Als ik zie wat Hattons (als vergelijkbaar bedrijf zoals MTE) doet in de UK, is juist het uitbrengen van relatief kleine series.
Waarom zoeken jullie maar steeds in die exoten? Daar zit geen handel in.Ja wat jullie betreft wel maar daar zullen geen honderden zo niet duizend van verkocht worden wat m.i. gewoon nodig is voor zo'n eigen productie avontuur.
die grote zaak in Aken (kan even niet op de naam komen)
Je moet ook redeneren vanuit een strategisch belang van MTE. Wat moet je doen om, in het internettijdperk en met een vergrijzend klantenbestand, overeind te blijven? Wel, door meer te zijn dan een winkel met stoffige dozen en een dito mannetje. Door een vanzelfsprekende factor te zijn. Door niet alleen winkel te zijn, maar ook servicepunt, importeur, belangenbehartiger en (wellicht) producent. En door iets toe te voegen wat anderen niet hebben zodat jij de vanzelfsprekende naam bent die iedereen op het netvlies heeft als het over de verkoop van modeltreinen en toebehoren gaat. Hattons in Groot-Brittannië, die grote zaak in Aken (kan even niet op de naam komen) en MTE in Vlaardingen. MTE: meer dan een winkel, dat is waar het om gaat. En dan is een exoot helemaal niet zo gek om jezelf op de kaart te zetten, of het nu winstgevend is of (net) niet.
Ik vermoed dat Chris wel wat kan hebben