En ik was een -n- vergeten bij Wartezeigen. I stand corrected.
@Jelmer; een Gleissperrsignal is een extra veiligheid om aan te geven dat het baanvak vrij is. Bij een enkele treinbeweging zal dat, zoals DirkJan aangeeft, niet nodig zijn.
Hoi DirkJan,Goed te volgen verhaal, waar ik in belangrijke mate in mee ga.Wel een vraag hier, voor het rangeren voorbij de uitrijseinen, verwacht ik wel een Sperrsignal geplaatst toch (in combinatie of voor het uitrijsein)?Groeten,Jelmer
Kijk, dat helpt (met dien verstande dat "Rangiersignal" = "Sperrsignal"). Hartelijk dank.
Een van de problemen is dat de meer of minder bekende publicaties uitleggen wat je bij een bepaald signaal moet doen of juist niet, maar dat er geen uitleg wordt gegeven wanneer of waar welk sein geplaatst kan of moet worden.
@Reinout: heb je nog een link naar die Duitse discussie? Ik ben wel benieuwd naar de Ultieme Waarheid