Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 11:03:05
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door aad52
Vandaag om 10:43:36
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:50:53
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door BartvD
Vandaag om 09:32:19
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 08:19:18
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Rody v. G.
27 maart 2024, 23:03:46
Al mijn goede ideeën... door MartinRT
27 maart 2024, 22:57:39
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
27 maart 2024, 21:47:16
Lima Koploper ombouwen door Menno 1846
27 maart 2024, 21:31:51
Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
27 maart 2024, 21:16:45
Zwederbaan door nighttrain1
27 maart 2024, 20:44:09
opbouw treinbaan weer opgepakt door teun van drunen
27 maart 2024, 19:21:25
NTM P1 in Schaal-1 door FritsT
27 maart 2024, 18:59:12
PB models: koplopers (voorbespreking) door Marnit
27 maart 2024, 18:58:04
  

Auteur Topic: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt "niet" geproduceerd: toch wel  (gelezen 75458 keer)

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3221
    • nederlof.net
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #60 Gepost op: 01 april 2020, 00:12:34 »
Bah, dat een ondernemer zich zo verlaagd tot het sturen van zulke mails. Domste wat je doen kan.

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal | LGB
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch

barry1972

  • Offline Offline
  • Berichten: 1956
  • A-C
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #61 Gepost op: 01 april 2020, 00:17:24 »
Ja het is modder gooien.

Ik denk dat het verstandig is, dat mensen van het bestuur dit draadje sluiten, en contact opnemen met MTE.

En samen tot een oplossing komen.
Van mijn part laten we ze opnieuw drukken met het bnls logo erop  ;D (geintje)

Hier wordt niemand beter van  :(
hedde gij nie al genoeg spullekes?
Uuuh nee 😂

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3221
    • nederlof.net
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #62 Gepost op: 01 april 2020, 00:29:11 »
Iedereen even reply-en op de mail en duidelijk maken wat je er van vind...

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal | LGB
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9858
    • belse roestkraam
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #63 Gepost op: 01 april 2020, 00:36:30 »
Zou ik doen ja, gaan ze bij MTE lachend koffie zetten van jullie warme zoete traantjes.  ;D

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7031
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #64 Gepost op: 01 april 2020, 00:40:20 »
Ik vrees dat het hele wrange bakkies worden.
Mijn hemel, wat een vitriool hier.
Niks beters te doen zeker, geen vitale sector.

En nou hup, bouwen!
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 2202
  • Duitsland TP III
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #65 Gepost op: 01 april 2020, 00:46:17 »
Weekje verlof gekregen, werd niet ingetrokken.

Druk bezig met bouwen hier. druk
Grt, Ronald.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #66 Gepost op: 01 april 2020, 01:18:37 »
Ik kan me wel iets van hun frustraties voorstellen hoor. Doe je zo je best om alles op orde te krijgen, wordt elk dingetje (waar de winkelier soms ook niets aan kan doen) tot op de grond afgebrand. Dan kan ik me ook voorstellen dat ze de bui al zagen hangen boven hun panoramarijtuig  :P

Overigens gebeurt dit niet alleen hier op BNLS, het z****n schijnt in modelspoorders ons bloed te zitten  ;D

ikbenerevenniet

  • Offline Offline
  • Berichten: 379
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #67 Gepost op: 01 april 2020, 01:34:30 »
We zijn kritisch op details, en gezien de bedragen die we neertellen voor onze hobby denk ik dat we dat ook mogen zijn. Mits in beschaafde termen...

ArjanB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1407
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #68 Gepost op: 01 april 2020, 03:03:29 »
Tja....en zo worden ze als nog afgebrand op BNLS.....

En toch is het jammer dat het niet doorgaat, ondanks, dat ik er geen interesse in heb, zie het maar als weer een initiatief minder. Maar uiteindelijk moet de initiatiefnemer er wel iets op verdienen. En als er teveel mensen het produkt afzeggen gaat dat misschien niet.

Misschien voorinschrijven met verplichte afname en betaling vooruit. Minimum aantal niet bestelt geen produkt wel geld terug. Maar dan zal er wel weer iets zijn met 14 dagen bedenktijd...

Kritisch mag je zijn maar over elk model valt wel iets te zeuren.....hoe goed ook gemaakt.



Arjan

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #69 Gepost op: 01 april 2020, 03:12:56 »
Wel grappig eigenlijk, wordt er een product vrij goed geproduceerd, maar net niet gelijkend, dan krijgen ze opmerkingen dat het model niet goed is.
Wordt er een product afgeblazen omdat ze het product niet gelijkend kunnen krijgen, gebeurt er het omgekeerde.
Het kan ook nooit goed gaan :D

Groet,
michel
Zie alleen het topic over de Sikmaar eens... Model was nog niet eens in de winkel en werd nog net niet afgebrand.. Bepaalde tekst in de mail... stiekem klopte het gewoon  ;D
Groeten Joop, machinist Lls

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #70 Gepost op: 01 april 2020, 03:18:17 »
Edsko: op basis van dit citaat...

...kan ik de opmerking begrijpen dat bnls specifiek aangevallen wordt. Toch?

Reinout
Forum zelf niet. Hoogstens een paar mensen die hier participeren, en dan met name vaak ook nog de zelfde mensen die bij elk model wel flinke op en aanmerkingen hebben op het artikel. ;)
Groeten Joop, machinist Lls

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3394
    • Flickr
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #71 Gepost op: 01 april 2020, 07:29:31 »
Ik geloof niet dat het Sicco was die als eerste de afwijkingen constateerde, dus of het zo persoonlijk tegen hem gericht is kan ik niet uit de berichten halen.

Allereerst dank voor je reactie  :)
Maar ik geloof het wel. Misschien niet alléén naar mij, maar toch voor een groot deel.
Ten eerste wordt er verwezen naar opmerkingen over de Tads, over een 'kenner' die had aangegeven dat hij door de fouten het model niet zou komen. Dit waren mijn reacties op de Tads:

Zou het kunnen dat de vorm van de laadbak niet helemael correct is?
Op de foto's van de werkelijkheid zie ik dat de bak uit 4 delen bestaat, dus drie 'knikken'. Op het model lijken het 5 delen te zijn? Zeg maar na het derde deel (van boven) lijkt er een knik te zitten in het laatste deel dat naar de bak toe loopt
Ook heb ik het idee dat de hoek in de zijkant (dus van opzij gezien de knik in de rand van die bak) van het derde deel niet stijl genoeg is
Al met al lijken de verhoudingen uit proportie
Maar ik kan het mis hebben, lichtval doet veel bij dit soort wagens...
Volgens mij ben ik hier allesbehalve afkrakend, eerder voorzichtig
En nadat ik mijn vermoeden had gecontroleerd (link naar foto verwijderd):

En zie je (apart van het onderste verstevigingsrandje) vier delen van de bak.
Het derde deel van boven, waar het onderste deel van het logo in zit (had moeten zitten op het model) is recht, heeft wel een naad maar geen knik. Op het model is die naad een knik, waardoor de schuine rand ook niet klopt
Ieder zijn eigen afweging, maar ik vind hem juist niet 'goed getroffen' (ook op basis van een aantal andere punten waar ik voor de gemoedsrust verder niet over zal uitwijden) en sla hem over  :)
Ik ben dus diegene die dat gezegd heeft. Volgens mij is er helemaal niets onbehoorlijks aan de wijze waarop ik mijn opmerkingen maak. De mail van MTE die jullie allemaal hebben kunnen lezen, met die toonzetting, minachting en de bedreiging op het eind is hier dus het rechtstreekse gevolg van. Ik kan er ook na een nacht slapen niet bij.

Ten tweede wordt letterlijk gesproken over 'kenners' tussen aanhalingstekens. Exact dezelfde bewoordingen worden door een medewerker van MTE al gebruikt in een reactie op dit forum n.a.v. opmerkingen (van mij) over de Piko 1100. Ik heb toen Piko de hemel in geprezen voor hun durf en detaillering, maar ook een duidelijke opmerking gemaakt over de duidelijk te grote en verkeerd van vorm zijnde NS logo's. Daar volgde ook een sneer op naar 'kenners', nadat ik daar een opmerking over maakte zijn de aanhalingstekens verwijderd. De overeenkomst is dus wel erg veel meer dan toevallig. Let wel, ik vind het op deze manier benoemen van iemand die een objectief met foto's bewijsbare fout haalt uit een model hetzelfde als het niet geloven van een wetenschapper om de simpele reden dat zijn of haar boodschap je niet aanstaat.

Alleen op te lossen door iemand met de kennis van een Sicco ter plekke in de fabriek te zetten die het in de gaten houdt. Maar dat is kwa kosten voor een kleine opdracht als modeltreinen niet haalbaar (bestel je als Apple vele miljoenen apparaten kan zoiets wel).

Nu is het model, voor zover ik hier lees, voornamelijk op basis van foto's hier behoorlijk afgekraakt. Of dat terecht is weet ik niet, zie ook het Van Biervliet/B Models 2019 draadje met de opmerkingen van Rode Duivel, dat er ook in het echt verschillen in de bouw zijn. Ja, de opschriften zitten te hoog maar voor de rest? Het is misschien ook de toon geweest waarop.

De toon kun je hierboven lezen en dan mag je je eigen afweging maken :) Voor wat betreft de inhoudelijke opmerkingen en de verschillen in de zijkant, zie mijn laatste reactie in het bewuste topic.
Voor wat betreft de eerste opmerking in deze quote wil ik nog wel wat kwijt. Ik ben indertijd wel geïnformeerd, ik weet niet of je het echt benaderd kunt noemen, over dit project. Ik ben een liefhebber van goederenwagens en zeker van deze, maar vond en vind mijzelf niet kenner genoeg. Ik heb daarom doorverwezen/geadviseerd naar een echte kenner op dit gebied. Ik ga verder niet uitweiden over het waarom, maar er is voor gekozen om dat advies niet te volgen. Wat een ieders recht is natuurlijk.

Wat ik tenslotte nog kwijt wil is de dubbele moraal in deze. Recent nog ben ik door een medewerker van MTE benaderd n.a.v. opmerkingen over de nog te verschijnen 2454 van Roco. Blijkbaar was men verbaasd over dat die 2454 andere ramen heeft, en dat was dus niet voorzien en kan schijnbaar, zo werd mij verteld, ook niet binnen de bestaande mal. Dus werd ik benaderd of ik kon aangeven hoe het model wel kloppend gemaakt kon worden. Ik heb daarop geantwoord dat met een bepaalde revisiedatum, die ik heb opgegeven, het wel klopt. Dan is de 2454 alleen in te zetten in de jaren zeventig en dus niet zoals hij nu is. Ik heb overigens aangeraden dit goed te overwegen, omdat het best eens zou kunnen zijn dat mensen hier teleurgesteld over gaan worden. Ik heb er verder niks meer over gehoord. Dat hoeft ook niet, maar wat me steekt is dat er dus wel een opzichtige fout wordt voorkomen enkel dankzij het gekoer vooraf - wat als dat nou niet ongevraagd was gebeurd - maar dat publiekelijk net zo makkelijk de kop eraf gehakt wordt? Ik zal nu dus wel twee keer nadenken voordat ik nog mijn vinger opsteek van: hebben jullie hierop gelet? Als me niks gevraagd wordt, zeg ik ook niks meer en laat ik het wel gebeuren. En anders weet Roco me rechtstreeks wel te vinden toch? Ik schijn aardig wat van 2400-en te weten.... Dit overigens terzijde van de vraag of ik überhaupt nog wel wat wil doen in deze wereld na dit vergif.

Waar ik niet bij kan zijn de mensen (zoals hierboven) die lekker mee lopen koeren met deze schandalige mail van MTE en er haast plezier aan beleven dat mensen worden afgebrand. Wat denken die nou? Dat al die modellen er komen zonder de mensen die zojuist geschoffeerd zijn? Dat het 'wel goed komt' met modellen als we het alleen overlaten aan mensen met een commerciële kijk op treinen? Dat fouten niet bestaan als we ze niet benoemen? Halen die hun schouders op als de 2454 was verschenen met de verkeerde ramen, of waar ligt de grens dan precies? Ieder mag van mij vinden wat hij vind, ook als hij of zij blijkbaar liever de klok dertig jaar terugdraait (de prijzen doen dat niet!). Maar dat een vooraanstaande winkelier een bom onder de eigen nering legt.... onbegrijpelijk.
« Laatst bewerkt op: 01 april 2020, 07:40:51 door Sicco Dierdorp »

Olav

  • Offline Offline
  • Berichten: 805
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #72 Gepost op: 01 april 2020, 07:52:23 »
Ik denk dat we morgen meer weten  ;)

En ondertussen flink gehapt.  ;D
Groeten

Olav

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3394
    • Flickr
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #73 Gepost op: 01 april 2020, 07:54:29 »
Zie de reacties op de suggestie van een 1 april grap hierboven

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8386
  • Nooit uitgeklust....
Re: Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd.
« Reactie #74 Gepost op: 01 april 2020, 08:22:03 »
Forum zelf niet. Hoogstens een paar mensen die hier participeren, en dan met name vaak ook nog de zelfde mensen die bij elk model wel flinke op en aanmerkingen hebben op het artikel. ;)
Precies! Kan het niet beter verwoorden.  (y)

Aanvulling: Overigens vindt ik ook dat de kenners gewoon moeten blijven doorgaan met het melden van al dan niet onfortuinlijke fouten. Ik vind dat op zich wel een meerwaarde hebben. Wellicht is het meer (in het algemeen!) de verpakking dan de inhoud van de boodschap waar men zich aan stoort (even los van wie "men" dan is.). Ik heb geen idee hoe hoog het aantal kenners in NL is, maar zonder die mensen was een aantal modellen er niet geweest, dus mijn dank iig voor jullie tijd en moeite om een model zo goed als kloppend te maken.  (y)

Gr.

Edsko
« Laatst bewerkt op: 01 april 2020, 08:29:06 door Edsko Hekman »