Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vreemd probleem door Ruud Teunissen
Vandaag om 00:30:49
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door dennie
Vandaag om 00:25:50
Wat te doen met oude catalogi door Hasenwald
05 August 2025, 23:42:19
booster vraag door Hasenwald
05 August 2025, 23:37:13
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
05 August 2025, 23:31:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
05 August 2025, 22:30:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
05 August 2025, 22:20:51
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
05 August 2025, 21:40:59
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
05 August 2025, 21:40:36
Wat was jullie allereerste loc? door Bahn-AG
05 August 2025, 21:10:02
Her-(her-)beginnen door Overet
05 August 2025, 21:06:51
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
05 August 2025, 20:57:06
Terugverende koppeling door phdirk
05 August 2025, 20:32:14
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door phdirk
05 August 2025, 20:24:48
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
05 August 2025, 20:17:43
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
05 August 2025, 20:09:59
De Deutsche Eisenbahn Verein (DEV): Duitslands oudste museumlijn door Sicco Dierdorp
05 August 2025, 19:58:56
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
05 August 2025, 19:53:30
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door barry1972
05 August 2025, 19:33:07
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door barry1972
05 August 2025, 19:29:14
Trix DXI van DC naar AC door hmmglaser
05 August 2025, 19:27:03
Vitrinekast door Scratchbuilt
05 August 2025, 18:44:53
MoBaBro.de door henk
05 August 2025, 17:54:00
NS Gabs gesloten wagen van Klein Modellbahn door Tedo
05 August 2025, 17:45:40
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Tedo
05 August 2025, 17:41:37
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
05 August 2025, 17:30:20
Station Arnhem jaren '80' door Niels B
05 August 2025, 17:26:13
US diorama in H0 door Frank 123
05 August 2025, 16:59:19
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
05 August 2025, 16:57:56
Bauarbeiten im gange door 741230
05 August 2025, 16:20:35
  

Auteur Topic: Fleischmann heeft nieuwe eigenaar  (gelezen 15668 keer)

Gert1

  • Gast
Re: Fleischmann heeft nieuwe eigenaar
« Reactie #30 Gepost op: 16 February 2008, 18:14:12 »
Holy Mikmak! Je bent even een dagje niet online (ook wel eens gezond trouwens) en dat komt ineens dit nieuws los!
Het wat misschien wel een beetje té stil rond Fleischmann de laatste tijd...

Enfin, met de modellen en het merk zal het wel goedkomen. Maar ik deel Leo's zorg voor wat betreft Hobbytime. Harry Becker cs. verdienen het om de importeur in Nederland te kunnen blijven.

mvg,
Gert

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Fleischmann heeft nieuwe eigenaar
« Reactie #31 Gepost op: 16 February 2008, 18:59:32 »
Tja, de schaalvergroting heeft de modelspoorwereld nu écht bereikt.

Fleischmann heeft echter een goede naam en een grote schare trouwe volgelingen. Eigenlijk net als met Märklin, alleen vallen ze wat minder op. Dus Fleischmann zal gewoon blijven doen waar het goed in is, maar waarschijnlijk in een ander marktsegment dan Roco. Dus: directe concurrentie met Märklin. En de "oude troep", die zal wel vrij snel gedumpt worden.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

CKLX

  • Offline Offline
  • Berichten: 923
    • Secondtrains.com
Re: Fleischmann heeft nieuwe eigenaar
« Reactie #32 Gepost op: 16 February 2008, 19:49:19 »
Nu F. en R. in een huis zijn gekomen, hoop ik dat mijn jarenlange wens eindelijk in vervulling gaat: een ProfiRail-systeem met de ruime bogen en slanke wissels uit het Roco-programma (dus met een laag ballastprofiel).

CKLX

elt-178.516

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
Re: Fleischmann heeft nieuwe eigenaar
« Reactie #33 Gepost op: 17 February 2008, 09:22:25 »
Citaat
Terwijl Roco, Märklin en LGB voortdurend in het nieuws waren met hun solvabiliteitsproblemen hoorde je van Fleischmann helemaal niets.
Ook Fleischmann had problemen, echter niet zo groot als Roco, Marklin of LGB. Fleischmann had daardoor min of meer het geluk dat alle aandacht uitging naar de problemen bij Marklin, Roco en LGB, waardoor zij zelf niet negatief in het nieuws kwamen.
Lediggang is maar schijngenot. Arbeid regeert over leven en aanwas

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1876
  • Frl
    • Frieslandrail
Re: Fleischmann heeft nieuwe eigenaar
« Reactie #34 Gepost op: 17 February 2008, 13:06:48 »
Nieuws op 16-2-2008:
http://www.totaltrain.nl/main_frame.php?framerebuild=lastnews&id=1276
Greetz:Menno
___________________________________________
Last van een echt zondags gevoel!!
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: Fleischmann heeft nieuwe eigenaar
« Reactie #35 Gepost op: 17 February 2008, 13:56:30 »
Ik vind het niet verkeerd dat dit gebeurd, ik ben van mening dat fleischmann met z'n N model wat prijs/kwaliteit verhouding betreft aardig begint achter te lopen op de andere merken.

Als ik de nieuwe Duitse minitrix, roco en hobbytrain modellen zie en de prijzen ervan dan heeft fleischmann nog wat werk te doen.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1876
  • Frl
    • Frieslandrail
Re: Fleischmann heeft nieuwe eigenaar
« Reactie #36 Gepost op: 17 February 2008, 15:28:29 »
Zou een redelijke zet zijn.
Meer mogelijkheden!!
Bijvoorbeeld: Upgraden en verschalen (lees vergroten) van de Wadloper van N naar HO!!
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Gouda

  • Offline Offline
  • Berichten: 1234
  • kaas, kaars en siroopwafel
    • Railclub Utrecht
Re: Fleischmann heeft nieuwe eigenaar
« Reactie #37 Gepost op: 17 February 2008, 15:47:54 »
Dat een maatschappij de aandelen heeft overgenomen en die ook aandelen heeft van een andere gelijkwaardig bedrijf wil nog niet zeggen dat deze gaan fuseren. Misschien willen allleen de risico's spreiden.

Marc
Nederlandse diesels zijn mijn favoriet.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Fleischmann heeft nieuwe eigenaar
« Reactie #38 Gepost op: 17 February 2008, 22:09:41 »
Het marktaandeel vergroten en tegelijkertijd de organisatie relatief klein houden. Oftewel, een boel ondersteunende banen zullen verdwijnen. De distributiekanalen stroomlijnen, verliesgevende zaken laten vallen. Met andere woorden, alles om de kosten te verlagen. Dat kan gemakkelijker als je groot bent. 't Is alleen niet zo fijn voor je personeel, maar aandeelhouders houden van dit soort zaken.

- Peter (uit persoonlijke ervaring)
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

genincr

  • Gast
Re: Fleischmann heeft nieuwe eigenaar
« Reactie #39 Gepost op: 17 February 2008, 22:46:40 »
Sluit me aan bij de vorige schrijver. Fleischmann mag je denk ik wel een A-merk noemen, en dat zullen ze zeker zo proberen te houden.

Je ziet dit soort dingen (merken/produkten) zo vaak binnen allerlei branches, ook al zijn ze op enig gebied concurenten van elkaar.

Een voordeel lijkt te zijn dat de gehele modelspoor-branche nu een beetje uit het dal begint te klimmen.

Cambalou

  • Offline Offline
  • Berichten: 486
Re: Fleischmann heeft nieuwe eigenaar
« Reactie #40 Gepost op: 18 February 2008, 13:21:43 »
Dat een maatschappij de aandelen heeft overgenomen en die ook aandelen heeft van een andere gelijkwaardig bedrijf wil nog niet zeggen dat deze gaan fuseren. Misschien willen allleen de risico's spreiden.

Marc
Risico's spreiden? Kosten verlagen! Dat doe je door synergievoordelen te creeren, bv door inkoopkortingen te bedingen, dubbele functies te laten vervallen, te besparen op logistieke kosten, besparen op ICT kosten etc. Ik kan me niet voorstellen dat je bijvoorbeeld 2 magazijnen nodig hebt voor onderdelendistributie. Ik vermoed dus dat het in de toekomst banen gaat kosten. Het in elkaar zetten van treinen zal wel in het oostblok (of nog veel verder oostelijk) gebeuren, het ontwikkelen zal voorlopig wel in Nurnbeg blijven.

Ik las ergens dat Fleischmann een omzet van 22,5 miljoen euro had met 340 medewerkers.  De omzet per medewerker verhouding is dus niet zo heel erg best....

SNCF - tijdperk IV/V - Multimaus - s88xpressnetli - iTrain

Gert1

  • Gast
Re: Fleischmann heeft nieuwe eigenaar
« Reactie #41 Gepost op: 18 February 2008, 14:05:42 »
Nee, dat is maar zo'n zesenzestigduizend euro per medewerker. Daar kan de schoorsteen niet lang van blijven roken.

Het zal de oude Herr Fleischmann allemaal wel aan zijn hart zijn gegaan. En het zal hem vast moeite kosten als er straks modellen met zijn naam erop uit het Oostblok komen. Ik herinner het me als de dag van gisteren:  'made in West Germany'. Als dat ergens opstond, dan had je iets goeds...

mvg,
Gert

Ernst-Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1354
  • PTR
    • Draaistel
Re: Fleischmann heeft nieuwe eigenaar
« Reactie #42 Gepost op: 18 February 2008, 14:20:28 »
Die 340 medewerkers, is dat ook 340 Fte? Want daar moet je natuurlijk wel naar kijken. Grote kans namelijk dat een groot gedeelte van de medewerkers daar part-time werk, dan gaat je Fte aantal al flink omlaag natuurlijk. Zolang je het aantal Fte's niet weet kun je dus eigenlijk ook weinig zinnigs zeggen over de verhouding omzet/medewerker.

Gouda

  • Offline Offline
  • Berichten: 1234
  • kaas, kaars en siroopwafel
    • Railclub Utrecht
Re: Fleischmann heeft nieuwe eigenaar
« Reactie #43 Gepost op: 18 February 2008, 14:54:26 »
€ 66.000,- per medewerker is Bijna 2 keer modaal.

Marc
Nederlandse diesels zijn mijn favoriet.

Hans Kl

  • Offline Offline
  • Berichten: 653
  • Periode III - heden
Re: Fleischmann heeft nieuwe eigenaar
« Reactie #44 Gepost op: 18 February 2008, 15:12:48 »
Dat verdienen die mensen niet hoor.
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail