Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
Vandaag om 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
Vandaag om 22:51:58
Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
Vandaag om 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
Vandaag om 22:44:31
Raadplaatje door Magic
Vandaag om 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
Vandaag om 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
Vandaag om 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
Vandaag om 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
Vandaag om 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
Vandaag om 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
Vandaag om 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
Vandaag om 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
  

Auteur Topic: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt "niet" geproduceerd: toch wel  (gelezen 75504 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21631
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #75 Gepost op: 01 april 2020, 08:41:47 »
Dat zijn dan precies de mensen waardoor wij beter weten wat er wel en niet klopt aan het model. Ik krijg die informatie graag, ben namelijk niet alwetend.  (y) Voel mezelf volwassen genoeg om dan helemaal zelf te beslissen of ik de geconstateerde tekortkomingen een probleem vindt.

Dat de handel daar misschien minder blij mee is, zal best, maar de boodschapper de schuld geven is nooit erg sterk.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4133
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #76 Gepost op: 01 april 2020, 08:53:25 »
Nog iets meer dan een uur, en staat het personeel van MTE weer in de (gesloten) winkel. Wat zullen die lachen om al die happers hier!

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2658
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #77 Gepost op: 01 april 2020, 08:54:39 »
Om het dan terug wat luchtiger te maken allemaal : benieuwd wat de 1 aprilgrap nu gaat zijn  ;D

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4497
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #78 Gepost op: 01 april 2020, 08:55:22 »
Nog iets meer dan een uur, en staat het personeel van MTE weer in de (gesloten) winkel. Wat zullen die lachen om al die happers hier!

Nou inderdaad wat een lol.  ::)

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3818
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #79 Gepost op: 01 april 2020, 08:56:57 »
Nja, vreemd soort humor zou dat zijn
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Olav

  • Offline Offline
  • Berichten: 805
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #80 Gepost op: 01 april 2020, 08:59:10 »
Zie de reacties op de suggestie van een 1 april grap hierboven

Volgens mij ben ik de eerste die dit concludeert zonder te "happen" en de tweede die na waarschijnlijk eerst wel gehapt heeft maar hoopt dat dit een slechte grap is.  ;D
Groeten

Olav

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3394
    • Flickr
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #81 Gepost op: 01 april 2020, 09:04:38 »
Je was zeker de eerste, en inderdaad, ik was heel eerlijk nog niet op het idee gekomen. Mijn punt is dat het voor mij ook niks uitmaakt, integendeel, omdat de inhoud van de mail en de toonzetting niet bepaald een grap is. Daarnaast is er geen enkele verwijzing naar 1 april.

nighttrain1

  • Team beurzen, Powered bij Oltronix: 2x300VA
  • Offline Offline
  • Berichten: 5544
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #82 Gepost op: 01 april 2020, 09:24:50 »
En mocht het allemaal fake zijn, ik heb wel interesse in zo`n kar.
Die mm maakt mij geen reed uit.
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #83 Gepost op: 01 april 2020, 10:04:40 »
Disclaimer: onderstaand bericht is niet aan iemand persoonlijk gericht, ik heb enkel even een stukje uit het bericht genomen als voorbeeld  :police:


..... Halen die hun schouders op als de 2454 was verschenen met de verkeerde ramen, of waar ligt de grens dan precies? .....


Misschien is het inderdaad wel beter wanneer men niets weet van de fouten. Het is niet dat er mensen aan dood gaan als men niet is geïnformeerd over de juiste vorm. Maar wanneer je net je zuurverdiende centen hebt uitgegeven aan een model waar je heel blij mee bent, en vervolgens lees je hier dat je eigenlijk een misbaksel hebt gekocht, dan is dat toch niet leuk. Dan kun je zeggen dat de melder de fouten niet zelf heeft gemaakt, maar moet je altijd alles maar benoemen? Als ik iets moois laat zien en vervolgens zegt er iemand "Ja leuk, maar dit en dit en dat klopt niet" dan ben ik niet ineens blij "Oh fijn, bedankt dat je me op die fouten wijst". Ik kan er zelf niks aan doen maar zit wel met een model waar de glans vanaf is  :(  Dus ik vraag me af of je wel altijd alles hier in het openbaar moet benoemen. Je kunt ze ook een mailtje sturen met je opmerkingen en wellicht nemen ze het de volgende keer mee.


@Sicco: even persoonlijk, en dat is mijn mening, denk ik dat je het jezelf teveel aantrekt. Wellicht herken je er dingen in maar volgens mij is het niet aan één persoon gericht. Er zitten nog veel meer 'kenners' hier op het forum  ;)  En een bedreigen haal ik er echt niet uit (mijn inziens weer). Meer een verzoek om de volgende keer eens na te denken alvorens elk ding te benoemen.


Met vr. groet, Martijn.



Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3394
    • Flickr
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #84 Gepost op: 01 april 2020, 10:20:06 »
Om verder te gaan in je analogie: is het niet minstens net zo zuur wanneer je je zuurverdiende centen hebt uitgegeven aan een model waar je heel erg naar hebt uitgekeken, en achteraf blijkt er een fout in gemaakt te zijn die voorkomen had kunnen worden door iets simpels als een extra oog dat zich ermee bemoeit?

Ik benoem zaken die ik belangrijk vind, want iedereen is hierin anders en heeft andere delen van de hobby waar de ervaring en de kennis zit. Wat voor mij belangrijk is, kan voor een ander zo'n dingetje zijn wat hij gezeur vind, of andersom. Er is geen objectieve schaal waar aan af te meten is wat wel en niet belangrijk is. Het enige objectieve is wat een producent ermee kan en wil doen. Ik weet heus wel dat lang niet alles perfect kan al dan niet door het budget en dat er zelfs bij het streven naar perfectie fouten gemaakt kunnen worden - ook door mij.

Ik benoem de zaken nooit als afbranden, maar ter algemeen nut, om fouten te voorkomen. Ja óók als ik dingen achteraf benoem, want het maakt wel enig verschil of b.v. Piko leert en het de volgende keer goed doet, of dat ze het niet leren - of helemaal niet eens te weten komen omdat het niet benoemd mag worden, omdat een deel het niet belangrijk vind. In het beste geval zijn de logo's op de volgende 1100-en gewoon correct. Nou vreselijk zou dat zijn! Aangezien dit punt in de recensies in de bladen vakkundig is genegeerd en ik me er blijkbaar niet mee mag bemoeien, willen we dus eigenlijk de situatie waarin fouten niet opgepakt en verbeterd worden. De keuze is dus potentieel (bewuste woordkeuze) middelmaat, omdat we ons ongemakkelijk voelen bij het streven naar beter?

Bij velen is de passie modelbouw, mij passie ligt (en dat komt voort uit dat ik in principe een grootspoorder ben) bij tijdperk typering, schilderingen, nummeringen, logo's etc. Bij mijn weten heeft mijn passie net zoveel bestaansrecht als andermans passie voor welk ander deel van de hobby dan ook. Zouden we op een forum elkaars passies niet moeten delen en, op z'n minst, accepteren?

Ik heb al uitgelegd waarom ik het me persoonlijk aantrek. Bovendien is het niet de eerste nare reactie aan mijn adres. En dat terwijl ik toch niet de indruk wek dat ik ergens inhoudelijk of qua toonzetting iets verkeerd heb gezegd. Het voelt dus onderhand als een bewuste hetze. Nee, misschien niet alleen naar mij, maar laat ik me dan opwerpen om te verwoorden hoe dat voelt.

Maar zo te zien zijn er zat die daarmee hartelijk kunnen lachen.
« Laatst bewerkt op: 01 april 2020, 10:24:29 door Sicco Dierdorp »

Hennik

  • Offline Offline
  • Berichten: 155
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #85 Gepost op: 01 april 2020, 10:30:55 »
Ik vind dat fouten benoemd moeten kunnen blijven worden. Dat vind ik juist de meerwaarde van dit forum!
Waar je in de modelspoorpers doorgaans lovende kritieken leest als er een nieuw model uitkomt, lees je hier hoe geslaagd het model werkelijk is.. Denk bijvoorbeeld aan de 6400-en van Märklin/Trix en Piko... de opmerkingen daarover hebben mij persoonlijk veel geleerd.
Het enige wat je wellicht achterwege kan laten, is de melding dat je een model niet gaat kopen. Mijn grote waardering gaat in ieder geval uit naar mensen als Sicco die ons hier veel leren.

Met een sik

  • NS modellen wakkeren de hebberigheid aan
  • Offline Offline
  • Berichten: 815
  • mekkerend het leven door
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #86 Gepost op: 01 april 2020, 10:32:21 »
Hier sluit ik mij bij aan
Groet,

Gerard

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4257
    • Filmpjes op YouTube
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #87 Gepost op: 01 april 2020, 10:46:38 »
Ik snap de mail van MTE ook niet helemaal als je kijkt naar het deel vwb dit forum en de aanwezige "kenners". Dit forum moet toch maar een kleintje zijn naast de reusachtige MTE?

Als ik nu op de startpagina van MTE kijk ben ik 1 van de 229 huidige bezoekers, en dan is het nog rustig. Op drukkere momenten gaat het vaak tot bijna 400 en zelfs op onchristelijke tijdstippen daalt het zelden tot onder de 100. En dan hebben we het over een site van 1 enkele winkel waar mensen niet lang blijven rondhangen en niet over een forum. Dit forum kent veel minder actieve gebruikers (ook al zijn er veel bezoekers die niet zijn geregistreerd) dus dan moet MTE tienduizenden, misschien wel meer dan honderdduizend (100000!) unieke bezoekers hebben en zodoende een afzetmarkt hebben van hier tot aan Saturnus. Tuurlijk zijn er malloten die 24 uur per dag de site van MTE lopen te F5-en in de hoop de eerste te zijn bij een aanbieding, maar dan nog! Ik snap nu de mailings met drukte in de winkel, de files aan de noordelijke Maasoever en klachten vaan omwonenden over de vele vrachtwagens in het wijkje.

Dan moeten die paar annuleringen van de setjes blauwe zelflossers toch geen pijn doen? Is dit forum maar een kleintje als je kijkt naar omzetten die hieraan gerelateerd kunnen worden? Een splinter van het geheel? Minder dan het stof onder de voeten?

En in de 3 minuten dat ik dit typ is het aantal bezoekers op de site gestegen van 229 naar 253.....
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21631
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #88 Gepost op: 01 april 2020, 10:54:20 »
Misschien is het inderdaad wel beter wanneer men niets weet van de fouten. Het is niet dat er mensen aan dood gaan als men niet is geïnformeerd over de juiste vorm. Maar wanneer je net je zuurverdiende centen hebt uitgegeven aan een model waar je heel blij mee bent, en vervolgens lees je hier dat je eigenlijk een misbaksel hebt gekocht, dan is dat toch niet leuk.

Kan me best voorstellen dat mensen niet willen weten of een model klopt. Maar waarom dan besprekingen lezen? Dat is toch niet verplicht? Voor besprekingen die alleen maar hosanna roepen kan je tegenwoordig in de tijdschriften terecht.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1422
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #89 Gepost op: 01 april 2020, 10:58:07 »
Meer een verzoek om de volgende keer eens na te denken alvorens elk ding te benoemen.

Beneluxspoor.net
Voor advies, hulp en informatie!

Sicco heeft volkomen gelijk. Hij is altijd netjes wat betreft in zijn commentaren.
Natuurlijk dit gaat om veel geld en ik waardeer ook het initiatief wat MTE heeft genomen.
Maar dit gebeurt bij elk model!

Maar ik denk toch dat er meer gezocht moet worden naar de ontwikkeling
van het model en communicatie met China/Van Biervliet.

Dave

ps. Niet mijn tijdperk maar maak er een 0 operatie van en ik neem een set af.
En dan op naar de oranje versie.

 

DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV