Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Pfarrerwinkel bahn door AndrevdG
Vandaag om 05:11:01
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 05:07:24
Stationsplein Baden Baden door frits959
Vandaag om 03:21:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Modellbahnwagen
Vandaag om 00:35:59
25 jaar geleden door Willem1951
18 april 2024, 23:43:22
NS 8400 van Werps door Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner door Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
18 april 2024, 23:15:37
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
18 april 2024, 23:02:30
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Rob Ellerman
18 april 2024, 22:37:44
Aachenau West door MichielB
18 april 2024, 22:22:36
"Nederlandse" modellen door Marc tramt
18 april 2024, 21:56:41
Bouw van materieel 40 treinstellen door FRIE
18 april 2024, 21:50:17
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Thom
18 april 2024, 21:24:49
US diorama in H0 door basjuh1981
18 april 2024, 21:19:01
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
18 april 2024, 21:09:01
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door Noordernet
18 april 2024, 20:44:22
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MichielB
18 april 2024, 20:24:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
18 april 2024, 20:05:30
20 en 21 april MobExpo door renenstimpie
18 april 2024, 18:53:42
LS Models 2024 door 4020 281-4
18 april 2024, 18:03:40
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door roco
18 april 2024, 17:54:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
18 april 2024, 17:48:50
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
18 april 2024, 17:09:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
18 april 2024, 17:02:09
Frans/Belgisch H0e baantje door Jack Black (NS1220)
18 april 2024, 16:49:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Pauldg
18 april 2024, 16:03:04
Micromotor inbouwen in fleischmann tandradlok? door Besselspoor
18 april 2024, 15:22:30
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Benelux795
18 april 2024, 14:17:23
  

Auteur Topic: Corona, en de toekomst van modeltreinbeurzen?  (gelezen 188891 keer)

Cor Bos

  • Offline Offline
  • Berichten: 127
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #570 Gepost op: 15 juni 2020, 23:59:13 »
Dit draadje kwets mij !!!!

Het gaat ondertussen allang niet meer over de toekomst van Beurzen, maar over allerlei ziektes die men op kan lopen om wat voor reden dan ook.
(heb niet alles gelezen, geen behoefte aan)

Ik heb mijn vrouw op jonge leeftijd verloren aan Kanker en wellicht lezen er ook mensen mee die onlangs een hun gelievende aan Corona hebben verloren.


Ik ga dit draadje verder niet meer lezen, wat mij betreft mag het op slot of liever nog in het geheel verwijderd.

ArjanB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1413
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #571 Gepost op: 16 juni 2020, 02:52:06 »

Er valt weinig zinnigs meer toe te voegen aan dit Onderwerp.

Ik kan me vergissen maar de conclusie van deze discussie.........

Er komt voorlopig geen treinenbeurs zoals Houten. En als er al een op korte termijn iets komt dan zal het een totaal andere opzet zijn. Vrij rond lopen zal het wel niet zijn zoals we gewend waren. Wat je daar van vindt moet je zelf weten maar als individu kun je daar waarschijnlijk niks aan veranderen. Als je het met de nieuwe opzet niet eens bent dan je kom je niet.

Of het evenement groot of klein is maakt niet echt uit. Het probleem en maatregelen blijven hetzelfde alleen op een andere schaal.


Als er dan al iets georganiseerd wordt dan moet hij/zij maar bepalen of je naar een evenement wilt met een hoop mensen met het risico om een overdraagbare ziekte op te lopen.

Ben je het niet eens met de door authoriteiten opgelegde maatregelen dan kun je in Nederland de volgende keer op iemand stemmen die alle remmen los gooit. Andersom kan ook.

Niemand is echt blij met deze Corona crises. Of dat vanwege de gezondheid is of financiële zaken maakt niet uit, voor beide kun je argumenten bedenken.

Vanwege de droogte is de modderbak ook dicht.

Het MTE speculaas draadje is nog steeds onbeperkt open.

Blijf gezond en bouw nu eindelijk eens al de modelbanen en projecten af. Die draadjes blijven ook onbeperkt open.

Arjan

« Laatst bewerkt op: 16 juni 2020, 02:53:51 door ArjanB »

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8057
  • Spoor N
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #572 Gepost op: 16 juni 2020, 07:13:01 »
Ik heb nooit gezegd dat ik egoïstisch ben,
en vervolgens:
Citaat
edereen moet afstand houden, want anders kan ik ziek worden. beurzen mogen niet meer, want dan kan ik ziek worden.
Het gaat er om dat je anderen niet ziek maakt, niet om jou.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3829
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #573 Gepost op: 16 juni 2020, 07:18:56 »
Mooie samenvatting

Mag ik vanuit het bestuur de volgende toevoeging doen?

- het draadje heet “toekomst van modelspoorbeurzen”. Of je het nou eens bent of niet met maatregelen, daar kan je vrij over filosoferen in dit draadje. Dus niet of jet het eens ermee bent, maar hoe eea eruit komt te zien.
- het draadje blijft dus ook open daarvoor.
- politiek wordt niet toegestaan (Rutte dit, Rutte dat)
- Corona maakt veel los bij mensen en doet veel met mensen, dat snap ik heel goed. Maar iedereen heeft daar een eigen idee bij en niemand heeft gelijk.
- verschillende meningen zullen blijven mogen worden verkondigd, zolang dat met respectvolle taal gebeurt.
- persoonlijke toebijtingen (Egoïsme, zielenpoot etc) vallen niet onder respectvol taalgedrag. Ben je het niet eens met iemand, dan neem ik aan dat je volwassen genoeg bent om daar op een volwassen manier over te praten.

Dus...zullen we het weer voortzetten op een iets hoger niveau?

Dank
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 5918
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #574 Gepost op: 16 juni 2020, 07:29:11 »
Ik heb nooit gezegd dat ik egoïstisch ben, en dat ben ik ook echt niet. Heb ook niet gezegd dat de beurs door moet gaan voor mij, heb zelfs aangegeven dat ik het eens ben dat er geen beurzen moeten zijn waarbij mensen van heinde en ver samenkomen. Heb alleen ook gezegd dat als er een beurs was, en ik iets nodig zou hebben, mij niet zou laten afschrikken omdat er misschien wel iemand met corona zou kunnen lopen. En als ik contact zou hebben gehad met iemand met verschijnselen, of zelf verschijnselen zou hebben dan zou ik de beurs niet bezoeken, ook al zou ik iets nodig hebben. Daar gaat het mij niet om. Wel om het afnemen van alle vrijheden. Waar ik me in het begin nog iets bij voor kon stellen, maar intussen zijn er meer zaken bekend, maar daar wordt weinig mee gedaan. Alleen maar bangmakerij voor een tweede golf.
En nogmaals, de maatregelen zijn begonnen, niet om iedereen gezond te houden, maar om de zorg te ontlasten zodat er niet te veel gelijktijdig ziek zouden zijn, maar nog altijd moesten er genoeg ziek worden voor om het totaal te beschermen, iets wat niet gelukt is.

Ik ben niet egoïstisch, ben zeker geen zielepoot en doe niet aan freaking individualisme,  ben dus ook van mening dat je voor elkaar klaar moet staan, juist ook nu, en je niet moet laten opsluiten omdat je bang bent voor de medemens die misschien wel corona zou kunnen hebben. Als iemand hulp nodig heeft dan help ik, kom ik dicht bij mensen en raak ik mensen aan als dat nodig is, omdat ik niet bang ben voor corona. En ja,  daarna 2 weken voorzichtig  in contacten met anderen, want ben zelf niet bang voor corona, maar wil anderen ook niet aansteken, of dat risico lopen.

Dus als je me niet kent, en enkel wat termen leest moet je geen foute conclusies trekken. Ik weet dat er mensen overleden zijn aan deze ziekte, en dat is niet leuk, maar er zijn ook anderen overleden, niet aan corona, misschien wel aan de gevolgen van de maatregelen, waarbij de naaste vervolgens in eenzaamheid dat moest verwerken, sorry, maar dat vind ik heel onmenselijk, niet vanwege mijn egoïsme, omdat ik zo nodig naar een beurs zou moeten, nee, juiste vanuit mijn besef dat we niet alleen zijn, en anderen moeten helpen. Maar dat mag dus niet meer. En naar mijn idee is er geen enkele reden die dat rechtvaardigt. Net als ouderen, zieken of dementen die niemand meer mocht ontvangen, want we zijn zo bang voor corona, en ondanks dat is het in veel verzorgingshuizen toch binnen gekomen. En dan bedoel ik echt niet dat ik zo nodig iemand moet kunnen zien om het ik. Maar mensen die hun dierbaren niet meer mochten zien, terwijl ze normaal elke dag daar kwamen, hun demente partner, of een andere dierbare.

Dat het veel kost interesseert me helemaal niets, maar al het onmenselijke leed dat er was, en nog steeds is, dat interesseert me. En de manier waar waarop dat door zovelen wordt goedgepraat als noodzakelijke maatregelen om dit onder controle te houden, terwijl er zo vele andere zaken zijn waarbij die controle blijkbaar niet nodig is. Daar stoor ik me aan.

Dus Tomasso,
wij beide kotsen van egoïstisch gedrag van mensen, alleen hebben blijkbaar wel beide een verschillende manier om dat in te vullen. of je hebt mijn post volledig verkeerd begrepen. Nu zie ik veel van de maatregelen in zeker zin als egoïstisch, iedereen moet afstand houden, want anders kan ik ziek worden. beurzen mogen niet meer, want dan kan ik ziek worden.
Ik heb hier meerdere reacties gelezen waarbij ze aangeven, als er risico is dat er iemand met corona op de beurs is ga ik niet. Risico is te groot voor mij.
En dat is dus eigenlijk een egoïstische reactie. Ik heb alleen aangeven dat ik me niet door dat risico laat afschrikken, daar zie ik niets egoïstisch in. Een eigen keus, (Die ik helaas niet meer heb in de huidige maatschappij). Heb niemand zien schrijven dat ze niet naar de beurs gaan omdat ze misschien iemand anders dan zouden kunnen besmetten. En zoals ik hierboven aangegeven heb, als ik vermoeden zou hebben dat ik het kan hebben, dan vermijd ik contact met anderen.
En ja, ik heb graag zelf de keus om bepaalde risico's wel of niet te nemen, voor mij zelf. Als je dat egoïstisch vind, ja dan sorry, dan ben ik het in jouw ogen wel, maar zo zie ik dat niet. Want ik gebruik die keus dan niet om alleen te doen wat ik wil, zonder rekening met anderen te houden.


Joop,

Nog even een kleine reactie wat betreft IC bezoek, ik had dat graag gedaan in het verleden, om de helpende hand te bieden. Ben niet medisch, maar had wel drinken rond kunnen brengen of zo. Maar dat mocht ik helaas niet doen. Anders had ik het zeker gedaan. Wederom, niet omdat ik dan naar een beurs kan, maar omdat ik dan anderen kan helpen, niet bang zijnde voor de medemens omdat die misschien ( of in geval van IC zeker ) corona hebben.

En zoals ik hierboven heb proberen duidelijk te maken gaat het mij ook zeker niet om mij, maar juist om de medemens en daarmee om de gehele maatschappij, maar ik ben van mening dat die gehele maatschappij meer schade is toegebracht met de maatregelen dan dat het de maatschappij goed heeft gedaan ( en dan kijk ik niet naar financiële schade ). En daarmee kom ik weer op mijn vorige reactie, blijkbaar mag ik die mening niet hebben en moeten we allemaal hetzelfde vinden en doen in deze corona tijd. Ondanks dat zal ik een eigen mening blijven houden, zal er alleen aan proberen te denken mijn mening hier niet meer op te schrijven.

Groet,
Roelco
Dan zijn we het warempel op de meest cruciale punten eens Roelco

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Spoor 0 adept

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #575 Gepost op: 16 juni 2020, 08:29:47 »
.....
Dus...zullen we het weer voortzetten op een iets hoger niveau?

Dank


* Gaat op een stoel staan *

Lijkt me een goed idee. Iedereen denk er sowieso zijn eigen ding van  :)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7396
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #576 Gepost op: 16 juni 2020, 09:06:17 »
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

ca.gorter

  • Offline Offline
  • Berichten: 743
    • Modeltrein spoor N
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #577 Gepost op: 16 juni 2020, 09:06:45 »
Als starter van dit draadje had ik deze discussie niet voorzien.
Het ging mij er eigenlijk alleen om dat ik het zo jammer vind dat er op dit moment geen beurzen mogelijk zijn.
Het bezoeken van beurzen is voor mij (en vele anderen) een belangrijk onderdeel van de hobby.
Het  kunnen snuffelen tussen de koopwaar om gebruikte en vooral soms stukkende (stoom)treinen in spoor N te vinden mis ik erg.
Ik mag graag deze loc's weer een 2e leven geven. En kan nu niet zo makkelijk aan de nodige onderdelen komen.
Natuurlijk is er wel aan te komen, maar mijn sport is om deze met weinig geld  te vinden.
Ook het elkaar zien op beurzen is zeker erg belangrijk.
Gezellig kunnen praten met mensen met de zelfde hobby.

Wanneer, en hoe, dat in de toekomst  gaat gebeuren weet ik niet.
Maar ik hoop wel, dat het eens weer mogelijk is.


Hoopvol ; Kees Gorter

nkob

  • Offline Offline
  • Berichten: 2051
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #578 Gepost op: 16 juni 2020, 09:17:50 »
,,vluchtelingenkamp syrie,,waar ik woon is verre van een vluchtelingen kamp gelukkig
we hadden hier voor de lockdown zaterdag en zondag een grote souk[markt] in de openlucht
Een van de eerste maatregelen was stop hiermee
alleen 3 groente kraampjes
dus 100 gezinnen geen inkomen
de reacties varieerden van het is nodig,als het moet dan moet het ,waarom als  het mijn tijd is dan is het mijn tijd ,onzin ,hoe moet ik dan eten,geen corona gezien hoor , enz enz.
Ook hier is naleving en controle nodig waarbij  er respect is voor de individuele situatie
als ik de discussie volg en lees hoe de naleving is van corona regels in nederland dan gaat het openen van beurzen niet goed vrees ik
Het zoeken van de grenzen tot  filosofieen over noodzaak van regels lijdt ertoe dat zonder naleving iedereen zn eigen gang gaat toch en volledig overtuigd is van zijn gelijk .
Waar jouw persoonlijke vrijheid botst met mijn persoonlijke vrijheid .
Beurzen
met de nodige toeters en bellen lukt het mischien
maar binnenkomst ,vertrek en wil iedereen zich houden aan de afspraken en verwachten potentiele bezoekers dat hun medebezoekers zich houden aan de afspraken
Wordt er gehandhaaft ?
wat meer off topic
vrienden van ons die gerepratieerd werden uit casablanca kregen vlak voor de landing op schiphol van de gezagvoerder  via de intercom de volgende mededeling
u moet 14 dagen in quarantine hoor!
bij de gate geen folder /GGD /screening
Was wel om 1 uur snachts
14 dagen geen telefoontje of controle
Ws waren er geen treintjes beurs bezoekers onder  de passagiers maar geeft mij geen vertrouwen in de screening van risico gevallen
groet kees





Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9157
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #579 Gepost op: 16 juni 2020, 09:41:25 »
Die quarantaine is voor intelligente mensen, net als de lockdown..dat je in quarantaine gaat laat men over aan je eigen gezonde verstand. Net als het niet opzoeken van grote mensenmassa's. Gelukkig zijn er veel mensen die het wat schort aan gezond verstand anders werd het ook zo saai..

Vanavond maar eens een koude Corona.. ;)

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #580 Gepost op: 16 juni 2020, 09:48:24 »
Komt natuurlijk nog bij de Nederlanders zo eigenwijs zijn als de t****g   ;D

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3829
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #581 Gepost op: 16 juni 2020, 10:48:50 »
Zie mijn en Reinouts verzoek eerder vanochtend.......
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #582 Gepost op: 16 juni 2020, 11:06:14 »
Zojuist ontving mijn betere helft het bericht dat de Kreadoe beurs van eind oktober in de Jaarbeurs uitgesteld is tot oktober 2021.
Op de websites van Eurospoor en de Verzamelbeurs, die daar in dezelfde periode gehouden worden, is nu nog niets m.b.t. uitstel te zien.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 16 juni 2020, 11:09:43 door St00mboy »

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9157
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #583 Gepost op: 16 juni 2020, 11:58:57 »
Leipzig begin oktober is ook verplaatst naar 2021 net als de Grote Modelspoor Expo in Leuven..Zelfs in de VS annuleren ze beurzen in november..

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25270
    • Pagina van klaas
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #584 Gepost op: 16 juni 2020, 12:01:17 »
Ik denk dat Leo Hendriksen afwacht tot hij zeker weet of Eurospoor door mag gaan. Als het niet mag zou het wel een domper zijn want hij heeft 2019 ook al overgeslagen.