat hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt. Een model in 0 heeft 8 x het volume van een H0 model. Bovendien hebben we het hier over messing modellen met een zeer hoge mate van detaillering. Je kunt zulke modellen niet vergelijken met een plastic massamodel. Voor hetzelfde geldt kun je 6 Märklin locs kopen en vroeger deed ik dat ook. Als je overstapt naar 0 ga je daar toch heel anders tegen aankijken. Meer dan een paar locs heb je niet nodig en dan mag zo'n loc best wat meer kosten.
Grtn,
Huib
Gelogd
Buitenlust in 1:43,5 | BMD16N, BMD16N-SD | website:
www.avontuurinminiatuur.com
| vlog:
www.prutsvlog.nl
|
updates:
https://www.instagram.com/huibmaaskant/
Huup
Offline
Berichten: 8684
May your coffee kick in before reality does.
Re: Philotrain NS 2400 in nul
«
Reactie #7 Gepost op:
22 February 2008, 15:49:49 »
En laat dat nou ook voor h0 gelden?
Gelogd
Duin aanZee II
Peter Korsten
Offline
Berichten: 8571
Re: Philotrain NS 2400 in nul
«
Reactie #8 Gepost op:
22 February 2008, 16:20:27 »
Huib, je hebt helemaal gelijk en ik zeg ook niet dat het ding te duur is, maar €2000 is meer dan mijn netto mandloon (krijg je als je in een lagelonenland woont), vandaar de schrik.
- Peter
Gelogd
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40
Huib
Offline
Berichten: 1495
Re: Philotrain NS 2400 in nul
«
Reactie #9 Gepost op:
22 February 2008, 21:44:54 »
Peter,
Het is ook zeker geen koopje. Het is een bak geld. Maar waarde is ook weer een subjectief begrip. Ik wil alleen maar aangeven dat je perceptie van waarde kan veranderen als je voor een andere schaal kiest. Uit ervaring heb ik sterk het gevoel dat mensen de neiging hebben om meer materieel te kopen naarmate de schaal kleiner wordt (ik besef dat ik me hiermee op glad ijs begeef, maar een discussie lijkt me wel interessant). Dat is ergens ook wel logisch. Een kleiner model heeft minder 'impact' als je het ziet staan, is vaak goedkoper en vreet minder ruimte.
Bij modellen in schaal 0 en groter krijg je sneller de nijging om alle details in je op te zuigen. Je bent er veel kritischer op. Logisch ook, want zo'n model kost toch al snel twee keer zoveel als een model in schaal H0. Tegelijk is het ook weer de grootte die uitnodigt om naar details loeren. Het klinkt misschien een beetje raar, maar ik ben heel anders naar treinen gaan kijken toen ik van H0 naar 0 overstapte. Vroeger zou ik nooit een Philotrain loc hebben gekocht. Veel te duur. Nu doe ik dat soms wel en vind ik het ook niet erg om er twee jaar voor te sparen en ondertussen weinig anders te kopen. Less is more. Misschien kom je omdat je minder nodig hebt in 0 grossomodo niet eens duurder uit dan in H0.
Enfin, het blijft en raar fenomeen
Grtn!
Huib
Gelogd
Buitenlust in 1:43,5 | BMD16N, BMD16N-SD | website:
www.avontuurinminiatuur.com
| vlog:
www.prutsvlog.nl
|
updates:
https://www.instagram.com/huibmaaskant/
Peter Korsten
Offline
Berichten: 8571
Re: Philotrain NS 2400 in nul
«
Reactie #10 Gepost op:
22 February 2008, 23:15:35 »
Tja, achter een 2400 kun je een Dg (wordt aan gewerkt door Gerco), twee E-tjes (zullen vast wel te krijgen zijn) en twee Fcs-en (?) hangen en dan heb je al een leuk treintje. Dat zou dus zonder meer kunnen in schaal 0.
Maar voor mij zijn treinen juist lang. En dat is in schaal 0 twee keer zo moeilijk te verwezenlijken dan in h0...
Niettemin, erg mooi spul. Het ziet er uiterst verleidelijk uit; persoonlijk vind ik schaal 0 mooier dan h0, maar de prijs en de ruimte zorgen ervoor dat ik alweer snel met beide benen op de grond sta.
- Peter
Gelogd
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: Philotrain NS 2400 in nul
«
Reactie #11 Gepost op:
22 February 2008, 23:31:52 »
Huib, het ligt in mijn bedoeling tzt in een baan de Zephyr pit op te nemen. Nu is het zo dat ik in een keer alle 25-30 locs kan kopen die nodig zijn om dit motief te vullen als ik die 2400 laat staan (en dat doe ik). Mijn bezwaar (nou ja, bezwaar) met dergelijke schaal 0 modellen is dat je bijna automatisch niet verder komt dan een "leuke" switching layout thuis. Evt. in clubverband kom je tot grotere rijlengte. Maar goed, het is maar net wat je wilt.
En dit ^^^ is wat ik wil...
En in schaal H0 of N is die grootsheid beter bereikbaar, oa. doordat alles kleiner is (dûh) en dus (?) betaalbaarder.
Foto is van William A. Akin genomen in '55 uit het boek "Burlington Route across the Heartland"
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
Tedo
Offline
Berichten: 2189
Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: Philotrain NS 2400 in nul
«
Reactie #12 Gepost op:
23 February 2008, 00:01:53 »
Erg mooie loc's. Maar wat me zelfs hier (ik bedoel: bij Philotrain) opvalt is dat er geen onderscheid wordt gemaakt in korte en lange handgrepen aan de huifdeuren (zie discussie Roco 2400).
Gelogd
Grtz!
Tedo
daan2353
Offline
Berichten: 576
009, da's pas fijn.
Re: Philotrain NS 2400 in nul
«
Reactie #13 Gepost op:
23 February 2008, 11:48:17 »
@Stig
Dat kun je ook in nul, op min of meer dezelfde oppervlakte, voor ongeveer dezelfde prijs. Maar dan is het geen messing kleinserie model, maar een MTH of Lionel 3 rail model in spoor 0. (dat heb ik in de schuur namelijk
)
«
Laatst bewerkt op: 23 February 2008, 13:37:45 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd.
»
Gelogd
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: Philotrain NS 2400 in nul
«
Reactie #14 Gepost op:
23 February 2008, 12:38:54 »
Daan, met alle respect, maar voor een MTH of een Lionel kom ik mijn bed niet uit... (ik vind ze dus niet mooi)
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Volgende
- [
1
]
2
3
4
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Philotrain NS 2400 in nul