Uhm... beste kerel, onze overheid blijft ons nog altijd op het hart drukken dat we ALLEEN per OV mogen reizen als het ECHT NODIG IS. Vind je het raar dat er weinig mensen in de trein zitten! Dat heeft niets met vertrouwen te maken.
Tsja. Ik kan nou ook niet zeggen dat al het NS personeel de afgelopen maanden erg klantvriendelijk was. 1e klasse afsluiten voor reizigers omdat er een paar NS personeelsleden zitten. Te vroeg vertrekken. Te korte treinen laten rijden (goed, is niet direct een treinpersoneel probleem). Ik weet het, het is een enkeling, maar het zijn wel de dingen mij zijn bijgebleven na enkele maanden Corona. Alle hardwerkende en wel klantvriendelijke mensen bij NS ten spijt, maar deze galbakken hebben meer negatieve indrukken achter gelaten dan zij kunnen goedmaken.
Erg leuk ook dat jullie je klanten uitmaken voor tuig en galbakken, alsof jullie als conducteur aan de neus van de reiziger kunnen zien of iemand een vitaal beroep heeft.
Zohoo. De eerste klas afsluiten. Heerlijk om dit weer te lezen. Not. Wat bedoel je, eerste klas afsluiten? Dat kan maar in twee materieelsoorten: ICM EN ICRm. En dan hebben we het over de 6 zits compartimenten. Daar zijn er 2 van. Blijft zat ruimte over, toch?
Even een paar opmerkingen:Wij als Hc hebben in het begin van de basisdienstregeling(inderdaad minder treinen omdat er bijna geen reizigers waren) in bijv. SGM, SLT en SNG daar waar het kon een 1e klasse afgesloten om zo een veilige werkplek te creëren om niet met de reizigers in aanraking te komen en zo 1,5 mtr. afstand konden houden. Met de juiste communicatie naar de reizigers toe door bijv. bij het desbetreffende balkon/deur te gaan staan en zij vriendelijk hierop te wijzen om een andere deur te gebruiken vanwege de afstand kreeg ik hierdoor begrip van de reizigers.
Basisdienstregeling:Er reden (bijna) alleen maar stoptreinen omdat dit werd geadviseerd door de overheid. (alleen noodzakelijke reizen, door cruciale beroepen). Doordat er door het tuig hier misbruik van werd gemaakt kwam dit inderdaad niet ten goede aan de klantvriendelijkheid. Raar hé. Juist omdat een ieder normaal denkend mens thuis bleef vielen zij juist nog meer op en dat is nog steeds zo.Te vroeg vertrekken? Zal waarschijnlijk om seconden dan om minuten gaan, we krijgen pas 50 sec. voor vertrek pas veilig. En als je zo nodig met de trein moet reizen dan lijkt het me logisch dat je ruim op tijd aanwezig bent.
En ik vind je woordkeuze omtrent "galbakken" zeer discutabel en zij willen dat je dit intrekt want wij hebben hier niet voor gekozen en is, zoals alles wat te maken heeft met de huidige situatie, ons opgelegd door de overheid en wij geconfronteerd worden met lieden die altijd voor overlast zorgen maar nu juist opvallen omdat de gewone reiziger er niet is, daarom zijn wij wat minder vriendelijk.Heb pas is meegemaakt wat werd veroorzaakt door wat wij GALBAKKEN noemen en wel dit: ik heb alle beschikbare ziektes welke tot nu toe bekend zijn naar mijn hoofd geslingerd gekregen en nog meer verwensingen die je wel kan raden omdat ik tot 4 x toe iemand had verzocht(op een vriendelijke manier) om zijn mondkapje op te doen in de trein. Persoon is door V&S uit de trein gehaald en verwijderd van het station.
Ho ho ho even Frank, je moet wel goed lezen wie wat zegt. Het is namelijk reiziger Laurent die een paar conducteurs uitmaakt voor galbakken:
Mijn vluchtweg houdt op in de 1e klas. Of dacht je echt dat ik de hele trein ga doorrennen? Eerste bank tegen de rijrichting in is de mijne. Al lig ik bij iemand op schoot. Bovendien hoeft dat helemaal geen probleem te zijn als het de achterste 1e klas betreft.En waarom moet jij daar een hoog oplopende discussie met een Hc over hebben? Bovendien ik kan ALTIJD een afgesloten 1e klas openen.
En dan het volgende: ik geef niemand een kwalificatie mee, hier. Even goed lezen.
@Ger: volgens mij reist Laurent met de slt, waarvan dan 1 van de 2 1e klasse coupés wordt afgesloten. Erg klantvriendelijk, want de conducteur had ook in de 2e cabine kunnen gaan zitten voor een veilige afstand van zijn betalende klanten. Erg leuk ook dat jullie je klanten uitmaken voor tuig en galbakken, alsof jullie als conducteur aan de neus van de reiziger kunnen zien of iemand een vitaal beroep heeft. Waarmee jullie helaas de stelling van Laurent toch wel onderschrijven, dat een (klein) deel van de conducteurs nog nooit van klantvriendelijkheid heeft gehoord.