Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 19:54:20
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 19:52:07
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 19:23:35
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
  

Auteur Topic: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt "niet" geproduceerd: toch wel  (gelezen 75484 keer)

Nijboer

  • Offline Offline
  • Berichten: 634
  • Klein maar fijn N-spoor en een knipoog naar Z.
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #135 Gepost op: 01 april 2020, 23:46:38 »
bericht verwijderd



« Laatst bewerkt op: 02 april 2020, 11:35:08 door Nijboer. Reden: aanleidend bericht is verwijderd dus deze kan ook weg »

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3221
    • nederlof.net
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #136 Gepost op: 01 april 2020, 23:53:18 »
Ik heb in het B-models draadje de berichten over dit model nog eens doorgelezen. Inderdaad wordt daar kritisch gekeken maar ik vind echt niet dat het model daar echt fgebrand wordt. Ook een hele normale reactie met achtergrond info van Chris.
Er zijn daar toch geen tientallen pagina's of meer volgeschreven?

In die zin verbaasd de mail van MTE heel erg. De frustratie spat er vanaf. Of er moet nog meer geschreven zijn wat inmiddels weggeveegd is?

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal | LGB
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Roco Fccpps vriend
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #137 Gepost op: 02 april 2020, 00:22:31 »
We schreeuwen allemaal om perfecte modellen (maar mag niet te veel kosten, maar dat is een andere discussie) en fantasie modellen kunnen niet meer.
Nou, volgens mij zit er best handel in niet kloppende/fantasiemodellen. Neem nou de Piko 6400 of NMBS 7700, gewoon de G1206 in een ander kleurtje. Maar lijkt erop dat er zelfs een nieuwe run aankomt.

Maar nu MTE de spreekwoordelijke "grote broek" aangetrokken heeft zou het fijn zijn ook van hun kant wat meer openheid te krijgen, of het inderdaad zulke dramatische gevolgen had, "al dat BNLS gez**k". Bijvoorbeeld
- hoe groot is de bestelde oplage
- hoeveel sets zijn er voorbesteld
- hoeveel sets zijn er geannuleerd, en hoe vaak is daarbij aangegeven dat dit door de reacties hier komt
- is de niet voorbestelde winkelverkoop minder dan verwacht, minder dan bij gelijksoortige eerdere sets, en is dat alleen bij deze set zo, of momenteel bij alle nieuwe uitgebracht modellen (corona lockdown effect)
Dan krijgen we in ieder geval een indruk hoe terecht het beschuldigen van dit forum en zijn 'kenners' is.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9858
    • belse roestkraam
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #138 Gepost op: 02 april 2020, 00:31:56 »
Ik ben wel van mening dat dit probleem opgelost had kunnen worden door in NL een Bouwer te vinden die dit op lost.
Er zijn er genoeg die deze vaardigheid hebben. Ik zou als ik MTE was dit uitzoeken naar de mogelijkheden. Je kan als
ondernemer niet altijd verdienen aan een project maar wel zorgen dat je serieus genomen blijft door problemen op te lossen.
Ok snap ik dat dat momenteel niet de makkelijkste opgave is.
Ja, ga jij dat doen, voor een halve gevulde koek per wagenset al die zooi opslaan, uitpakken, afplakken, spuiten, te drogen zetten, decal erop, aflakken, weer te drogen zetten, controleren, beschadigde modellen repareren, alles inpakken?

Oh en reken maar dat elk stofje dat daarbij in de lak komt beeldvullend macro hier op t forum komt te staan vergezeld van denigrerend commentaar door lui die geen verfspuit van een staafmixer kunnen onderscheiden.
« Laatst bewerkt op: 02 april 2020, 00:37:05 door Floris Dilz »

barry1972

  • Offline Offline
  • Berichten: 1956
  • A-C
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #139 Gepost op: 02 april 2020, 00:41:16 »
Nou het is nu 2 april, en geen reactie dus ik verwacht niet dat het een 1 april grap was.

Ik denk zo maar dat het e-mail account van MTE is gehackt door een paar “kenners” of bedoelen ze eigenlijk Russische trollen  :-X

Of zijn de “kenners” hier op het forum juist de trollen  ???

My 2 cents, ik denk dat MTE iets te veel centjes heeft gestoken in exclusieve modellen, en dat de verkoop wat tegenvalt.
En dan niet alleen de “misdruk” (ja let op de ““ )van bmodels maar bijvoorbeeld ook de artitec Modellen enz..


Ik kan deze mail anders niet verklaren, echt niet.... het is echt pure frustratie wat ik er in lees..
Ikzelf zou een eerder toegepaste politieke reactie gebruiken, ik heb geen herinnering aan deze e-mail.  :P ;D

En de nieuwe mail word dan,

Ze zijn binnen, fantastisch mooi geworden  (y)
Juiste kleur, leverbaar zowel in ac als dc , en het embleem is iets anders geplaatst zodat het vanuit het modelspoor oogpunt op de baan veel mooier uitkomt.
Dit is niet helemaal conform de realiteit, maar geeft de wagon een veel mooiere look and feal  :)
hedde gij nie al genoeg spullekes?
Uuuh nee 😂

barry1972

  • Offline Offline
  • Berichten: 1956
  • A-C
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #140 Gepost op: 02 april 2020, 00:44:07 »
En nou gewoon allemaal bestellen die zooi  ;D
Dan zijn we er klaar mee  :angel: :laugh:
hedde gij nie al genoeg spullekes?
Uuuh nee 😂

NL-modelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 988
    • Windhoven
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #141 Gepost op: 02 april 2020, 08:40:35 »
Naar mijn idee bereikt MTE hier juist mee dat elk exclusief model dat ze uitbrengen onder een vergrootglas komt om ook maar het kleinste foutje te vinden. Ze doen er dan ook misschien goed aan helemaal geen exclusieve modellen meer te laten maken. Scheelt ook weer in de portemonnee (wat in deze crisistijden wel gunstig is).
En ja ze blijven met sommige exclusieve modellen erg lang zitten. En dat ligt niet aan de bezoekers van Beneluxspoor. Eerder aan verkeerde inschattingen in de verwachte verkoop.
Johan

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 5762
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #142 Gepost op: 02 april 2020, 08:53:19 »

Ze doen er dan ook misschien goed aan helemaal geen exclusieve modellen meer te laten maken.


Daar denken ze inderdaad over na las ik in de mail.  ;) Verder heb ik wel begrip voor de inhoud maar ik had het anders gebracht. Maar om daar nou excuses voor te moeten maken aan wat lui die zich in de kraag gepikt voelen? Denk het niet.

Dit topic kan trouwens wel dicht, het is feitelijk verworden tot een winkeliers bespreking.

Gr, Ben.

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3394
    • Flickr
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #143 Gepost op: 02 april 2020, 09:06:42 »
Eens. Er wordt niks nieuws meer gezegd. En het is wel duidelijk dat MTE zelf de strategie heeft gekozen om dit te laten doodbloeden opdat je er niemand meer over hoort. Ik had van meet af aan al het idee dat dat de strategie was.
Ik zit zelf trouwens ook helemaal niet op excuses te wachten. Voegt niks toe, helpt niet, en is sowieso zelden oprecht - en dat verwacht ik hier ook niet.

Of het nou persoonlijk aan (onder andere) mij gericht was of niet, ik blijf staan achter wat ik erover gezegd heb. Ik vind de mail nog steeds stuitend onprofessioneel. Inmiddels begrijp ik aan de reacties die ik heb gekregen dat dit een beetje de standaard toon is van dit bedrijf. OK, dat was iets wat ik niet wist, wat ik mijzelf hoogstens verwijt is dat ik het niet in dat perspectief heb gezien. Het maakt het niet goed verder, natuurlijk.

Wat ik persoonlijk verder doe met wat er gezegd is in de laatste dagen, maar ook daarvoor, zal ik hier verder ook niet bespreken.

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2447
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #144 Gepost op: 02 april 2020, 09:10:37 »
Ik neem aan dat MTE inmiddels ook geen Piko meer verkoopt, want modellen met naden (hondekop), onjuiste raam/deur indelingen (GTW's), G1206 in NS of NMBS (6400, 7700) kleuren raken ze door het gezeik op BNLS natuurlijk aan de straatstenen niet meer kwijt.....  ::)
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11405
    • Mijn fotoarchief
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #145 Gepost op: 02 april 2020, 09:13:05 »
Dat raakt dus echt kant noch wal. Want die modellen hebben ze niet zelf laten produceren. En daar draait het nou juist om. Voortaan even goed nadenken voor je wat post anders is het niet meer dan reageren om het reageren.

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3394
    • Flickr
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #146 Gepost op: 02 april 2020, 09:27:07 »
Een vrolijker noot nog in dit verband: in België heeft men als 1 april grap 104 (1/04...) exemplaren laten maken van een klassiek treinstel in het rood met nummer 104 (1/04). Het grote voorbeeld van dit treinstel is van een generatie die nooit rood geweest is dus het is een fantasiemodel, maar alle exemplaren waren binnen een aantal uur verkocht!

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15407
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #147 Gepost op: 02 april 2020, 09:28:33 »
Citaat van: Dilz
... voor een halve gevulde koek...

Optimist.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25181
    • Pagina van klaas
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #148 Gepost op: 02 april 2020, 09:37:32 »
J.....lui die geen verfspuit van een staafmixer kunnen onderscheiden.
Ah, nou snap ik waarom het spuiten bij mij nooit goed lukt. ;D

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3818
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #149 Gepost op: 02 april 2020, 10:04:26 »
Nu

Volgens mij is alles wel gezegd en geschreven. Nee, dat betekent niet dat het draadje dichtgaat, maar wel een uitnodiging om even na te denken of hetgeen je post een herhaling van zetten is of echt iets nieuws brengt.

Even een paar dingen: Bespreken van modellen en het onderbouwd aangeven van verschillen met de werkelijkheid zal altijd toegestaan zijn op dit forum. Dat is 1 van de functies van het forum: informeren. Waar ik wel toe uitnodig (en daarmee zeg ik niet dat dat in het verleden niet is gebeurd) is goed na te denken over de toon. Een afwijking van 1 millimeter benoemen en voorzien van een commentaar als 'er klopt helemaal niets van het model' is bijvoorbeeld een toon die niet constructief is. Verdergaande commentaren zoals afgeven op fabrikanten 'die er dan echt niets van begrepen hebben' helpen ook niet. Ik ga er bijvoorbeeld vanuit dat een fabrikant weloverwogen keuzes maakt. Dat is aan hen, net zoals het aan gebruikers is om een consequentie aan een constatering te verbinden.

Daarmee ook een uitnodiging aan die gebruikers. Het is aan eenieder om te bepalen of geconstateerde 'fouten' bepalend te laten zijn voor een aanschaf of niet. Maar ik denk dat je je ook niet gek moet laten maken door dat soort opmerkingen. Ik heb bijvoorbeeld alle respect voor de kennis van Sicco, maar ik kan nog steeds de ene 2400 niet van de andere onderscheiden, behalve als er echt een sein ergens anders zit, een ander nummer erop is gedrukt of als de ene bruin is en de ander geel/grijs. Dat maakt dat ik nu een 3 tal 2400 dingen heb waar ik met veel plezier naar kijk, maar waar vast heel veel niet van klopt. En ze zullen vast niet tegelijk op de rails hebben kunnen staan. Boeien. Ik heb dus ergens geleerd om mijn eigen oordeel te vormen op basis van de feitelijke informatie die ik zie ipv van af te gaan op ronkende teksten. Fout is niet per sé minder mooi. Maar het staat je natuurlijk vrij daar anders in te zitten.

Op de opmerking dat het een winkeliersbespreking dreigt te worden: in elk ander geval wordt daar korte metten mee gemaakt. En ook nu zijn er berichten verwijderd die wijzen op andere ervaringen met de betreffende winkelier. De discussie gaat hier over de gewraakte mail. En dat heeft de betreffende winkelier over zichzelf afgeroepen door dit forum en vooral de gebruikers van dit forum zo direct aan te spreken. Nee, de stichting voelt zichzelf niet aangesproken of aangevallen, maar ervaart wel dat de gebruikers (informatiegevers en informatiegebruikers) worden aangesproken op hun gedrag met een impliciete uitnodiging om vooral niet te zeggen wat je vindt. En dat kan niet de bedoeling zijn.

Zoals eerder opgemerkt, BNLS dient vele doelen en 1 daarvan is ook dat winkeliers hun voordeel met de alhier aanwezige kennis kunnen doen en doen. Daar hoort ook bij dat wat wordt uitgebracht wordt uitgeplozen, dat iedereen daar onderbouwd wat van mag vinden en dat iedereen hun eigen conclusies mag trekken.

Ik hoop verder dat de kennis gedeeld blijft worden en dat winkeliers hun nek durven blijven uitsteken (ik denk dat betreffende winkelier daar een aardige voortrekkersrol in heeft, maar ik snap dat je dat minder doet als het niks oplevert), maar ik hoop vooral op een constructieve dialoog met wederzijds begrip voor gemaakte keuzes.

Martijn,
Bestuur BNLS
« Laatst bewerkt op: 02 april 2020, 11:25:48 door Martijn de Kuiper »
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor