Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 11:18:53
Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
Vandaag om 11:11:05
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Doornvliet door cor_b
Vandaag om 10:59:07
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Dave.......
Vandaag om 10:49:12
7 april De Karel on tour door Rick
Vandaag om 10:39:15
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
De (3d) knutsels van Ronald. door Johan Schalken
Vandaag om 10:12:14
Punt- en hartstukken door odaoda
Vandaag om 10:12:00
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 10:06:39
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
FFA koelwagen door martijnhaman
Vandaag om 09:46:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 09:24:22
Zoekfunctie ? door henk
Vandaag om 09:18:44
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
  

Auteur Topic: Corona, en de toekomst van modeltreinbeurzen?  (gelezen 187779 keer)

Blausee-Mitholz

  • Offline Offline
  • Berichten: 1040
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #510 Gepost op: 15 juni 2020, 09:08:49 »
Dat is mooi maar mij zie je voorlopig niet op een beurs verschijnen risico is nog veel te groot.

Mvg Johan

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 5762
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #511 Gepost op: 15 juni 2020, 09:21:58 »
Beurs 10 oktober, dat wordt dan zoiets:



Gr, Ben.  ;)

MarcNL

  • 1:87 begint met het bestuderen van 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 2840
    • foto's op Imgur
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #512 Gepost op: 15 juni 2020, 10:03:13 »
Ik zie de beurzen echt wel weer gaan komen.
Misschien niet op 10 oktober, maar komend jaar zeker wel.

Geduld is toch belangrijk in deze; corona wil je écht niet krijgen.
De meeste modelspoorders hebben toch genoeg spullen in huis om jáááren vooruit te kunnen...?

En een klein voordeel van de corona-tijd:
Zelf werk ik momenteel 4 dagen per week thuis. Scheelt 4x2 uur reistijd per week.
Dus (theoretisch) een hele werkdag extra voor hobbies!
HO modelbaan "Rotterdam", tijdperk III-IV(-V)
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,46913.0.html

rjr

  • Offline Offline
  • Berichten: 1956
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #513 Gepost op: 15 juni 2020, 10:18:35 »
...
Geduld is toch belangrijk in deze; corona wil je écht niet krijgen.
...

Waarom niet? Ik dacht dat het de bedoeling was om groeps-imuniteit op te bouwen in nederland, waardoor veel mensen het moeten krijgen. Alleen de hoeveelheid die het gelijktijdig kreeg moest geregeld worden zodat de zorg dat aankon.

Ja je leest verhalen van mensen die er goed ziek van worden, en helaas zijn er ook die er aan overlijden, en dat wil ik echt niet bagatelliseren. Maar dat geld voor meer ziektes, Kanker b.v. is er 1 waar ook menigeen aan overlijd, en waar je goed ziek van kunt zijn maar zeer lange behandel processen met al die keuren. Toch heeft de overheid in NL nog niet besloten alle rookwaar het land uit te bannen, houtkachels in huis of tuin te verbannen, en andere schadelijke acties te verbannen.

En wat Corona betreft, en zijn ook veel mensen die het gehad hebben en er eigenlijk niets of heel weinig van hebben gemerkt.
Het is een ziekte, zoals zovelen, waar je best wel een beetje mee uit mag kijken, maar je moet je er ook weer niet te bang voor laten maken, want er zijn echt ergere zaken dan dit.

Mochten beurzen weer opengaan zal ik me ook zeker niet laten afschrikken door Corona zelf. Eerder door alle krampachtige maatregelen die er genomen worden hiervoor, terwijl ik bij menig beurs bezoek door een gordijn van sigaretten rook moest lopen om binnen te komen, waarbij nooit iemand zich heeft druk gemaakt over wat ik daarvan wel niet kon krijgen.

Groet,
Roelco

Olav

  • Offline Offline
  • Berichten: 805
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #514 Gepost op: 15 juni 2020, 10:43:08 »
Helemaal eens. Zolang er per jaar 30000+ mensen overlijden aan ziektes verwant met roken, wat is dan Corona. Let wel, ik bagatelliseer Corona niet. En bij griep epidemieën reguleren we ook een en ander niet.

Blijft natuurlijk een lastig probleem. Zeker als je ziet hoe de mensen er aan toe zijn nadat Corona is uitgewoed, of eigenlijk de gevolgen van Corona daar Corona op zich slechts de oorzaak is van de reactie van het lichaam op het virus, aanzienlijk is ten aanzien van de beperkingen waar deze mensen tegenaan lopen.
Groeten

Olav

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #515 Gepost op: 15 juni 2020, 11:10:40 »
Het lastige is dat je van te voren niet weet hoe je eruit gaat komen. Je kunt Corona krijgen als een licht griepje en er verder niet teveel last van ondervinden. Je lichaam kan echter ook heel heftig reageren en dan lig je ineens drie weken op je buik op de IC, en heb je de komende jaren last met lopen, werken en weet ik het wat al niet meer. En dat kan ook zonder "onderliggend lijden" gebeuren. Je weet het gewoon niet wat het met jou gaat doen, mocht je het krijgen. En tuurlijk, de kans is klein, maar nog steeds een stuk groter dan dat je bv. de loterij wint. Dus ga maar na, heb je de afgelopen tijd een staatslot gekocht?  ;)

Even over mijzelf: ik weet het nog niet. Het ligt er ook aan of er meer hoopgevende berichten komen over vaccins of een beter inzicht in het verloop van de ziekte. Misschien kan ik wel naar de beurs maar met een mondkapje? Geen idee ???

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21633
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #516 Gepost op: 15 juni 2020, 11:12:09 »
Kortom, er is nog steeds te weinig bekend over de ziekte en de gevolgen. Dan weten we niet welke risico's worden genomen. Het risico van overlijden is één ding, maar inmiddels is wel duidelijk dat een flink deel van de mensen die ziek zijn geweest daar tot op de dag van vandaag ernstige gevolgen van ondervinden. Daaronder ook mensen die niet eens in het ziekenhuis terecht zijn gekomen. Gevolgen die het functioneren langdurig belemmeren en bijvoorbeeld betekenen dat mensen al maanden niet (volledig) aan het werk kunnen. Dat is bij griep toch echt heel anders.

Ik denk niet dat grote groepen mensen uit alle delen van het land bij elkaar halen, snel prioriteit zal krijgen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

nkob

  • Offline Offline
  • Berichten: 2055
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #517 Gepost op: 15 juni 2020, 11:22:29 »
hoi Roelco
Enerzijds begrijp ik je verhaal wel
het duurt erg lang allemaal
wat alleen buiten beschouwing blijft is dat na ,,genezing ,, er een grote groep is die ernstige restverschijnselen houdt cq langdurig revalidatie nodig heeft
Daarbij was bij 3% besmettingen de gezondheidszorg op het randje wat ze aankonden
Dat waren mensen die serieus ziek waren tot langdurig IC verblijf toe
Zweden is een voorbeeld waar er veel meer doden waren dan in de omringende landen
Er wordt ook gezegd nu ,,voortschrijdend inzicht ,, misschien beter anders gedaan .
groeps immuniteit
We zitten nu op 5 a 6 % geloof ik
Je vergelijking met kanker gaat niet op
een beurs met 2000 mensen
2 weken later geen paar 100 op de IC met kanker klachten
bij een covid besmetting is dat wel een mogelijkheid
Op dit moment lijkt het er op dat combi van mensen in besloten ruimte een risico vormt
denk aan kerken ,slachthuizen met groepsvervoer, fabrieken en recent markten
In vergelijking met griep sars etc lijkt het er op dat covid bezig is om een koppositie te krijgen
Daarbij zijn wereldwijd cijfers en statistieken onderhevig aan ,hoeveel testen ,criteria ,politiek etc
Wij zitten gelukkig in een gebied met 0 besmettingen en nemen geen risico door te gaan reizen
groet
kees




thevandijks

  • Offline Offline
  • Berichten: 217
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #518 Gepost op: 15 juni 2020, 13:09:45 »


Even over mijzelf: ik weet het nog niet. Het ligt er ook aan of er meer hoopgevende berichten komen over vaccins of een beter inzicht in het verloop van de ziekte. Misschien kan ik wel naar de beurs maar met een mondkapje? Geen idee ???
Hoe moet het dan met de kroketten eten?

Groet Hans

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 25181
    • Pagina van klaas
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #519 Gepost op: 15 juni 2020, 13:25:15 »
Kanker b.v. is er 1 waar ook menigeen aan overlijd, en waar je goed ziek van kunt zijn maar zeer lange behandel processen met al die keuren.
Verschil is dat corona zeer besmettelijk is en kanker absoluut niet.

Thai-Bundesbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 5476
  • Niet spuwen of spouwen, maar doorbouwen
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #520 Gepost op: 15 juni 2020, 13:46:18 »
Verschil is dat corona zeer besmettelijk is en kanker absoluut niet.
Helaas ....kanker kan wel besmettelijk zijn. Even research doen en je weet het.

Olav

  • Offline Offline
  • Berichten: 805
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #521 Gepost op: 15 juni 2020, 13:46:48 »
Dat klopt, maar voor de patiënt zelf kan dit wel dodelijk zijn, ook al is hij zelf schuld door het roken.
En wat te denken van meeroken. Gelukkig wordt dit allemaal minder door alle regels, maar er zijn er genoeg die er last van hebben gehad. Zelf meegerookt met familie waaronder eigen moeder die meer rookte dan een stoomtrein klimmend op een berghelling. Fijn als kind  :'(


Groeten

Olav

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 5762
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #522 Gepost op: 15 juni 2020, 13:54:40 »
Alcohol, drugs, vet vreten, veel suikers, niet bewegen etc.. Daar gaat de volgende generatie vroegtijdig aan dood. Daarbij vergeleken is roken als gezondheidsissue nog maar een peulenschilletje. En "meeroken" is vandaag de dag ook een keuze die je zelf kunt maken dus daarover mauwen is niet zo zinvol Roelco.

Gr, Ben.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8040
  • Spoor N
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #523 Gepost op: 15 juni 2020, 14:02:15 »
Helaas ....kanker kan wel besmettelijk zijn. Even research doen en je weet het.
Gedaan, het is dus niet besmettelijk tenzij iemand hier misschien een Tasmaande Duivel is.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 5912
Re: Toekomst van modeltreinbeurzen?
« Reactie #524 Gepost op: 15 juni 2020, 14:10:37 »
Roken staat met stip op 1 qua aantal doden, dan volgt met ongeveer de helft alcohol en daaronder zit dan weer drugs.

Maar; allemaal zijn ze niet besmettelijk.

Corona mag dan minder dodelijk eisen (althans, met alle getroffen maatregelen), maar is zéér besmettelijk.

Heeft dus niets met bangmakerij te maken, maar met feiten en omstandigheden.

Of ik de gok ga nemen om lekker bij de doelgroep rond te hossen in Houten, ik denk het niet. Wacht wel even op een vaccin, heb tenslotte geen haast.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Spoor 0 adept