In Brussel is al jaren geleden besloten dat de meeste Britse maten en eenheden verboten zijn.
Europese regelgeving is stapelgek Eind dit jaar moet elk spoorwegpersoneelslid niet meer van geel veiligheidskleding voorzien zijn maar van oranje
@ leon:Lijkt me stug dat nu ineens alle mensen die aan de spoorweg zelf werken oranje moeten gaan dragen in plaats van geel.Voor zover ik me kan herinneren toen ik bij het spoor werkzaam was als monteur seinwezen, heeft alleen de man die de leiding heeft een oranje( roodachtig) vest aan om onderscheid te maken tussen leidinggevende en ' gewone' spoorweg mensen.Deze leidinggevende heeft tevens de verantwoording voor de veiligheid bij de werkzaamheden aan het spoor.Dat is dan ook de verklaring dat deze man weinig of geen werk verricht anders dan op de uitkijk voor mogelijke treinen op het baanvak alwaar men aan bezig is om noodzakelijke werkzaamheden te verrichten.Het gebeurde in mijn spoor-tijd (nu meer dan 20 jaar geleden) nogal eens dat er een trein aankwam op een voor onderhoud vrijgegeven stuk spoor, wat je niet verwacht omdat het vanuit Utrecht vrijgegeven was door de planning en treindienstleiding.Of dit nu nog steeds voorkomt weet ik niet....Met vriendelijke groet,Peter.
Zeker als het gaat om veiligheid is dat ontzettend belangrijk. Je gaat toch ook geen verkeerslichten neerzetten waarbij rood 'veilig' betekent en groen 'stoppen'?- Peter
De aversie komt misschien wel van het feit dat we in nederland vinden dat men in europa te veel regels aan ons wil opdringen.
Die paar oranje mannetjes die er nu zijn, zie je nooit werken.