Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 19:52:07
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 19:23:35
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Bahn-AG
Vandaag om 19:16:54
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 16:54:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
  

Auteur Topic: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt "niet" geproduceerd: toch wel  (gelezen 75482 keer)

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 25181
    • Pagina van klaas
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #105 Gepost op: 01 april 2020, 13:18:00 »
Wat begrijp je er niet aan dan?
Even veronderstellen dat het geen grap is: MTE brengt een model uit waar mensen op inschrijven. Vervolgens zien ze dat er geannuleerd wordt naar aanleiding van kritiek op dit forum. Ze denken: dat overkomt ons niet nog een keer, het volgende model blazen we af. Lijkt me heel logisch, ze benoemen gewoon de feiten die tot hun besluit hebben geleid. Ze willen het commercieel risico niet lopen. Tot zover het deel wat ik wel snap. Wat ik niet snap is dat mensen zich daar zo vreselijk over opwinden.

En als het wel een grap is: beetje onhandig gebracht.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9858
    • belse roestkraam
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #106 Gepost op: 01 april 2020, 13:48:20 »

Waar ik niet bij kan zijn de mensen (zoals hierboven) die lekker mee lopen koeren met deze schandalige mail van MTE en er haast plezier aan beleven dat mensen worden afgebrand. Wat denken die nou? Dat al die modellen er komen zonder de mensen die zojuist geschoffeerd zijn? Dat het 'wel goed komt' met modellen als we het alleen overlaten aan mensen met een commerciële kijk op treinen? Dat fouten niet bestaan als we ze niet benoemen? Halen die hun schouders op als de 2454 was verschenen met de verkeerde ramen, of waar ligt de grens dan precies? Ieder mag van mij vinden wat hij vind, ook als hij of zij blijkbaar liever de klok dertig jaar terugdraait (de prijzen doen dat niet!). Maar dat een vooraanstaande winkelier een bom onder de eigen nering legt.... onbegrijpelijk.
Noem me naief, maar ik heb toch nog steeds t idee dat de mail van mte niet zozeer is gericht aan de experts/kenners (want dat zijn er een handvol en die kun je gewoon privé een mailtje sturen als je wat vindt) maar aan het koor van dreutels en meelopers hier dat meteen schande begint te brullen als iemand die wel verstand van zaken heeft een al dan niet bewuste fout/concessie aan een model ziet. Ik bedoel, jij en ik weten wel een beetje hoe t werkt, de meeste research voor modellen is gewoon min of meer vrijwilligerswerk en als je rijk wil worden moet je niet de treinenbusiness in. Maar goed dan is er dus een model verschenen waar iets mee is, en het sfeertje van fabrikanten die even dom als kwaadaardig zijn en iedereen uit puur winstbejag en botte desinteresse bewust veel te dure verkeerde modellen lopen aan te smeren vanaf hun jachten in monaco dat dan hier gebouwd wordt soms... nouja, kan dr wel een beetje om grinniken dat er eens een terugblaft.

En als t wel een persoonlijke veeg uit de pan is, tja, dat zou ik "bijzonder" vinden. Hoop dat dat niet t geval is.

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9156
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #107 Gepost op: 01 april 2020, 13:51:11 »
Citaat
dien je te beseffen dat de klant koning is. Altijd.

Echt? Gelukkig is de fabrikant keizer....Voornamelijk dat altijd, kan je vertellen dat ik in de jaren als interieurbouwer de grootste zeikerts gewoonweg genegeerd heb. Vooral hun die altijd klaar staan met maar ja de klant is koning..

Als ik heel eerlijk moet zijn vind ik de opzet van de mail eigenlijk niet echt van zakelijk inzicht en vernuft getuigen. Of ze kunnen het niet of het is idd een vage 1 april grap..

De kenner weet wat het waard is.. :P

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9858
    • belse roestkraam
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #108 Gepost op: 01 april 2020, 13:58:05 »
mja, blijkbaar werkt toch wel, want t klinkt eigenlijk wel als gewoon t gebruikelijke MTE-temperament en daarmee zijn ze toch de grootste van t land geworden.  ;)

Maar evengoed kan t ook iets persoonlijks zijn tussen sicco en MTE waar wij niks vanaf weten of er kan ergens een misverstand zitten. Geloof dat MTE ook al eens op t laatste moment een paar joegoslaven die ze achter mij aan gestuurd hadden heeft afgebeld omdat er ergens wat communicatie niet helemaal duidelijk was doorgekomen en dat nog net op tijd duidelijk werd. Ja, tis wat, die modelspoorwereld. ;D

Uiteraard is bovenstaand verhaal 114% bloedserieus en totaal niet, ik herhaal: NIET overdreven, voor er weer allerlei gejank over komt. :-*
« Laatst bewerkt op: 01 april 2020, 14:02:21 door Floris Dilz »

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3306
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #109 Gepost op: 01 april 2020, 14:01:51 »
Dat zeker. Heb ook altijd wel bewondering voor MTE gehad, al vanaf het moment dat ze als postorderbedrijfje naam begonnen te maken. Maar toen ik de mail zag, dacht ik toch even 'oeps'. De communicatie vind ik sowieso niet altijd het sterkste punt, maar dit leek me toch wel erg onhandig.
Reinier

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3394
    • Flickr
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #110 Gepost op: 01 april 2020, 14:15:41 »
Maar evengoed kan t ook iets persoonlijks zijn tussen sicco en MTE waar wij niks vanaf weten of er kan ergens een misverstand zitten.

Nope, niet dat ik weet en in elk geval niet van mijn kant. Waarom ik het me persoonlijk aantrek heb ik uitgelegd met twee voorbeelden, dat hoeft niet nog een keer. Ik snap dat het makkelijk zal zijn het nu achteraf allemaal op een misverstand te gooien dan zijn 'we' ervan af.

Als het echt een misverstand was geweest zou men zich rot hebben geschrokken van wat het bij mij teweeg heeft gebracht, en niet na bijna 24 uur nog altijd niet gereageerd hebben. Voor de duidelijkheid: dat hoeft van mij nu ook niet meer.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9858
    • belse roestkraam
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #111 Gepost op: 01 april 2020, 14:30:57 »
Tja, tis mijn ervaring dat een mens van nature vrijwel standaard de bedoelingen van een ander te negatief inschat en als je een en ander navraagt valt alles eigenlijk standaard mee. Zoals gezegd ken ik geen achtergronden dus ik kan je alleen helpen met levenservaring (nouja, die heb je zelf vast ook, maar gezien mijn hoeveelheid kaalheid heb ik er toch ook wel veel van)
Ik zou zeggen, als t zo als een donderslag bij heldere hemel aankomt als je zegt, hou serieus rekening met een misverstand. Heb je ze al om uitleg gevraagd?

Ik vind het zo kwetsend om 30 jaar na dato maar over Joegoslaven te blijven praten in plaats van over Bosnische, Servische, Kroatische of Montenegrijnse huurmoordenaars. Zo krijg je het conflict met hen ook niet opgelost hoor...
tja, als je dat oplost worden t meteen een stel tamme schaapherders, daar hejje niks aan, behalve als kleuterleidster.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4497
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #112 Gepost op: 01 april 2020, 14:33:12 »
Even veronderstellen dat het geen grap is: MTE brengt een model uit waar mensen op inschrijven. Vervolgens zien ze dat er geannuleerd wordt naar aanleiding van kritiek op dit forum. Ze denken: dat overkomt ons niet nog een keer, het volgende model blazen we af. Lijkt me heel logisch, ze benoemen gewoon de feiten die tot hun besluit hebben geleid. Ze willen het commercieel risico niet lopen. Tot zover het deel wat ik wel snap. Wat ik niet snap is dat mensen zich daar zo vreselijk over opwinden.

En als het wel een grap is: beetje onhandig gebracht.

Het punt is denk ik, dat ze niet gewoon de feiten benoemen. Er gaat inderdaad een hele grote beschuldigende vinger uit vanuit hun mail.
Als ze hadden gezegd dat ze het rijtuig hadden geannuleerd omdat ze niet aan de verwachtingen konden voldoen van de huidige marktvraag met uitleg van wat er precies mis zou zijn, dan had het niet zo'n groot ding geworden.
Nu gaat er echter een grote beschuldigende vinger uit naar Beneluxspoor en/of zelfs naar personen, terwijl als het MTE wel uitkomt, er natuurlijk graag gebruik wordt gemaakt van Beneluxspoor om bijvoorbeeld marktvraag te peilen en/of gebruik te maken van kritische blikken. Slim overigens dat ze dat doen. Het verbaast me dat MTE in de huidige markt nog steeds zo'n grote speler is en dat andere winkels niet eenzelfde strategie bewandelen.

Het huidige gedrag vind ik echter hypocriet. Er is een mail geschreven die heel emotioneel geschreven is en ik vind dat niet verstandig als winkelier zijnde. Helaas, komt dit laatste gedrag vaker voor, zo heb ik persoonlijk ervaren.
« Laatst bewerkt op: 01 april 2020, 14:36:42 door Daan! »

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15310
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #113 Gepost op: 01 april 2020, 14:45:16 »
Jammer dat je je bericht hebt aangepast.....

spoorijzer

  • Offline Offline
  • Berichten: 1266
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #114 Gepost op: 01 april 2020, 15:45:31 »
De email is misschien wat in emotie geschreven, maar ik snap de strekking. Het TADS draadje kan ik niet vinden, maar het valt mij op dat in de email 'kenners' tussen haakjes staat, daarmee sluit ik mij aan bij wat Floris aangaf. Ik denk niet dat de echte kenners worden weergegeven, welke onbezoldigd hard meedenken om een zo mooi mogelijk model te maken, gezien de mogelijkheden van een fabrikant of leverancier. Ik denk dat dit specifiek bedoeld is voor mensen die afkraken op een (vrij kleine) afwijking. We zijn met zijn allen best kritisch, dat mag, maar ik snap dat een leverancier zich dan daar niet aan gaat branden. Is ook zijn goed recht denk ik. Het gaat om vraag en aanbod, en ze vermoeden dat dit nu niet aansluit bij elkaar.

Groeten,
Rogier

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8038
  • Spoor N
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #115 Gepost op: 01 april 2020, 15:53:02 »
Zie daarvoor het topic B-Models 2020, het is handig om dat eerst te lezen.

Hoezo is dat inmiddels wel duidelijk? De dag is nog niet voorbij. Lijkt mij juist wel duidelijk een 1 april grap. Als je zo intensief met een model bezig bent, weet je echt wel dat 10 cm geen 9 mm op schaal is.  ;D
Afgezien van de inhoud van de mail is een aangekondigd model afblazen en daarna zeggen 'haha 1 april!1!' ook niet de beste grap volgens mij. Kondig dan iets aparts aan zoals een varken op wielen of een Wadloper naar Vlaardingen.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9156
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #116 Gepost op: 01 april 2020, 15:56:31 »
Neem nog een augurk en ga slapen zou Ellie zeggen..denk dat je zakelijk beter niks meer kunt ondernemen als je op de gemiddelde azijnzijker op dit forum afgaat. Net of dat de doorsnee modelspoorder in dit land is. Als dat wel een reden is dan is het net als met hooliganisme, de massa wordt de dupe van een paar..

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6506
  • Spaar ze allemaal.
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #117 Gepost op: 01 april 2020, 16:12:33 »
Ik snap niet helemaal waar je nou heen wil met je reactie.

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 25181
    • Pagina van klaas
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #118 Gepost op: 01 april 2020, 16:19:59 »
Het verbaast me dat MTE in de huidige markt nog steeds zo'n grote speler is en dat andere winkels niet eenzelfde strategie bewandelen
Mij verbaast dat niks. Bij geen enkele andere modelspoorwebshop in Nederland vind je zo'n uitgebreide en complete site. Er zijn andere webshops waar ik me soms afvraag: wat verkopen ze nou eigenlijk? Bij MTE vraag ik me dat niet af, het is volkomen duidelijk.

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 6338
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #119 Gepost op: 01 april 2020, 16:22:11 »
Ik snap niet helemaal waar je nou heen wil met je reactie.

Ik snap helemaal niets van dit draadje en de opwinding. Het zal de ophokplicht wel zijn die her en der bij mensen opspeelt...
Boomshanka!