Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wat te doen met oude catalogi door Hasenwald
05 August 2025, 23:42:19
booster vraag door Hasenwald
05 August 2025, 23:37:13
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
05 August 2025, 23:31:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
05 August 2025, 22:30:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
05 August 2025, 22:20:51
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
05 August 2025, 21:40:59
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
05 August 2025, 21:40:36
Wat was jullie allereerste loc? door Bahn-AG
05 August 2025, 21:10:02
Her-(her-)beginnen door Overet
05 August 2025, 21:06:51
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
05 August 2025, 20:57:06
Terugverende koppeling door phdirk
05 August 2025, 20:32:14
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door phdirk
05 August 2025, 20:24:48
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
05 August 2025, 20:17:43
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
05 August 2025, 20:09:59
De Deutsche Eisenbahn Verein (DEV): Duitslands oudste museumlijn door Sicco Dierdorp
05 August 2025, 19:58:56
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
05 August 2025, 19:53:30
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door barry1972
05 August 2025, 19:33:07
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door barry1972
05 August 2025, 19:29:14
Trix DXI van DC naar AC door hmmglaser
05 August 2025, 19:27:03
Vitrinekast door Scratchbuilt
05 August 2025, 18:44:53
MoBaBro.de door henk
05 August 2025, 17:54:00
NS Gabs gesloten wagen van Klein Modellbahn door Tedo
05 August 2025, 17:45:40
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Tedo
05 August 2025, 17:41:37
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
05 August 2025, 17:30:20
Station Arnhem jaren '80' door Niels B
05 August 2025, 17:26:13
US diorama in H0 door Frank 123
05 August 2025, 16:59:19
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
05 August 2025, 16:57:56
Bauarbeiten im gange door 741230
05 August 2025, 16:20:35
Da's Daz 2 door Huup
05 August 2025, 16:09:31
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Pauldg
05 August 2025, 15:42:46
  

Auteur Topic: Fleischmann heeft nieuwe eigenaar  (gelezen 15644 keer)

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re: Fleischmann heeft nieuwe eigenaar
« Reactie #45 Gepost op: 18 February 2008, 15:14:16 »
Ze verdienen het wel maar krijgen ze niet.

Komt er dan nu toch een Roco plan V?

Cambalou

  • Offline Offline
  • Berichten: 486
Re: Fleischmann heeft nieuwe eigenaar
« Reactie #46 Gepost op: 18 February 2008, 15:16:34 »
€ 66.000,- per medewerker is Bijna 2 keer modaal.

Marc
Zonder nu in allerlei bedrijfseconomisch gedoe te willen vervallen: de loonkosten voor een werkgever zijn uiteraard een stuk hoger dan jouw brutosalaris. Modaal in Nederland is trouwens rond de 30.000 per jaar, geen idee hoe dat in Duitsland ligt.

Maar hoe dan ook: 66.000 omzet per medewerker per jaar is weinig. Daar zullen ongetwijfeld ook parttimers tussen zitten, bijvoorbeeld werkende vrouwen in de productieafdeling. Althans, een dergelijke foto kan ik me herinneren uit een oude Fleischmann catalogus  ;D

SNCF - tijdperk IV/V - Multimaus - s88xpressnetli - iTrain

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1876
  • Frl
    • Frieslandrail
Re: Fleischmann heeft nieuwe eigenaar
« Reactie #47 Gepost op: 18 February 2008, 15:28:27 »
Mischien durfen ze het nu aan om een vlaflip Sprinter uit te brengen?
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Gert1

  • Gast
Re: Fleischmann heeft nieuwe eigenaar
« Reactie #48 Gepost op: 18 February 2008, 15:41:58 »
Die 66.000 euro is de omzet per medewerker, dat is dus iets heel anders dan winst. En zoals hierboven vermeld zijn er naast directe loonkosten nog tal van andere kosten.

Aantal FTE's bij Fleischmann weet ik niet. Daar heb je een punt. Maar dan nog: erg rooskleurig klinkt het allemaal niet. Voor het voortbestaan van het merk Fleischmann is de overname waarschijnlijk wel een goede zaak.

mvg,
Gert

Dick van Aggelen

  • Offline Offline
  • Berichten: 210
Re: Fleischmann heeft nieuwe eigenaar
« Reactie #49 Gepost op: 18 February 2008, 20:17:53 »
Toch jammer dat mijn oermerk wellicht gaat verdwijnen. Maar wie weet komt er nu een echte goede 1200 uit.
Op schaal, met de juiste handgrepen en draaistellen en met cardanaandrijving.

Onder mijn bed ligt dit Fleischmann beginsetje, de loc is een 8 volts batterijloc.




Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1876
  • Frl
    • Frieslandrail
Re: Fleischmann heeft nieuwe eigenaar
« Reactie #50 Gepost op: 19 February 2008, 08:54:26 »
Kin t museum wel in!!
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Leo_H

  • Offline Offline
  • Berichten: 445
    • Eurospoor
Re: Fleischmann heeft nieuwe eigenaar
« Reactie #51 Gepost op: 19 February 2008, 10:07:31 »
Dit setje is in deze combinatie zo niet geleverd, bij mijn weten. Wel met hetzelfde type wagons in groen. Tja, als Fleischmann verzamelaar kan je volgens mij stellen dat het hier ophoudt. Dan heeft de modelspoorproduktie geduurd van 1952 - 2008.
Ik vind dat de Fleischmann produkten een heel ander karakter hebben dan die van Roco. Veel robuuster en niet met licht breekbaar spul. Als je de lok openmaakt en je doet dat niet heel secuur, dan breken er bij Roco onderdeeltjes af.

Het Fleischmann lokomotievenprogramma biedt volgens mij nauwelijks iets dat Roco zelf ook al niet heeft. Dus het zal ze mogelijk wel om de Piccolo-lijn te doen zijn. Op de beurzen en via internet hoorde en las ik al dat velen het begrijpelijk vinden dat Fleischmann ermee ophoudt. Klachten van gebruikers zouden zijn dat er weinig spannends werd uitgebracht de laatste jaren, het FMZ systeem niet compatibel is, sommige modellen al 20 jaar ongewijzigd in de catalogus staan, de motor nooit gemoderniseerd is en de prijs van de modellen te hoog. We zullen zien wat Roco er van bakt.
Overigens staat er nu op de website van Fleischmann een kort bericht:
http://www.fleischmann.de/?pid=86
Iedereen nog een prettige dag toegewenst,
Leo



MartOnTheWeb

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • MartOnTheWeb
Re: Fleischmann heeft nieuwe eigenaar
« Reactie #52 Gepost op: 19 February 2008, 10:27:16 »
Lekker negatief Leo......

Het is nog lang niet zeker wat er gaat gebeuren met het aanbod aan HO en N-materieel. Er zijn zoveel merken overgenomen en ook deze bestaan nog steeds.
Het klinkt wel erg afgemeten om te zeggen dat het voor de verzamelaar hier ophoudt.
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!

Leo_H

  • Offline Offline
  • Berichten: 445
    • Eurospoor
Re: Fleischmann heeft nieuwe eigenaar
« Reactie #53 Gepost op: 19 February 2008, 11:03:53 »
Mart,

Ik ben negatief, maar wel in de hoedanigheid van verzamelaar, dat moet niet verward worden met bedrijfseconomische motieven van Roco en Fleischmann. Van verzamelaars worden geen van beide merken financiëel wijzer, eerder hebben ze er last van, van dat gevraag naar data van oude series etc. Ik besef dat heel goed.

Als Modelleisenbahn GmbH het merk Fleischmann, in de stijl van Fleischmann, met het karakter van een Fleischmann produktie, weet te behouden, dan zou dat prima zijn (voor de verzamelaar). Maar als Modelleisenbahn de krenten eruit haalt (wat hun goed recht is, ze hebben het tenslotte gekocht en eerlijk is eerlijk, Fleischmann heeft in het - verre - verleden ook diverse fabrieken overgenomen, zoals bijvoorbeeld Doll) en de rest laat voor wat het is, dan is is er een nieuwe periode aangebroken - let op: vanuit verzamelaarsoogpunt gezien - waarin je niet echt meer van Fleischmann produktie kan spreken.

De gewone consument zal dit bovenstaande verhaal worst zijn. Ze willen een mooie loc die van alle gemakken voorzien is. En of dat model Fleischmann heet met 50% Roco-onderdelen of dat die loc geheel uit Fleischmann onderdelen bestaat, maakt ze echt niet uit. Alle begrip daarvoor.

Maar voor de verzamelaar maakt het wel uit wat er met die modellen gebeurt. Kan je het straks nog een Fleischmann model noemen, ook al staat het er op? (Als het er al opstaat).

Groeten,
Leo

Wim Romijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 347
Re: Fleischmann heeft nieuwe eigenaar
« Reactie #54 Gepost op: 19 February 2008, 11:09:11 »
Ik vindt deze overname juist zeer interessant.

Ik wilde nooit Fleischmann modellen hebben want de motoren die ze gebruikten waren al goed voor het museum. :o
De modellen waren mooi.

Nu maar hopen dat de modellen blijven met de moderne motoren van Roco dan wordt het tenminste nog iets.

Dan krijgen mooie modellen die goed rijden.

Peter Spruit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1640
  • SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
Re: Fleischmann heeft nieuwe eigenaar
« Reactie #55 Gepost op: 19 February 2008, 13:01:45 »
Kan me met bovenstaand niet  helemaal akkoord  verklaren.  Mijn eerste  fleischmann lok is ondertussen al 41 jaar oud. ..... en rijddt nog steeds zonder problemen.

De  stoomloks van Fleischmann zijn wat  mij betreft onovertroffen.  ze  rijden zeer soepel en zeer stil........ zelfs met hun oude achterhaalde motoren  !!   en bijkomend zeer mooi en degelijk afgewerkt .Je kan ze natuurlijk niet  vergelijken met  de nieuwe generatie motoren als bij Roco maar tot op vandaag zou ik eerder  een stoomlok kopen van FLeischmann dan van Roco.   

Deze laatste durf je bijna trouwens niet vast te nemen uit schrik dat er wat afbreekt

Peter
Petdig1

Aad

  • Offline Offline
  • Berichten: 56
Re: Fleischmann heeft nieuwe eigenaar
« Reactie #56 Gepost op: 19 February 2008, 13:36:43 »
Laten we oppassen niet teveel in speculatie te vervallen.
Getuige de omzetcijfers denk ik dat dit de enige optie was voor Flm.

offtopic mode aan<

V.w.b. de motoren. Veel modellen van de laatste generatie, zoals BR01 en de elok 01 hebben een zijdezachte en vrijwel geruisarme loop.
Qua detaillering behoren de stoomlocs tot de grootserie-top, benaderen soms kleinseriekwaliteit.

FMZ is reeds jaren naar de achtergrond verdwenen, al gaf Flm nog steeds ondersteuning.

Mijn oudste lok is een BR23 uit 1953, de aanvang van het Fleischmann HO
tijdperk en (ook na 4x van het bord gevallen te zijn) still going strong. Dat geldt eigenlijk voor al het materieel, zelden storing.

off topic mode uit<
« Laatst bewerkt op: 19 February 2008, 13:40:15 door Aad »
Ep.3/4 H0 Flm* Twin en Aster Live steam DB spoor I

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1876
  • Frl
    • Frieslandrail
Re: Fleischmann heeft nieuwe eigenaar
« Reactie #57 Gepost op: 19 February 2008, 14:20:57 »
Wel een leuke grap eigenlijk.
Wie weet krijgen we dan wel een Roco vlaflip sprinter  ;)  ;D
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

MartOnTheWeb

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • MartOnTheWeb
Re: Fleischmann heeft nieuwe eigenaar
« Reactie #58 Gepost op: 19 February 2008, 14:24:44 »
Enfin, van Fleischmann modellen met een 'betere' motor, als het moet van Roco, lopen we nog steeds warm. De wereld van de Rolls Royce en Bentley-liefhebbers stortte ook niet in toen BMW en Volkswagen de buit verdeelden. De kwaliteit en de verkoopcijfers gingen alleen maar omhoog.

Citaat
Van verzamelaars worden geen van beide merken financiëel wijzer, eerder hebben ze er last van, van dat gevraag naar data van oude series etc.

Hebben deze mensen dan nog steeds niet de weg gevonden naar de Fleischmann-HO Database?
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!

Wim Romijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 347
Re: Fleischmann heeft nieuwe eigenaar
« Reactie #59 Gepost op: 19 February 2008, 17:34:57 »
Storingen ed. had ik ook niet bij Fleischmann motoren.

Het enige waar ik last van had bij loks van Fleischmann ze kunnen niet stapvoets rijden, minder dan 5 km. schaalsnelheid, met de nodige wagons en vallen dan stil, vooral in een boog R5 of R6 van Roco.